Gå til innhold

Denne videoen kan fortelle deg IQ-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Teorien til forskerne ser ut til å være at mennesker med en høy IQ filtrerer ut større områder, på samme måte som de for eksempel filtrerer vekk bakgrunnsstøy. Å fokusere på små elementer er med andre ord noe som faller de med høy IQ mer naturlig inn.

Jaha du... og ikke er det April heller.

Tenåringer må være ualminnelig skarpe, de filtrerer jo alt de både ser og hører så godt at kun det som passer dem selv slipper igjennom.

 

Må se denne når jeg har helt nedpå nok øl. Da beveger nemlig alt seg... hele tiden. Så jeg er utrolig god til å oppdage bevegelser da.

Lenke til kommentar

Er det ikke rimelig logisk at det er lettere å se bevegelsen i de små da det er et mindre område å fokusere på samtidig som det da er større område som "står stille" rundt, som man sammenligner med?

 

Jeg syntes ihvertfall det var lettere å se på de små.

Men så det fint på begge, vil tro det har noe med at det var litt vanskeligere å fokusere "ut" når de store kom så kjapt på etter de små

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg er at dette er en seriøs test av mennesker som vi kaller for forskere betalt av sitt universitet. Heldigvis er dette universitetet i USA.. Enhver som har normalt syn og sitter i passe lengde fra skjermen vil jo ha null problem med å se disse bevegelsene i denne videoen.

 

Noe annet har vel heller ikke blitt påstått?

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...