Gå til innhold

Tjener jeg for lite?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 20 år og jobber i en nisjeforretning med omsetning på rundt 20 millioner. Har jobbet her nå i snart 2 år, ved siden av skolen og en del i ferier.

 

Det jeg gjør her er å føre regnskap, sitter og hører fakturaer fra leverandører, innbetalinger fra kunder og andre ting som går inn og ut.

 

Jeg tjener 125 kr/t før skatt, og føler kanskje det er litt lite? Jeg vet at andre i butikken her tjener 140kr/t, men de jobber jo med andre ting, er litt eldre og jobber mer enn meg. Jeg har likevel vært her lenger enn mange av de.

 

Jeg tenker jo at jeg i alle fall burde tjene det samme som de andre, hvis jeg gjør samme jobb som de gjør (kundekontakt over mail, tlf eller i butikk).

 

Vil spørre her før jeg eventuelt tar det til sjefen. Er ikke så flink på sånt noe, hvis jeg i det hele tatt tør å ta det opp med han :p Er jo greit som en biinntekt ved siden av studielån og sånt no, uansett hva jeg tjener.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har fortsatt samme lønna som da jeg startet.

 

Har jo andre "goder" - som personalrabatt på det jeg kjøper på jobb - og det har jo blitt en del etter hvert. I fjor tjente jeg ca 75000 før skatt, som en pekepinn på hvor mye jeg jobber.

Lenke til kommentar

125 kroner er dårlig i butikkbransjen. Tarifflønna i dagligvare er en tier eller to over det, og den er allerede lav. Får du noen tillegg?

 

Jeg ville definitivt tatt det opp med sjefen. Forklart at du nå har jobbet der i to år og har bevist din nytte. Det er naturlig med lønnsøkning etter to år, spesielt når man starter såpass lavt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...