Gå til innhold

Den nye Get-boksen er et Kinderegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende dette her, men "alt-i-ett" er jeg ikke noe større fan av for ryker boksen så mister du jo både TV og Internett noe som er upraktisk, samtidig så har vell de fleste TV-dekoderen stående i en stereobenk eller i det minste i nærheten av TV-en, er vell ikke alle som vil dra nettverkskabler og alt hit vil jeg tro, men den har vell ikke innebygget router + trådløst så det blir vell uansett snakk om en enkelt kabel som da går til en router som man kan plassere litt mer strategisk enn i stereobenken.

 

Ser ut til å ha spreke spesifikasjoner så da har den nok grei ytelse, og muligheten for å streame til nettbrett og andre dekodere trådløst er jo en fordel så lenge det fungerer på en oppegående måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en stor klump!

 

Liker heller bedre Altibox sin løsning der tv-signalene blir sendt via nettverket til en ordentlig tv-boks, det er flere ting å holde styr på ja, men man slipper problemer som RamGuy sier. Uff.

Lenke til kommentar

Har denne boksen noe interessant som ikke kan løses på en annen måte? Det er klart, desto flere bokser desto flere potensielle feilkilder har du. Men med bare èn boks og ett brått, umeldt tordenvær mens du er en tur på butikken lørdag kveld er en perfekt oppskrift på en kjedelig søndag og potensielle utgifter på mandag. Også var det dette med lokasjon, jeg kan telle antall ganger jeg har hørt/sett om en PC på/ved stua i hele mitt liv på en hånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har denne boksen noe interessant som ikke kan løses på en annen måte? Det er klart, desto flere bokser desto flere potensielle feilkilder har du. Men med bare èn boks og ett brått, umeldt tordenvær mens du er en tur på butikken lørdag kveld er en perfekt oppskrift på en kjedelig søndag og potensielle utgifter på mandag. Også var det dette med lokasjon, jeg kan telle antall ganger jeg har hørt/sett om en PC på/ved stua i hele mitt liv på en hånd.

 

Jeg har en PC i stua, en HTPC. Ganske praktisk faktisk. Server med alle harddisker står et annet sted. Så nå veit du om én til

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har denne boksen noe interessant som ikke kan løses på en annen måte? Det er klart, desto flere bokser desto flere potensielle feilkilder har du. Men med bare èn boks og ett brått, umeldt tordenvær mens du er en tur på butikken lørdag kveld er en perfekt oppskrift på en kjedelig søndag og potensielle utgifter på mandag. Også var det dette med lokasjon, jeg kan telle antall ganger jeg har hørt/sett om en PC på/ved stua i hele mitt liv på en hånd.

 

Jeg bygde egen dekoder som i praksis er en rimelig kraftig PC. Står rett under TVen i stua. Vifteløs sådan, så 0 støy. Vesentlig bedre en den crappy dekoderen til CD.

Lenke til kommentar

Også var det dette med lokasjon, jeg kan telle antall ganger jeg har hørt/sett om en PC på/ved stua i hele mitt liv på en hånd.

 

Er det virkelig så uvanlig med en HTPC?

 

Jeg har en PC i stua, en HTPC. Ganske praktisk faktisk. Server med alle harddisker står et annet sted. Så nå veit du om én til

 

Og her er enda én. Silverstone GD05 gjør seg så godt i TV-benken, så :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mulig poenget mitt var at jeg ikke ønsker å ha PCen min på stua. I tillegg mener jeg det er en forskjell på en PC og HTPC - mulig det har noe å gjøre med at PCen min veier 40 kilo og han huse en middels stor person. En HTPC derimot skal være en lydløs og stilren liten sak som passer i en hvilken som helst TV-benk og kobles opp mot en NAS/server e.l. Er i alle fall hvordan jeg ser på det :)

Lenke til kommentar

Det er mulig poenget mitt var at jeg ikke ønsker å ha PCen min på stua. I tillegg mener jeg det er en forskjell på en PC og HTPC - mulig det har noe å gjøre med at PCen min veier 40 kilo og han huse en middels stor person. En HTPC derimot skal være en lydløs og stilren liten sak som passer i en hvilken som helst TV-benk og kobles opp mot en NAS/server e.l. Er i alle fall hvordan jeg ser på det :)

 

Selvfølgelig.

 

Det blir mer og mer vanlig med flere PC-er under samme tak, dog.

 

Føler det er mer og mer vanlig med flere maskiner - en liten, nett, stilren og lydløs sak under TV-en, en bærbar for de anledningene en slik passer, en NAS/server stuet vekk ute av syne, et "monster" av en spillemaskin på "gutterommet", osv.

Lenke til kommentar

Hører mye negativt om get sitt bredbånd. Har det selv nå, og selv om det er noen problemer av og til (oppgradering her og der driver de med), så funker det stort sett veldig bra. Ruteren er fra cisco, åpne porter bare funker, slipper å reboote ruteren 5 ganger som jeg måtte med Telenor som isp. Hadde jeg kunneh hatt fiber, hadde jeg valgt det, men get er ett flott alternativ om du ikke kan ha fiber.

Lenke til kommentar
Har denne boksen noe interessant som ikke kan løses på en annen måte? Det er klart, desto flere bokser desto flere potensielle feilkilder har du. Men med bare èn boks og ett brått, umeldt tordenvær mens du er en tur på butikken lørdag kveld er en perfekt oppskrift på en kjedelig søndag og potensielle utgifter på mandag. Også var det dette med lokasjon, jeg kan telle antall ganger jeg har hørt/sett om en PC på/ved stua i hele mitt liv på en hånd.
Jeg har en PC i stua, en HTPC. Ganske praktisk faktisk. Server med alle harddisker står et annet sted. Så nå veit du om én til

 

Second that! Har en knøtte liten HTPC i et nettverksoppsett som streamer 720/1080 uten prob fra serveren på gjesterommet.

Lenke til kommentar

Nå er vel strengt talt ikke Get et alternativ til fiber da... Jeg regner med det er HFC, levert av Get, som er alternativet. Og ja, det er et bra alternativ. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor det er så mange som så fryktelig vil ha fiber når de allerede har HFC, men det får være en annen sak.

 

Det er fortsatt forskjell på PC og HTPC.

Lenke til kommentar

Det finnes fortsatt ikke noen "riktig måte" å gjøre IPv6 på. Interne maskiner gis gjerne ekte IP adresser, men det er risikabelt å tillate alle innkommende tilkoblinger. På IPv4 "løser" man det med NAT (eller i beste fall en stateful firewall). Da kommer port forwarding inn. Det er *ekstremt* viktig å ha den muligheten for avanserte brukere. Så tilsvarende på IPv6, de kan sette opp en firewall som fungerer tilsvarende NAT man må ha en mulighet for å åpne opporter. På IPV4 har man UPNP, men jeg tror ikke at det finnes det samme på Vv6. ****Derfor : håper det er mulig å sette boksen i bridge modus. Alt-i-3ett kan vli veldig begrensende. Beklager skrivefeil i siste del av posten, HW sin tekstfelt viser ikke den linjen jeg skrivver når det blir langt nok..

Lenke til kommentar

Dette blir bra! Liker muligheten til å få se på tv på iPaden hvor som helst på Wifi. Og muligheten til å få inn TV trådløst i rom hvor jeg har TV.Lurer litt på selve størrelsen på boksen i forhold til dagens Get HD-PVR.

 

Mindre enn HD PVR. Målene på Get box II er:

Bredde: 24 cm

Dybde: 21,7 cm

Høyde: 7,9 cm

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...