Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montering av cruisekontroll


Anbefalte innlegg

Jeg skal til å montere cruisecontroll i min Passat TDI 2004 modell. Jeg har sjekket om bilen er klargjort for dette ved å kjøre opp bilen til 2000 rpm, og for å trykke på bremsa for å se om den faller ned til 1200 rpm, noe den ikke gjorde. Vil det da si at bilen ikke er klargjort for CC, og er det da i såfall umulig å ettermontere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cruisecontrol kan ettermonteres på alle tdi`er

 

du trenger blinklysbryter m/ cruice, en liten kabel. + diagnosekabel for å aktivere den.

 

 

Men ifølge bruksanvisningen til CC så skal svart ledning kobles til sikring nr 5. På bilen min er det ingen sikring i nr 5 og heller ingen kontakt for sikringen. Kan man gå noen andre veier for å få strøm på denne?

Lenke til kommentar

sikring nr 5 ? trykkfeil ?? .. eller gjelder den audi a6?

 

i.flg denne siden er det sikring nr 11 på passat

 

http://www.passatwor...ontrol-diy.html

 

Takk for linken:)

 

Jeg har sett litt på denne siden, og den har forvirret meg litt. For i "sikringsskapet" mitt har symbolene til nr.5 og nr. 11 byttet plass i forhold til denne bilen som er i den linken du sendte meg.

Lenke til kommentar

Jeg montert cruise controll i min 2002 TDI Multivan. Jeg tror du har elektrisk gass overføring og det er en enkel sak å ettermontere. Det kan ikke monteres på biler uten egass. Bilen din bruker samme cruise control som min. Delen koster rundt 1000 kroner hos Møller og ca 60 euro i Tyskland.

Jeg fikk montert min i Romania for 600 kroner.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...