Gå til innhold

Vi angrep mobilen med stein og hammer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet mitt er hvordan telefonen ville tålt identisk behandling uten beskyttelsesglasset.

 

Jeg er skeptisk til hvor mye de lille glassfilmen hjelper. Som sikkert andre Samsung eiere har opplevd, så tåler Samsung telefoner en god trøkk originalt, i motsetning til feks "epler".

 

Selv mistet jeg min gamle Galaxy S2 mange ganger i gulvet, og i steiner osv osv, nærmest uten en skramme men i alle fall uten at noe knuste. DET har jeg ingen tro på at min nye Xperia Z tåler hvertfall :p

 

Men om glasset hjelper signifikant mye er det ikke annet enn helt toppers!

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glasset til samsung er sterkt, både galaxy s og sII tålte et fall fra stående til støp/ asfalt flere ganger. Men så fikk jeg SIII og den tålte det ikke ;-( det gjør heller ikke Galaxy Note (ikke meg denne gangen!) så derfor kjøp en solig mobil veske slike som er litt større enn mobilen, for det gjort en stor feil fra samsung den siste tiden, de har lagt glasset helt ut til kanten av telefonen,

Lenke til kommentar

Glasset til samsung er sterkt, både galaxy s og sII tålte et fall fra stående til støp/ asfalt flere ganger. Men så fikk jeg SIII og den tålte det ikke ;-( det gjør heller ikke Galaxy Note (ikke meg denne gangen!) så derfor kjøp en solig mobil veske slike som er litt større enn mobilen, for det gjort en stor feil fra samsung den siste tiden, de har lagt glasset helt ut til kanten av telefonen,

 

Mulig du har vært uheldig med hvordan telefonen har truffet bakken, for min S3 ser ut til å tåle heftig behandling fra min side ;) I helga var jeg ute i "vedinga" i skogen, og telefonen lå i lomma den - og fikk seg både en og to trøkk fra når jeg løftet på store bjørkestranger. Jeg har en tendens til å "hvile" strangen på låret når jeg løfter opp - men nå ble det visst rett på telefonen og det gikk heldigvis bra, opp til flere ganger :)

Men den har jo ikke glasset helt ut til kanten heller da - hvis du ser etter på S3'en så er det en millimeter ut til kanten av telefonen fra der glasset slutter. Men, ingen telefoner er uknuselige uansett :)

 

En plastsak som man trer på telefonen er gull verdt, og det kan man kjøpe på ebay for under ti kroner fra Hongkong. Gratis frakt - men det tar ca en måned fra du bestiller til du får det i postkassa. Jeg har 5 forskjellige til min telefon :p

Lenke til kommentar

....men samtidig så kostar det 400 for ny skjerm om du mestrar å knuse skjermen... iallefall på S2... om du tør å bytte sjølv, så blir det akkurat same pris, men ja lettare og enklare å byte den ekstra skjermen, men ein slik ekstra "skjerm" som dette vil eg ikkje sei er verd like mykje som ny skjerm...

 

Sjølv har eg aldri klart å få ei einaste ripe i dei 3 smarttelefonane eg har... Note 2, S2 og Galaxy Nexus

Lenke til kommentar

Jeg ville ha brukt safirglass.

 

Safir glass er ripesikkert og det nest hardeste materialet vi kjenner, det er plassert som nummer 9 på skalaen, som toppes av diamant på 10. Mulig Korund kommer mellom safir og diamant. Men klokker med safirglass kan knuse det også. Så om safirglass tåler en hammer i fleisen er vanskelig å si. Er vel enda for dyrt og produsere til telefoner

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Safir glass er ripesikkert og det nest hardeste materialet vi kjenner, det er plassert som nummer 9 på skalaen, som toppes av diamant på 10. Mulig Korund kommer mellom safir og diamant. Men klokker med safirglass kan knuse det også. Så om safirglass tåler en hammer i fleisen er vanskelig å si. Er vel enda for dyrt og produsere til telefoner

Ikke for dyrt bare dyrere enn Corning sine alternativer. Jeg vet at de kan knuse, safir er hardt men ikke nødvendigvis sterkt. Metall er gjerne sterk men ikke særlig hardt.
Lenke til kommentar

Forsikring på min LG optimus 2x kostet meg 25 kr/mnd og fikk nytt glass tre ganger på et år (ja jeg er veldig klums)

 

Note'n jeg har nå har jeg forsikring til 39/mnd og jeg har fått nytt glass en gang og fuktreparert en gang, kommer aldri til å ha telefon uten forsikring.

 

Når den nå sist kom tilbake fra rep hadde den nytt glass, nytt batteri, ny ramme rundt(med platen bak bakdekslet) ny S-pen og bakdeksel. det er faktisk samme telefonen jeg har fått tilbake, uformatert etter ønske.

Lenke til kommentar

Forsikring på min LG optimus 2x kostet meg 25 kr/mnd og fikk nytt glass tre ganger på et år (ja jeg er veldig klums)

 

Note'n jeg har nå har jeg forsikring til 39/mnd og jeg har fått nytt glass en gang og fuktreparert en gang, kommer aldri til å ha telefon uten forsikring.

 

Når den nå sist kom tilbake fra rep hadde den nytt glass, nytt batteri, ny ramme rundt(med platen bak bakdekslet) ny S-pen og bakdeksel. det er faktisk samme telefonen jeg har fått tilbake, uformatert etter ønske.

 

Hvilken forsikring har du??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...