Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Juarez: Gunslinger (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdt å notere at utvikler jobber med patch for mulighet til å justere fov på pc.

Jeg er av de som fikk hodepine av å spille med lav fov (samme issue på mw2).

 

Ellers et fint story drevet, linært, western skytespill.

 

Var vel ikke mer enn 15euro på steam heller.

Lenke til kommentar

"Den ville vesten var en helsprø periode i amerikansk historie, og bankran, indianerkrigere og dueller i hovedgata var hverdagskost."Dette stemmer ikke helt. Det er westernfilmer som har skapt den mytiske ville vesten vi kjenner i dag.

 

Og hva mener du foregikk i den "mystiske ville vesten vi kjenner i dag"? Når du har sagt A så må du si B;)

Lenke til kommentar

Og hva mener du foregikk i den "mystiske ville vesten vi kjenner i dag"? Når du har sagt A så må du si B;)

 

Dueller var jo såvidt meg bekjent nesten like uvanlig som i dag, dvs noe som nesten aldri skjedde (ihvertfall ikke på den måten), og jeg tror drapsraten også var ganske lav.

 

AtW

Lenke til kommentar
"Den ville vesten var en helsprø periode i amerikansk historie, og bankran, indianerkrigere og dueller i hovedgata var hverdagskost."Dette stemmer ikke helt. Det er westernfilmer som har skapt den mytiske ville vesten vi kjenner i dag.
Og hva mener du foregikk i den "mystiske ville vesten vi kjenner i dag"? Når du har sagt A så må du si B;)

 

Som du kanskje ikke fikk med deg så skriver han mytiske og ikke mystiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Den ville vesten var en helsprø periode i amerikansk historie, og bankran, indianerkrigere og dueller i hovedgata var hverdagskost."

 

Dette stemmer ikke helt. Det er westernfilmer som har skapt den mytiske ville vesten vi kjenner i dag.

 

Dueller er riktignok hollywood-generert, men kriger mellom hvite og røde, samt bankran var noe som var vanlig.

Lenke til kommentar

Verdt å notere at utvikler jobber med patch for mulighet til å justere fov på pc.

 

Jaså? Har ikke noe mot dette, selv om at FOV'en ikke egentlig plager meg så særlig. En FOV slider er uansett fint å få.

 

Jeg elsker i alle fall spillet. Det gir meg akkurat hva jeg vil ha, til en latterlig lav pris. I tillegg til å være et tøft lite arkadespill, leker det også med narrativet på en måte som få andre spill gjør. Fortellerstemmen knytter seg bokstavelig talt inn i selve gameplay'et mens du spiller, plutselig endres på ting basert på hva fortelleren sier, osv. Det er ikke akkurat revolusjonerende, men til et spill til slik spottpris, med god grafikk, flott våpenfølelse og fin variasjon mellom levlene, så kan jeg ikke klage. Elsker det, rett og slett. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som du også kanskje ikke fikk med deg så spiller det ingen rolle om den ville vesten var mystisk eller mytisk, spørsmålet mitt er fortsatt det samme, men skjønner at du liker å kverulere;)

Uff.

 

Det er allment kjent at det bildet vi har av "den ville vesten" er en MYTE. Derfor jeg trodde du leste feil. Og det er en forskjell på myte og mystikk.

 

Myte: allmenn oppfatning som ikke er sann

 

Mystikk: gåtefull; mistenkelig

 

Den ville vesten var ikke gåtefull, man vet fra historien hva som foregikk på den tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...