Gå til innhold

Hva kan jeg max få solgt denne pcen for?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en acer aspire 7720G bærbar pc med følgende spesifikasjoner:

1. 17 tommer Full HD Led skjerm(1920x1080).

2. Intel Core 2 duo cpu 2,2 Ghz

3. 640 GB lagringsplass

4. Nvidia Geforce 9500GS 512mb Cuda skjermkort(av erfaring kan jeg si at denne pcen kjørte Call of duty modern warfare 2 på veldig god grafikk, så lette spill som minecraft osv skulle gå fint på denne)

5. 3GB 667Mhz DDR2 ram(kan oppgraderes til 4gb, raskere rambrikker skal også kunne settes inn)

6. Blu Ray disc reader(kan kjøre blu ray plater for en strålende filmopplevelse).

7. Innebygget Bluetooth

8. Dolby Theater lydsystem(fungerer utmerket, men på ekstremt høye toner med max volum på pcen blir det litt skjæring i lyden, men vanlig spotify musikkavspilling er fint å høre på)

9. Trådløst Raskt internett.

10. Batteri kapasiteten er redusert til mellom 30min og 1 time, men fungerer ellers som bare det(batteri kan man kjøpe nytt for under 1000kr).

11. Acer crystal eye webcam.

 

Hvor høyt tror dere jeg kan prise denne ved eventuelt salg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Pcen der er vel 4-5 år gammel. Uten fungerende batteri. Ram som er vansklig å dyr å få tak i . Kan i værste fall fungere som en erstatter for stasjnær hos en bruker som kun skal surfe og bruke nettbank og slikt. Tror du skal være glad om du i du i det hele tatt får solgt denne, uansett hvilken pris du velger. Hadde noen spurt meg om denne eller en ny rimlig laptop, så hadde jeg annbefalt dem en ny rimlig laptop, selv om det koster betydlig mer. Det på grunn av bedre skjermer, nyere teknologi, bedre støtte for nyere standarder for trådløst nettverk, lavere strømforbruk, batteri som virkers....osv

 

Beklager å måtte skuffe deg, men etter MIN mening, så bør du være glad om du får så mye som en tusenlapp for den, Jeg synes ikke den er verd det, men jeg må tenke ut i fra en vanlig bruker og ikke ut i fra mitt kunnskaps nivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får nok ikke mye for den der, nei. Det egentlig beste du kan gjøre med den er å sette inn mer RAM og en SSD og heller beholde maskina selv ;)

 

EDIT:

Tenkte at ting som full hd og blu ray ville hjelpe den opp i pris :) Men mulig jeg tar feil.

 

Det er vel og bra det; men veldig mange nyere maskiner har det også. Og det hjelper ikke med ekstra "godis" hvis ikke den grunnleggende maskinvaren er noe å spare på...

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Mellom 250 og 500,-

 

Helt enig med deg. DDR2 er utdatert. Skjermkortet er søppel (ikke vondt ment). Prosessoren er ikke bra i det hele tatt, selv en "dårlig" core i3 er mye bedre. Du får en ny pc med mye bedre maskinvare for 3000 - 4000 kroner. Som du sier så må man også ha batteri som fungerer til 1000 kroner.

 

Min anbefaling er å gi den bort til noen som ikke har råd til en pc og trenger det. Har du ingen yngre personer i familien som ikke har pc? En bestemor som skal sjekke oppskrifter på nett? Mange som trenger denne som ikke har høye krav og ikke skal bruke den til annet enn internett og e-post.

 

Du kan nok lure noen som ikke har peiling til å kjøpe til 1000 kroner. GI DEN BORT :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

En høvding for den der høres litt mye ut med tanke på at den vært i bruk i ca. 4-5 år.

500,- kr eller gi den bort mener jeg, du kan i værste fall bare beholde den og kjøpe evt. en SSD og RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...