Gå til innhold

Netshop legger ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang.

 

Det er mulig du kan få hardware-produsentene direkte til å hjelpe deg hvis noe feiler; jeg har f.eks. RMAet harddisker hos WD uten å gå innom komplett først. Hvis det er en merkemaskin kan det forsåvidt også hende produsenten vil være hjelpsom om noe feiler; jeg vet lenovo support ikke bryr seg om hvor du kjøpte maskinen. (Og har fått et par bytte-tastatur gratis i posten bare ved å forklare akkurat hva som var galt og gi de serienummeret på laptopen).

Lenke til kommentar

Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang.

 

Hvis det er en fabrikkert PC, altså ASUS, Lenovo osv, er det produsenten som skal ta seg av rep, uansett. Bare pass på kvitteringen din ;-). Hvis det er noe NetShop har bygget for deg kan det være at Netshops distributør kan hjelpe med å reklamere på delene. Altså, dersom hovedkortet ditt går, kan du reklamere på det osv.

 

NetShop har slitt i ett års tid nå, så dette var nok bare forventet, dessverre. Trist når markedet mister nok aktør.

Lenke til kommentar

Nå snakker vel han om reklamasjon, som er gitt av butikk etter garanti (som er gitt av produsent) har gått ut. Alt for mange blander begrepene garanti og reklamasjon.

Ja, alt for mange roter med dette. Reklamasjon er pålagt via forbrukerkjøpsloven. Garanti er valgfritt og kan gis av både selger, butikk, importør eller produsent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå snakker vel han om reklamasjon, som er gitt av butikk etter garanti (som er gitt av produsent) har gått ut. Alt for mange blander begrepene garanti og reklamasjon.

Reklamasjon er ikke "gitt" av noen, det pålagt ved lov.

 

Det er opp til kunden selv om h*n vil reklamere mot butikken eller et av de tidligere salgsleddene, f.eks. produsent dersom disse har et eget kontor i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang.

 

Er det ikke sånn at om man vil reklamere for et produkt og butikken er konkurs o.l, tar neste leverandør over? altså om du har kjøpt et produkt av en butikk og den butikken går konk, så tar produsenten over? Og da skal du ha samme rettigheter som du hadde til butikken. Om ikke jeg har misforstått da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at om man vil reklamere for et produkt og butikken er konkurs o.l, tar neste leverandør over? altså om du har kjøpt et produkt av en butikk og den butikken går konk, så tar produsenten over? Og da skal du ha samme rettigheter som du hadde til butikken. Om ikke jeg har misforstått da.

 

I utgangspunktet ja, men en del større butikker driver gråimport og norske importører står ikke ansvarlig når du har kjøpt noe som ikke er kjøpt via de.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at om man vil reklamere for et produkt og butikken er konkurs o.l, tar neste leverandør over? altså om du har kjøpt et produkt av en butikk og den butikken går konk, så tar produsenten over? Og da skal du ha samme rettigheter som du hadde til butikken. Om ikke jeg har misforstått da.
I utgangspunktet ja, men en del større butikker driver gråimport og norske importører står ikke ansvarlig når du har kjøpt noe som ikke er kjøpt via de.

 

Nei, men da går vel saken til fabrikken? Var i hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg kontaktet samsung ang. en slik sak for litt under ett år siden.

Lenke til kommentar

Nei, men da går vel saken til fabrikken? Var i hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg kontaktet samsung ang. en slik sak for litt under ett år siden.

 

Fabrikken tar nok kun garantisaker, reklamasjonen er bare gitt for norge.. og vi har heller ingen juridiske holdepunkter for å be fabrikken ta på seg slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...