Gå til innhold

Test: ZTE Grand Era LTE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både ZTE og Huawei har da en god del gode telefoner, til deres pris. Får jo ofte mer telefon for pengene fra disse produsentene kontra Samsung, der du også må betale en god del for merket.

 

En ting jeg ikke skjønner, og det er hvorfor dere skriver "Pris fra 5200", når det er snakk om flere tusen under. Skjønner heller ikke helt hvorfor dere fortsatt trekker for ting som kan så enkelt gjøres noe med (Dårlig office pakke, dårlig epost klient)

Endret av Neppe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så da gjelder samme regel for mobilkjøp som for bilkjøp (og en hel del andre kjøp): ikke kjøp kinesisk.

 

Du bommer fælt her.. Det meste er kinesisk eller kinesisk eid. ;) Det er utrolig mange god kvalitetstelefoner fra kina også.. Eks: Jiayu G4, Oppo Find 5, Vivo Xplay og mange andre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ar'Kritz: I tilegg har også ZTE lansert en rekke svært imponerende telefoner den siste tiden - men Grand S, ZTE Nubia og Grand Memo er potensielle konkurrenter til HTC One, Xperia Z og Galaxy S4. De virkelig fete ZTE-telefonene fins, men foreløpig er de altså ikke her - og det er denne som gjør nytten som toppmodell.

 

Du kan også velge svært riktig om du velger en rimelig ZTE-telefon, for eksempel Blade-modellene eller Grand X. Her får du som regel svært mye for pengene.

 

Neppe: Måtte rydde litt i faktaboksene. Prisen var visst ikke det eneste jeg hadde glemt å barbere litt - nå skal de være riktige. Takk for tips :)

 

Vi trekker for ting det er enkelt å gjøre med, fordi det er telefonen vi tester, og ikke app-butikken. Skal vi la være å trekke for alt som kan tilpasses blir det veldig vanskelig å vurdere en telefon. Det er til en viss grad generelt, men spesielt Android-telefoner kan tilpasses nesten fra innerst til ytterst i dag. Dette har selvsagt ulike vanskelighetsgrader avhengig av hvor mye du vil tilpasse - men vi har valgt å forholde oss først og fremst til det du får rett ut av esken. Dersom app-butikkene er en tydelig begrensning (les: dårlig app-utvalg) nevner/trekker vi for det. Ut over det er det den forhåndsinstallerte programvaren vi forholder oss til.

 

Som regel må du jo også leve med at den ligger der og tar opp plass. Da er det heller ikke gunstig om appene som følger med er dårlige.

 

Og ja - det fins lassevis av gode telefoner fra flere kinesiske produsenter om dagen. ZTE er ikke noe unntak. Men en virkelig god toppmodell fra ZTE, det får man foreløpig ikke tak i i norske butikker. Det er synd - for vi har jo en begrunnet mistanke om at de fins (Grand S, Nubia, Grand Memo).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Styr unna Zte og Huawei mener nå jeg. Er masse feil på disse telefonene.

Hva begrunner du det i? Egen erfaring? Har selv hatt en zte i 2 år, den har fungert knirkefritt uten problemer. Erfaringsmessig er godt over halvparten av klager på bugs knyttet til produkter i tråd med at forbruker er for lat til å oppdatere det..

 

Lenke til kommentar
Styr unna Zte og Huawei mener nå jeg. Er masse feil på disse telefonene.
Hva begrunner du det i? Egen erfaring? Har selv hatt en zte i 2 år, den har fungert knirkefritt uten problemer. Erfaringsmessig er godt over halvparten av klager på bugs knyttet til produkter i tråd med at forbruker er for lat til å oppdatere det..

 

Har solgt telefoner i flere år, og er ingen merker som har flere feil enn Zte og Huawei. Og da snakker jeg ikke om brukerfeil, men feil i telefonene. Har sluttet å ta inn disse merkene.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjøpte denne mobilen nesten utlukkende pga av treningkastet her. Denne selges på Elkjøp for 1695,- for tiden. Kan vanskelig forestile meg mer telefon for pengene. 4G, HD skjerm på 4.5", meget rask og fin i menyer. Skjønner ikke helt hva amobil trekker denne for. Svært lite bloatware er det på den også i forhold til f. eks. Samsung som kommer ferdig fullstappet med tull. Bytter telefon to ganger i mnd. så jeg har været borti det meste. Neste mobilen bli blir ZTE Grand S.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...