Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 770


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser for meg at dette blir en "grei" oppgradering fra mitt eldgamle 470 kort.

 

Noe sted man for kjøpt "Stock" nvidia? finner ikke noe i norske webstores, finner bare Asus, gigabyte osv.

 

Noen som vet om det er vits og da kjøre 470 som Physx kort eller er det rett og slett for gammelt?

Endret av Rageguy
Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart at deres kort trekker mindre enn 680, TDPen har tross alt steget med 30W og ifølge Anandtech og Hardwarecanucks har 770 høyere strømforbruk enn 680.

 

En annen ting som er rart er at dere mener at 770 er så voldsomt mye bedre enn 7970 GHz, når jeg tar gjennomsnittet av ytelsesforholdet får jeg at 770 har 99,6% av ytelsen til 7970GHz på 1080p, 100,9% på 2560x1600, og 100,2% totalt, med BF3 og Civ 5 som de store avvikene. For meg virker det mer som om man bør se på hvilke spill man tenker å spille, eventuelt ekstrafunksjonalitet og bundles som "Never Settle" og "Gear Up."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan effektforbruket til nvidia kortene stemme? Jeg var under den oppfatning at AMD sine kort har høyere TDP enn nvidia sine. Men her ser vi da vitterlig at selv mitt 7950 iceq bruker så lite som 250 watt, og dermed det minste miljøsvinet.

 

Tallene måler skjermkortene alene sant? For 250 watt stemmer perfekt med hva skjermkortets innpakning påstår at kortet skal forbruke i load.

 

Hvis tallene stemmer, da har jeg gjort et bedre valg enn jeg trodde jeg gjorde for omlag 3 mnd siden.

Lenke til kommentar

Tallene måler skjermkortene alene sant? For 250 watt stemmer perfekt med hva skjermkortets innpakning påstår at kortet skal forbruke i load.

Tallene oppgitt er hva HW.no måler fra veggen, sannsynligvis med en effektmåler kjøpt fra Clas Ohlson.

 

Er ikke dette en av Cons'a til 7 serien da? De bumpa effektforbruket.

Nei, effektforbruket har ikke steget med 7000-serien, Nvidia senket TDPen på 600-serien.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart at deres kort trekker mindre enn 680, TDPen har tross alt steget med 30W og ifølge Anandtech og Hardwarecanucks har 770 høyere strømforbruk enn 680.

 

En annen ting som er rart er at dere mener at 770 er så voldsomt mye bedre enn 7970 GHz, når jeg tar gjennomsnittet av ytelsesforholdet får jeg at 770 har 99,6% av ytelsen til 7970GHz på 1080p, 100,9% på 2560x1600, og 100,2% totalt, med BF3 og Civ 5 som de store avvikene. For meg virker det mer som om man bør se på hvilke spill man tenker å spille, eventuelt ekstrafunksjonalitet og bundles som "Never Settle" og "Gear Up."

 

Enig at konklusjonen var rar. Men denne ytelsen til 3000kr er ikke værst. Og du har selv argumentert så utrolig mye med at du ikke kan ta med beregningen av potensielle spill i verdien fordi du slaktet dette argumentet rundt 600 serien og borderlands 2. I tilegg får du metro med 770 så whats the problem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...