Gå til innhold

Hvor mye juling tåler Nikon D3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, men dette er bare småtterier mot ha Nikon F tålte; om den ble det sagt at med den kunne du slå ihel en person og deretter ta bilde av liket.
Det tror jeg fint du kan med D3/D4 også ...Selv om det ikke anbefales.

 

Jeg kan i hvert fall bekrefte at det ikke var noe problem med Nikon F4s påmontert en 80-200mm f2.8 ...

 

Han gikk ned for full telling med ett pent rundt sår etter solblenderen (som var av metall) i panna ... prøvde å rappe kamerabagen min fra venstre skulder, jeg to en 360 og planta solblenderen i panna på'n ....

... var snill og tok ikke bilde av han etterpå ...

(joa, han overlevde) ... for sikkerhetsskyld tok jeg kamera og objektiv til justering ... det var en ørliten skjeivhet i objektivfestet på kamerahuset ... men det var så lite at det ikke var merkbart .... tror det var noe sånt som 0,05mm eller noe og kunne ikke relateres til slag eller fysisk unormal belastning .... hehehe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jo, men dette er bare småtterier mot ha Nikon F tålte; om den ble det sagt at med den kunne du slå ihel en person og deretter ta bilde av liket.

Når man ikke kan fremkalle filmen etter litt juling, stiller jeg meg sterkt i tvil om soliditeten til Nikon-kameraer... ;-)

 

http://www.columbian.com/news/2013/dec/26/mount-st-helens-eruption-blackburn-lost-roll-film/ (bilde 2 i serien)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...