Gå til innhold

Norsk parkerings-app klar for Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at de tar +15% i "servicekostnader"(min 4 kroner) er helt latterlig. La meg bruke appen, og ikke den trege billettautomaten. Det er greit at de har ett abonnement som jeg kan betale 60kroner i mnd for å bruke, men det koster meg allikevel 15% mer enn om jeg betaler for parkering på den gamle måten(60,-/(20,-*5*4)=0.15=15%). Så begge løsninger er like dyrt.

 

Edit: Manglet en parantes

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Bra! Men. Hvorfor skal det være dyrere? Bremser litt syns jeg.

 

Hei, stemmer at det er dyrere enn å betale med mynt eller kort. Enn snittparkering i Oslo ligger på ca 30 kr, dvs at du betaler 4,5 kr for ekstra for muligheten til å starte, stoppe og forlenge parkeringen via mobilen. Det er ikke uvanlig å overbetale 20-30% for å være sikker, siden man ikke alltid vet hvor lang tid møtet/legetimen/frisørtimen osv tar. Hadde selvsagt vært best om det ikke kostet noe ekstra, men jeg tror at på lang sikt er det ikke sikkert det blir dyrere siden du slipper å overbetale.

Lenke til kommentar

Det at de tar +15% i "servicekostnader"(min 4 kroner) er helt latterlig. La meg bruke appen, og ikke den trege billettautomaten. Det er greit at de har ett abonnement som jeg kan betale 60kroner i mnd for å bruke, men det koster meg allikevel 15% mer enn om jeg betaler for parkering på den gamle måten(60,-/(20,-*5*4)=0.15=15%). Så begge løsninger er like dyrt.Edit: Manglet en parantes

 

Hei Mreinha

 

Full forståelse for at du helst hadde sett at tjenesten var gratis. Vi opplever at mange synes det er verdt å betale 15 % ekstra for muligheten til å starte, stoppe og/eller forlenge parkeringen fra mobilen. Spesielt bedrifter setter pris på muligheten til å få tilsendt en faktura med alle parkeringsutgifter i stedet for å måtte samle på alle parkeringskvitteringer. Det tar også dyrebar tid. Som privatkunde forstår jeg at du synes det blir for dyrt, men håper likevel du vil teste tjeneste for å se om du synes det er verdt å betale litt ekstra for fleksibiliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med kostnaden for å bruke appen er at kunden like gjerne kan konsekvent overbetale på automaten med 15%. Dette betyr at du betaler for ca 10 min ekstra per time du hadde tenkt å stå parkert.

 

Ein stor fordel med ein slik app er ikkje at du kan forlenge parkeringsperioden, men at du kan avbryte parkeringa tidligare dersom det er nødvendig (f.eks dersom møtet blir avlyst i siste liten). Men når ein tar eit minimumsbeløp uansett så blir denne muligheita også mindre nyttig. Nå er minimumsbeløpet riktignok lavt, men 4 kr i avgift + eit par kroner for sjølve parkeringa blir likevell ein liten sum for berre å stå parkert nokre få minutt.

 

 

Den store fordelen her er at ein slepp å bruke tid på å finne ein fungerande automat.

Lenke til kommentar

Hei Mreinha

 

Full forståelse for at du helst hadde sett at tjenesten var gratis. Vi opplever at mange synes det er verdt å betale 15 % ekstra for muligheten til å starte, stoppe og/eller forlenge parkeringen fra mobilen. Spesielt bedrifter setter pris på muligheten til å få tilsendt en faktura med alle parkeringsutgifter i stedet for å måtte samle på alle parkeringskvitteringer. Det tar også dyrebar tid. Som privatkunde forstår jeg at du synes det blir for dyrt, men håper likevel du vil teste tjeneste for å se om du synes det er verdt å betale litt ekstra for fleksibiliteten.

 

Hei

 

Takk for tilbakemeldingen. Tjenesten er sikkert fin for de som parkerer mye og ofte på parkeringsplasser hvor man betaler per time, og ikke minst bedrifter. Men, ved togstasjoner så betaler man gjerne 20 kroner for ett døgn. Da blir det fort mange % dyrere å betale 15% oppå det igjen. At det ikke er store beløpet, vel, det er jeg helt enig i. Prinsippet er at denne tjenesten burde ha vært gratis for privatpersoner. Dere sparer penger på vedlikehold av automater, som ofte blir ødelagte. Dere slipper å hente inn penger osv fra disse automatene. Men klart, dere trenger servere og personell til å drifte dette.

 

Jeg kommer ALDRI til å betale dere penger for en tjeneste som burde ha vært gratis, da den sparer dere penger.

Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for tilbakemeldingen. Tjenesten er sikkert fin for de som parkerer mye og ofte på parkeringsplasser hvor man betaler per time, og ikke minst bedrifter. Men, ved togstasjoner så betaler man gjerne 20 kroner for ett døgn. Da blir det fort mange % dyrere å betale 15% oppå det igjen. At det ikke er store beløpet, vel, det er jeg helt enig i. Prinsippet er at denne tjenesten burde ha vært gratis for privatpersoner. Dere sparer penger på vedlikehold av automater, som ofte blir ødelagte. Dere slipper å hente inn penger osv fra disse automatene. Men klart, dere trenger servere og personell til å drifte dette.

 

Jeg kommer ALDRI til å betale dere penger for en tjeneste som burde ha vært gratis, da den sparer dere penger.

 

 

Hei igjen

 

Jeg skal ikke diskutere dette, bare komme med en liten presisering. EasyPark er ikke en parkeringsoperatør. Vi har ingen parkeringplasser, vi har ingen parkeringsautomater og vi skriver ikke ut bøter. Det eneste vi leverer er en tjeneste for å betale for parkering med mobilen. Vi tjener altså ikke penger på å leie ut p-plasser. MEN, med EasyPark kan du ha én betalingsløsning hos alle p-operatører. Det betyr at du kan benytte EasyPark uansett hvilken p-operatør du parkerer hos (til eksempel Europark, Q-park, Oslo kommune, Trondheim Parkering osv). Avslutningsvis vil jeg si at jeg har full respekt for at dette ikke er noe du ønsker å betale for. Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...