Gå til innhold

Anmeldelse: Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hvordan en Pokémon klarer å skrive er meg uvisst med tanke på at fleste av dem ikke har tomler, for ikke å snakke om hender til å holde en blyant med. Like uforståelig er hvordan de bærer og har tilgang på bagen de bruker til å oppbevare alt skrapet de finner i grottene. Vil den ikke bare være i veien når de skal angripe en motstander? Mange Pokémon har attpåtil kropper som er dekket av flammer, løv, is eller snø, noe jeg tror vil skape enda flere problemer når man skal drasse en veske overalt."

 

... og hvordan er dette annerledes fra et hvilket som helst annet rollespill, hvor man til enhver tid drasser rundt med enorme mengder loot som det åpenbart ikke ville vært mulig å drasse rundt på i virkeligheten? Det er et spill. Det virker merkelig at du henger deg opp i noe slikt.

 

"Som seg hør og bør fra et spill som låner mekanikk fra et japansk rollespill tjener figurene dine opp erfaringspoeng for å bli sterkere."

 

... ja, det gjør man jo ikke i vestlige rollespill. D'oh!

 

"Ingenting av det jeg bygger eller utvikler ser ut til å ha noen som helst innvirkning på resten av handlingen eller opplevelsen generelt, så hvorfor i det hele tatt ha det med?"

 

... fordi mange, inkludert målgruppen som muligens er yngre enn deg, ville synes at det var koselig å bygge et paradis for Pokemonene?

 

Feil mann til å anmelde dette spillet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Hvordan en Pokémon klarer å skrive er meg uvisst med tanke på at fleste av dem ikke har tomler, for ikke å snakke om hender til å holde en blyant med. Like uforståelig er hvordan de bærer og har tilgang på bagen de bruker til å oppbevare alt skrapet de finner i grottene. Vil den ikke bare være i veien når de skal angripe en motstander? Mange Pokémon har attpåtil kropper som er dekket av flammer, løv, is eller snø, noe jeg tror vil skape enda flere problemer når man skal drasse en veske overalt."

 

... og hvordan er dette annerledes fra et hvilket som helst annet rollespill, hvor man til enhver tid drasser rundt med enorme mengder loot som det åpenbart ikke ville vært mulig å drasse rundt på i virkeligheten? Det er et spill. Det virker merkelig at du henger deg opp i noe slikt.

 

Jeg klarer enklere å se for meg at en gjeng med menneskelige (eller antropomorfiserte) eventyrere bærer sekker enn firbente Pokémon. Ja, spill er spill, men det er i de små detaljene at det som foregår i et spill blir troverdig eller ikke.

 

"Som seg hør og bør fra et spill som låner mekanikk fra et japansk rollespill tjener figurene dine opp erfaringspoeng for å bli sterkere."

 

... ja, det gjør man jo ikke i vestlige rollespill. D'oh!

 

Ikke på samme måte. I vestlige rollespill kan man (som regel) velge hvilke attributter ved figuren din som skal bli sterkere. I Japanske rollespill har man ikke de samme valgmulighetene. Men ja, jeg burde nok vært litt klarere her.

 

"Ingenting av det jeg bygger eller utvikler ser ut til å ha noen som helst innvirkning på resten av handlingen eller opplevelsen generelt, så hvorfor i det hele tatt ha det med?"

 

... fordi mange, inkludert målgruppen som muligens er yngre enn deg, ville synes at det var koselig å bygge et paradis for Pokemonene?

 

Godt mulig det, men det er likefullt en overflødig del av spillet. Det faktum at jeg har en gård der jeg kan plante Oran Berrys har null innvirkning på utfallet av en grottevandring. Å bygge ut dette paradiset støtter ikke opp om kjernemekanikken i spillet på noen som helst måte og blir dermed bare irrelevant ekstrainnhold som virker fullstendig meningsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...