Gå til innhold

? Telenor-kunder slippes "fri" i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk melding fra Telenor nettopp. Jeg har Djuice Komplett M, og fikk melding om fri bruk av SMS og ringeminutter.Ikke at det merkes noe særlig, da jeg aldri har brukt opp disse. Er bare databruken som koster! Synes gjerne de kunne gå tilbake til maks 10 kr/dagen.

 

Djuice Komplett M? Du har nok enten Djuice Nonstop M eller Telenor Komplett M.

Lenke til kommentar

Djuice Komplett M? Du har nok enten Djuice Nonstop M eller Telenor Komplett M.

Mener at det var Djuice det het når jeg kjøpte telefonen i fjor høst, men kan hende jeg blander. Djuice og Telenor er jo igrunn samme greia.

 

Men ja, Telenor Komplett M! Betaler 200 kr i mnd ned på telefonen, så abbonement i tillegg. Nå som de har gitt fri sms og ringeminutter, så tror jeg at jeg blir å oppgradere til Telenor Komplett Data. 5GB inkludert hver måned, kontra de 1GB jeg har nå.

 

Har binding fram til 23.09.13, så får bare holde ut. 1100 kr for å bryte er litt for mye.

Lenke til kommentar

Så lenge jeg slipper å betale mer enn 199 for 1 gb data, så er jeg happy. Har djuice all in one m idag

 

Betaler 299 for 1,5GB data. Hadde ikke tenkt å ta det abonnementet, men de andre var overpriset som fy på telebutikken hvis man skulle kjøpe det med ny telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal jeg med fri bruk av SMS og minutter?

Jeg er aldri i nærheten av grensen uansett.

 

Nå må datagrensen økes kraftig.

Jeg snakker ikke om å øke fra 5 til f.eks.7 GB, jeg snakker om å legge til en null!

Dagens mobiltelefoner kan brukes til å se på TV i høy oppløsning, og datahastighetene i de store byene gjør at du kan bruke kvoten på få minutter.

Når jeg har behov, bruker jeg laptopen, med mobilemn som router.

 

Endring, nå!

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om det skal være begrensninger, er uansett 5 GB for lite.

 

Det ville vært bedre om folk som har fastmontert internett kunne dele wifi.

Telefonene burde automatisk bruke wifi der det finnes, og frigi kapasitet i mobilnettet.

 

Noen gang vært i en stor by, og hatt behov for internett?

Det er krypterte wifi-nettverk over alt.

Hadde de vært åpne, hadde det ikke vært nødvendig å bruke 3G.

 

Men alle krypterer wifi-nettene sine, så man må bruke 3G...

 

 

Telenor-routerne burde kunne fungere som "wifi-basestasjoner", så kan mobiler i nærheten bruke dem i stedet for 3G.

Folk som har fiber har nok kapasitet til å dele.

Routeren trenger ikke å gi tilgang til annet enn internett.

Trenger ikke å gi tilgang til lokalnettet, printere, harddisker osv...

 

Dette kunne skje automatisk, så jeg slipper å søke etter nettverk, og taste brukernavn og passord.

Noen kaféer har gjestenett, men så må man registrere seg med navn og telefonnummer for å få tilgang, enda det er gratis!

Dette kunne heller ordnes automatisk.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan man definere fri bruk på datapakker?

Ser Telenor Komplett XL har fri bruk på alt, inklusive data, men etter 6000 mb nedjusteres hastigheten.

Synes nå det i beste fall er i gråsonen....

Min erfaring er at praksisen på fri bruk er alt fra 4GB til 35GB. Felles for alle er at du etter oppbrukt kvote ikke blir belastet for overskytende trafikk, men at hastigheten blir satt ned til det nær ubrukelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det skal være begrensninger, er uansett 5 GB for lite.

 

Det ville vært bedre om folk som har fastmontert internett kunne dele wifi.

Telefonene burde automatisk bruke wifi der det finnes, og frigi kapasitet i mobilnettet.

 

Noen gang vært i en stor by, og hatt behov for internett?

Det er krypterte wifi-nettverk over alt.

Hadde de vært åpne, hadde det ikke vært nødvendig å bruke 3G.

 

Men alle krypterer wifi-nettene sine, så man må bruke 3G...

 

 

Telenor-routerne burde kunne fungere som "wifi-basestasjoner", så kan mobiler i nærheten bruke dem i stedet for 3G.

Folk som har fiber har nok kapasitet til å dele.

Routeren trenger ikke å gi tilgang til annet enn internett.

Trenger ikke å gi tilgang til lokalnettet, printere, harddisker osv...

 

Dette kunne skje automatisk, så jeg slipper å søke etter nettverk, og taste brukernavn og passord.

Noen kaféer har gjestenett, men så må man registrere seg med navn og telefonnummer for å få tilgang, enda det er gratis!

Dette kunne heller ordnes automatisk.

 

Errrr neh

 

Leverdørene burde byge egne wifi zoner slik som er gjort i store deler av blant annet Svergie, England og Sveits

og påkreve at forbrukern skal betale for bredbånds abo og så dele er uhørt.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at praksisen på fri bruk er alt fra 4GB til 35GB. Felles for alle er at du etter oppbrukt kvote ikke blir belastet for overskytende trafikk, men at hastigheten blir satt ned til det nær ubrukelige.

 

Jo ser den, men praktisk talt, hastigheten settes ned til 128 kbit, noe som i dag er stort sett ubrukelig, men er jo greitt for operatøren da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...