Gå til innhold

Microsoft vil gjere deg til TV-slave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh yay, "cheevs" som ikke krever userinput i det heletatt. Ser for meg cheev farmere som setter på hele sesonger og så forlater stua...

 

Uansett, achievements for annet enn å runde spillet er en av de værste utviklingene i spill til dags. Det fører bare til at utviklere legger inn elementer som bryter immersion bare for at de skal kunne legge inn achievement mål. Glad for at de tar enda ett stort steg mot å vanne ut hele konseptet, så dør det kanskje snart helt.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Oh yay, "cheevs" som ikke krever userinput i det heletatt. Ser for meg cheev farmere som setter på hele sesonger og så forlater stua...

 

Det vil ikke være mulig siden X1 har mandatory Kinect, den merker når det ikke sitter noen og ser på og kutter så strømmen til XBone. Sorry cheev farmers!

Endret av Selvin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merkelig at det i det hele tatt går ann å patentere en slik ide. Synes det blir som om jeg skulle finne på å snurre dopapiret til en strimmel og dra det gjennom sprekken. "Patent for innovativ rompetørk metode."

 

Før så var pantenter for oppfinnelser. Da gjerne noe teknisk skrudd sammen av en halvgæren fyr med en lys ide ute i garasjen sin. I dag så kan man patentere alt mellom himmel og jord.

 

Det ender bare med at man knapt kan pille seg i nesa før man allerede har brutt ti patenter og søksmålene hagler inn. Ingen andre enn store selskaper med dype lommer og egen advokathær kan lenger lage noe som helst. Alle andre blir bare knust under de rettslige kostnadene. Velkommen til fremtiden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksempler på achievements:

 

"Slave - Watched TV continously for 24 hours"

 

"Slavemaster - Watched TV continously for 48 hours"

 

"No Lifer - Watched TV continously for 72 hours"

 

"Sleeping Beauty - Watched TV continously for 96 hours"

 

"Pizza Guy - Digested 2 pizzas in ten minutes while watching TV" (Kinect required).

 

"Obesity - Gained 100 pounds in two days while watcing TV" (Kinect required)

 

"Multitasker - Skyped, watched TV, surfed on the internet and played a kinect game at the same time"

 

 

Dette kan ikke bli noe annet en knallbra, MS har godt grep om det nå.

For ikke å glemme den ettertraktede, men akk så skjebnesvangre "Death by TV - The ultimate sacrifice for achivement"

Lenke til kommentar

Selv på Gamer er det mange som strever etter å få achievements i spill, så da regner jeg med at dette blir en stor suksess.

 

Hva skjedde vel med å spille for at det er gøy? Eller se på TV fordi det er underholdende?

 

Achievements er etter min mening nesten like ille som dag 1 DLC og alltid online DRM, men det er vel hva dagens generasjon vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...