Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skikkelig solbrent! Tips?


Gjest member-277163

Anbefalte innlegg

Gjest member-277163

Ble skikkelig solbrent på hele ryggen, og nedover beina igår når jeg sovnet i sola. Huden min tåler ikke mye, så det ble gale. Derfor lurer jeg på om noen har noen gode tips? Vet at det igrunn ikke er så mye å gjøre med det. Men håper at noen tilfeldigvis har noe som funker bra :D Regner ikke med det, men må bare spørre. Og noen som vet ca. hvor lang tid det tar før det bedrer seg?

 

Jeg tar smertestillende, smører meg med aloe vera og har på noe kaldt på ryggen av og til. Det gjør virkelig vondt, og er på linje med smertene jeg hadde etter en ryggoperasjon, så det sier sitt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-277163

Har dessverre bare dusj :glare: Tok en lunken (leste på nettet at for kaldt gjør det verre) dusj med svak styrke igår, men det hjalp ingenting. Æææ, blir gal!

 

Hydrokortison kan mulig fikses, ja! Hva gjør den? Hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Har dessverre bare dusj :glare: Tok en lunken (leste på nettet at for kaldt gjør det verre) dusj med svak styrke igår, men det hjalp ingenting. Æææ, blir gal!

 

Hydrokortison kan mulig fikses, ja! Hva gjør den? Hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Den er til når du er skikkelig solbrent, men ikke så solbrent at du har fått brannskader hvis du skjønner.

 

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-113076.aspx

 

Er kjekt å ha en tube da det har veldig kjapp virkning, og spesielt hvis du er solbrent en plass hvor det sjenerer, feks trynet ^^

 

 

Er denne mor anbefaler som bioingeniør, og har brukt den selv et par ganger ;) Lurt å ha aloe vera i skapet også! Super nyttig hvis du er som meg og alltid glemmer en flekk eller to med solkrem haha

Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Skal spørre moren min om hun har det hjemme. Hun har alltid sånne ting! Hehehe. Hvis ikke må jeg kjøpe :) En flekk eller to ja! Hehehe, her hadde jeg ikke smurt noe av "baksiden", så den er kjip! Men som sagt min egen feil :p Har aldri vært flink til å smøre meg, men fra nå av blir det smøring!

Lenke til kommentar

kjøp denne på apoteket:

acremeBox.jpg

den er veldig mild mot huden, og inneholder a-vitamin som hjelper huden å bygge seg opp igjen. bruker a-creme til alt mulig selv, tørre lepper, rundt nesen hvis jeg er forkjølet og ved solbrenthet og tørre føtter. fungerer veldig bra! :)

tror den koster rundt 150,- på boots

Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Haha! Spar meg ;)

 

Fått meg hydrokortison nå! Men blir snart gal her. Ryggen har stivnet HELT til, så har vondt uansett hva jeg gjør. Og å bli smurt inn på ryggen er fælt! Ææææ. Måtte det snart bli bedre :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...