Gå til innhold

[Løst] Windows 7 mangler User Profile Service


Anbefalte innlegg

Hei!

Har om dagen skulle jeg resette windows. Jeg har en Acer Aspire, så jeg gikk innpå Acer erecovery on trykte at jeg ville instalere windows på ny, uten å slette det jeg hadde på harddisken min. Da jeg hadde gjort dette slo pc'en seg av. Så gikk den på igjen. Da viste det hvor mangen prosent den hadde gjort. Etter 4 timer hadde den bare gjort 7 prosent. Men da gikk strømmen i huset, da slo pc'en seg selvfølgelig av. Da jeg tok pcen på igjeb kom det samme opp som forrige gang. Jeg valgte da avbryt. Da kom jeg til den vanlige innloggings skjermen. Men når jeg skriver inn passordet kommer det vare opp følgende: mislykket pålogging for User Profile Service-tjeneste. Brukerprofilen kan ikke lastes inn.

 

Noen som vet hvordan jeg kan fa windows til å fungere? Jeg har ikke windows cd da jeg kjøpte pc med windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan Acer har kokt sammen denne recovery-prosessen sin, men det kan se ut som om du har havnet i en 'ubestemt tilstand' der Windows ikke lenger vet hvem du er.

 

Jeg antar at du ikke har backup av enkelte viktige filer på PC'en?

Vel, da ville jeg ha konsentrert meg om å forsøke å redde disse filene før alt annet.

Hvis du kan ta disken ut av PC'en din og koble den til en annen PC, så er vel det den beste måten.

Bruk f.eks. noe sånt: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=765989

Med disken tilkoblet den andre PC'en kan du enkelt kopiere over de filene du trenger.

(Du kan også f.eks. lage et 'image' av disken slik den er nå, i tilfelle du prøver på et eller annet senere som slår feil og du ønsker å kunne begynne på nytt.)

 

Et eller annet sier meg at du har kommet så langt i "Acer recovery"-prosessen at det ikke er noen vei tilbake. Det kan hende du må fortsette på den veien. Eventuelt, dersom det er en mulighet, må du velge å sette maskinen tilbake til 'fabrikksettinger', men da forsvinner alle dine settings og filer osv.

(Men du får i hvert fall maskinen i brukbar stand.)

 

En grunn til at du bare kom 7% igjennom på 4 timer kan også være at harddisken er dårlig. En disk som sliter med 'hukommelsen' kan bruke laaang tid på å forsøke å lese en dårlig sektor. Den vil prøve mange ganger før den gir opp helt, så det kan se ut som om maskinen fungerer, men går veldig tregt.

På dette stadiet er det mange som tror at det vil hjelpe å reinstallere Windows, men det fjerner ikke den underliggende svakheten i disken.

Lenke til kommentar

Ut fra din beskrivelse kan det høres ut som om recovery-operasjonen ble avbrutt før tiden. Jeg ville prøvd å starte recovery-veiviseren på nytt å så la den stå til den er ferdig, uten avbrytelser. Dersom dette tar for lang tid kan du prøve å laste ned Windows å installere det istedenfor, da får du en ren Windows på maskinen, noe som for mange oppleves som raskere og bedre enn bruke recovery-funksjonaliteten til de ulike leverandørene. Dersom det heller ikke fungerer har du et underliggende problem som må feilsøkes. Merk at du mister all personlig data om du velger å re-installere Windows.

 

Hvis du har en minnepenn på mer enn 4GB eller en DVD-brenner kan du laste ned Windows og lage et bootbart medie som du kan installere fra. Du kan laste ned en ISO her eller fra f.eks MSDN og brenne det på en DVD eller bruke Windows 7 USB/DVD Download Tool for å legge det over på en minnepenn.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen viktige filer på PC'en. Det går ikke ann å fortsette prosessen som begynte, siden da må jeg inn på brukeren min, og jeg kommer bare inn til innloggings skjermen.

Går det ann å sette maskinen tilbake til fabrikksettinger uten å logge inn på brukeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...