Gå til innhold

OLED-panelene når nye høyder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når overskriften/ingressen sier at AUO har OLED paneler på lager så regner jeg som leser med at det er fakta basert fra journalisten. Når det videre står at AUO verken har vist frem sitt OLED panel eller startet masseproduksjon så kan de umulig ha OLED paneler på lager, på den måten man normalt ville forstått et slikt utsagn.

 

Når vi vet at det store problemet med å produsere OLED paneler er ikke å lage prototyper men å masseprodusere dem, så må vi regne med at AUO verken har OLED planer på lager eller har bevist at de kan masseprodusere dem.

 

Dermed er AUO i akkurat samme bås som Samsung og LG (mer sannsynlig i en bås langt bak), de lover og de bløffer, men noen særlig mengde med OLED TVr vil vi ikke se før tidligst i 2015-2016, og da vil de fremdeles være dyre.

 

Litt mer fakta og en god del mindre hype så vil vi kunne ta slike skriblerier fra journalisten seriøst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert, men jeg har noen "spådommer";

 

Jeg tror at de jobber hardt med dette og at produsentene forventer å få ut dette ganske snart, kanskje innen ett år. Vi forbrukere har vist utallige ganger at vi er sugne på "det nyeste og beste" og dermed kjøper slike ting uten at vi egentlig trenger det. Andre som faktisk kan ha nytte av dette er kjøpesentre, bedrifter etc som skal ha presentasjoner. Prisen vil nok være veldig stiv i førsten, det var også LCD tver når de kom.

 

De vil antagelig produsere ganske få paneler til å begynne med for å sjekke etterspørselen. Det er "mange" 4K tver der ute men prisen er stiv, dette for å sjekke om det er nok etterspørsel til at det er verdt å produsere mange nok til å sette ned prisen. Tror det blir det samme med OLED.

 

Dette er bare rene gjettninger basert på tidligere hendelser og erfaringer med markedet. Jeg vil faktisk tro at vi ser de første forbrukermodellene i løpet av 2013 og at prisen vil synke i løpet av 2014 en gang. DET ER LOV Å HÅPE :p:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...