Gå til innhold

Gtx 780 - Burde jeg kjøpe dette ?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Asus gtx 580 direct cu 2, men jeg vil oppgradere den snart burde jeg gå inn for gtx 780 eller er det verdt det ?

 

Og hva burde jeg gjøre med det andre kortet ? selge det eller spare det ?

 

PC Specs:

Kabinett: Fractal design R4

CPU: I5 2500k

PSU: 650 W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får en ganske god boost fra 580GTX til 780GTX, uten tvil, det er rett under Titan i ytelse. Er personlig i samme siuasjon :) Alternativet blir å vente til du evt. får det litt billigere, noe som kan bli en god stund til.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Hei jeg har et Asus gtx 580 direct cu 2, men jeg vil oppgradere den snart burde jeg gå inn for gtx 780 eller er det verdt det ?

 

Og hva burde jeg gjøre med det andre kortet ? selge det eller spare det ?

 

PC Specs:

Kabinett: Fractal design R4

CPU: I5 2500k

PSU: 650 W

 

eg solgte min asus gtx 570 for 1200kr for 3 måner siden. antar at du kan få det samme selv. så sier eg løøøp og kjøøøøøp 780 :D

Lenke til kommentar

Jurge92..om du leser tester så kommer faktisk referansekjøleren veldig godt ut både mtp effektivitet og støynivå. Nvidia har tatt et stort stort steg om du spør meg på hva en referansekjøler på highend kortene bør være. Ikke minst blåser den meste av varmen ut av kabinettet. Det er noe ikke feks Asus DC2 er like god på.

 

Skulle jeg hatt et GTX 780 nå, så hadde jeg ikke nølt med å gå for referansekort.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

5000kr for et usselt skjermkort er ganske villt. Dog frister det selvsagt, så blir det en dinosaur om noen år. Ikke verre enn hva en hobby ofte koster. Spørsmålet om en skal nøye seg i livet med å alltid spille på ultra eller alltid spille på mid/high. Spørsmålet er ikke om du burde kjøpe det, men heller finne ut om din 3ghz prescott prosessor er i stand til å få kortet til å svette.

Lenke til kommentar

5000kr for et usselt skjermkort er ganske villt. Dog frister det selvsagt, så blir det en dinosaur om noen år. Ikke verre enn hva en hobby ofte koster. Spørsmålet om en skal nøye seg i livet med å alltid spille på ultra eller alltid spille på mid/high. Spørsmålet er ikke om du burde kjøpe det, men heller finne ut om din 3ghz prescott prosessor er i stand til å få kortet til å svette.

 

"3 Ghz Prescott", hva er det du prater om?

Lenke til kommentar

Kanskje han prater om gamle dager da Pentium 4 socket 478 var en knall CPU. :rofl:

 

Ikke vondt ment, men Prescott er en ganske så gammel CPU, kan ikke sammenlignes med en i5 2500K.

 

Dessuten er vel ikke 5000 kr villere enn et Titan til over 7000 kr når forskjellen på de to er så liten som den er. Vil fortsatt anbefale et GTX 780.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

5000kr for et usselt skjermkort er ganske villt. Dog frister det selvsagt, så blir det en dinosaur om noen år. Ikke verre enn hva en hobby ofte koster. Spørsmålet om en skal nøye seg i livet med å alltid spille på ultra eller alltid spille på mid/high. Spørsmålet er ikke om du burde kjøpe det, men heller finne ut om din 3ghz prescott prosessor er i stand til å få kortet til å svette.

 

Da kan du kanskje anbefale en cpu som yter vesentlig bedre i spill enn I5 2500k?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jurge92..om du leser tester så kommer faktisk referansekjøleren veldig godt ut både mtp effektivitet og støynivå. Nvidia har tatt et stort stort steg om du spør meg på hva en referansekjøler på highend kortene bør være. Ikke minst blåser den meste av varmen ut av kabinettet. Det er noe ikke feks Asus DC2 er like god på.

 

Skulle jeg hatt et GTX 780 nå, så hadde jeg ikke nølt med å gå for referansekort.

 

Jeg venter selv på non-ref kortene, ikke pga kjøleren, men pga ting som VRM's, VRAM og primært voltage controll se om noe endrer seg der, skal mest sannsynligvis ha kortet på vann så kjøleren bryr jeg meg fint lite om.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg venter selv på non-ref kortene, ikke pga kjøleren, men pga ting som VRM's, VRAM og primært voltage controll se om noe endrer seg der, skal mest sannsynligvis ha kortet på vann så kjøleren bryr jeg meg fint lite om.

 

Jeg kan love deg at voltage kontroll kommer ikke. Det er 100% garantert.

Lenke til kommentar

Jeg kan love deg at voltage kontroll kommer ikke. Det er 100% garantert.

 

Om det kommer voltage kontroll eller ikke ut av boksen er ikke sikkert, men Lightning serien er ihvertfall rett rundt hjørnet og de skal vistnok være åpnet for 1.3v.

Uansett er de ihvertfall noe kraftigere designet, en lett bios mod så har man fort ulåst Voltage også.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

 

 

Om det kommer voltage kontroll eller ikke ut av boksen er ikke sikkert, men Lightning serien er ihvertfall rett rundt hjørnet og de skal vistnok være åpnet for 1.3v.

Uansett er de ihvertfall noe kraftigere designet, en lett bios mod så har man fort ulåst Voltage også.

 

Etter hva som skjedde i med forrige lightning serie, så tviler jeg ekstremt sterkt på at mai vil gjøre det igjen.

Lenke til kommentar

Etter hva som skjedde i med forrige lightning serie, så tviler jeg ekstremt sterkt på at mai vil gjøre det igjen.

 

Vet lite før korta er her, dog sies det at 1.3v ihvertfall er åpent:

 

Tomshardware: What appears to be different is the PCB design. Apparently, the card has a lot more overclocking headroom due to a standard TDP of 250 W (vs. the 195 W of the GTX 680). The default voltage would also be above 1.3 V. The card would be fueled by a 6-pin and 8-pin PCIe power connector setup.

 

Link

 

Dette er snakk om et GTX 770 vell og merke, men verdt og håpe de slipper ett 780 Lighting også.

 

Uansett så er det primært det kraftigere designet på Lighting kortene jeg er ute etter, skal under vann og blir nok og kjøre en custom bios på dem uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...