Gå til innhold

[Løst] Fikk hevet kjøpet, men fikk tilbake noe dårligere.


Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått hevet kjøpet på min pc, etter at den var inne for reprasjon for 7 gang og det var samme feil hver gang. Jeg fikk tilbaken en PC som var bedre i ram, grafikkortet, men når jeg prøver pc'en på forskjellige spill så lager den mye mer en den forrige gjorde, selv om den ikke burde det.

 

Jeg mener da at jeg har fått tilbake en pc som er dårligere en den jeg hadde, det er endel andre ting som er annerledes også, feks at det er Windows 8 og ikke 7, den er 1 input til hodetelefoner\mic, mens på den jeg hadde var det en til mic og en til Headset.

 

Men det jeg mener her da er at jeg burde ha fått en pc som er minst like bra som den andre siden jeg ventet ca 2,5+- måneder tilsammen for at de ikke klarte å reparer, og etter hver fikk noe som var dårligere.

 

Og en annen ting var at jeg ikke fikk valgt en PC selv, men at de valgte for meg.

 

Jeg har opplevd mye dårlig service og kundebehandling hos Lefdal Hamar, og de lar aldri kunden ha rett i noe som helst, selv om de får det bevist rett i trynet.

 

Men kan jeg klage på dette? at jeg ikke får tilsvarende produkt og at jeg ikke får valgt selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke fått hevet kjøpet, men ombytte. Ombytte likestilles med reparasjon (avhjelp) i lovteksten. Hadde du fått hevet kjøpet, ville du fått pengene du betalte for PC'en, eventuelt med bruksfradrag trukket fra, men da med forsinkelsesrenter lagt til. Da kunne du kjøpt deg en ny og antakeligvis mye råere PC enn den du har fått i bytte.

 

I følge hva jeg har lest i denne og den andre tråden, så har Lefdal nå hatt så mange avhjelpsforsøk, at du har hatt rett på heving av kjøp for lenge siden. Men ombytte er altså ikke heving, det er kun et nytt avhjelpsforsøk, og da spesielt med tanke på at de valgte PC'en du fikk i ombytte.

Lenke til kommentar

Husk at forskjellige pc'er vil sette forskjellige grafikk-settings.

 

Det vil si, denne pcen tror kanskje at den bør kjøre maks oppløsning og 8x anti-aliasing,

den forrige satte kanskje på maks oppløsning og 2x anti-aliasing.

 

Du må derfor inn i options og stille dem til sitt opprinnelige punkt.

 

edit: skriv også navn/hardware på din forrige og nåværende pc.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

http://www.inet.se/p...ndows-7-premium

http://www.komplett....ku=573539#extra

 

Dette er vell den jeg hadde, men om det er 100% lik model veit jeg ikke. Men det er iallefall riktig navn.

 

Den nye er bedre når man ser på egenskaper som Ram og Grafikkort. Nå er jeg ingen Data flink person så jeg tar sikkert endel feil, men problemet er at den nye er treigere på nett, når jeg ser gjennom mapper, og når jeg spiller.

 

dette er den nye:

http://www.komplett....aspx?sku=761822

 

Jeg spilte Sniper Elite V2 på den gamle på ca høy grafikk og da gikk det fint å spille med den, Men den nye kan ikke engang spille på det laveste når jeg har satt ned alt jeg kan.

Men den nye er raskere når den skal starte og avslutte, det er en positiv ting.

 

Jeg er takknemlig for alle svar :)

Endret av NanoxD
Lenke til kommentar

ATI HD 4650 er et raskere skjermkort enn hd7500g. I tillegg støtter ikke 4650 DirectX 11, mens hd7500g gjør det. Dermed vil spill kjøre lettere på det gamle skjermkortet kontra det nye, dersom du ikke manuelt velger å kjøre spill i DirectX 10 på den nye maskinen. Dette er nok en stor del av årsaken til at den gamle maskinen opplevdes som raskere i spill enn den nye.

Lenke til kommentar

Man kan vel ikke erstatte ett produkt med ett annet med andre egenskaper uten kundens samtykke.

 

Si du vil ha pengene tilbake eller en ny PC som du selv er med å godkjenner der skjermkort støtter DirectX 11.

 

Får du ikke det så tar du saken på Facebook.com man har en tendens til å reagere der... ihvertfall Expert.

 

Men for all del, når du ikke frem så prøv kundeservice først!

Lenke til kommentar

Man kan vel ikke erstatte ett produkt med ett annet med andre egenskaper uten kundens samtykke.

 

Si du vil ha pengene tilbake eller en ny PC som du selv er med å godkjenner der skjermkort støtter DirectX 11.

 

Får du ikke det så tar du saken på Facebook.com man har en tendens til å reagere der... ihvertfall Expert.

 

Men for all del, når du ikke frem så prøv kundeservice først!

 

Skal prøve å klage til de, så får jeg se om hører på meg eller ikke.

Lenke til kommentar

Skal prøve å klage til de, så får jeg se om hører på meg eller ikke.

 

Hører de ikke eller ikke mener du har rett så be de gi deg det skriftelig, altså be de skrive under på at din klage er avvist og hvorfor de mener du tar feil.

 

Ett annet triks er å legge frem mobilen synlig på opptak og forklar at det er slik du vil gjøre det for å slippe misforståelser, da blir man også fort mer oppmerksom på hva man selv sier å ikke.

Lenke til kommentar

Understrek også at både prosessor, skjermkort, harddisk, minne, skjermoppløsning og tilkoblinger skal være like bra eller bedre.

 

Det holder ikke at noe er bedre og noe er dårligere...

 

Enig. Prosessor ser for meg ut til å være tilsvarende. Skjermkortet ser etter hva jeg klarer å finne ut til å gi ca 20% bedre score i 3DMark06, HDD er 250GB større, skjermoppløsning den samme, tilkoblinger ser også ut til å være likt. Maskinen er tynnere og lettere.

 

Så problemet her ser ikke ut til å være specs, men opplevd spillytelse - kanskje det er en feil med strømstyringen som gjør at spillet til TS ikke bruker det dedikerte 3Dkortet, men det integrerte?

Lenke til kommentar

Enig. Prosessor ser for meg ut til å være tilsvarende. Skjermkortet ser etter hva jeg klarer å finne ut til å gi ca 20% bedre score i 3DMark06, HDD er 250GB større, skjermoppløsning den samme, tilkoblinger ser også ut til å være likt. Maskinen er tynnere og lettere.

 

Så problemet her ser ikke ut til å være specs, men opplevd spillytelse - kanskje det er en feil med strømstyringen som gjør at spillet til TS ikke bruker det dedikerte 3Dkortet, men det integrerte?

 

Mener da så klart ikke bare ytelse men også funksjoner, ble vel nevnt her i en tidligere post at den nye maskinen ikke hadde ett skjermkort som støttet DirectX 11.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...