Gå til innhold

Kim Dotcom: ? Jeg fant opp to-stegs-verifikasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kim dotcom, anonymus og TPB er vel de eneste som er igen av frihet på internet. Selvfoelgelig er det ingen som er intressert av det bortsett fra folket. Antagelig skrives det ikke noe i de store media og lovene som vi normale mennesker må forholde oss til vil sikkert bli satt ut av spill de å hvis det blir saksoeksmål.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Slike patenter er vell ugyldige når du kommer til retten? To-stegs verifikasjon er så godt som ein norm i dag? Blir som om eg skulle lagt patent på å ha ein dør til et hus?

 

Ingen patent er ugyldige i retten, spørsmålet er om patenten er brutt eller ikke

 

Skjønner dog ikke Kim Dotcom`s logikk at fordi staten USA er etter ham, skal han gå etter private aktører i USA. Spesielt siden USA`s befolkning sannsynligvis har bidratt stort til hans rikdom.

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er både riktig og galt. Det er galt å saksøke for slike "tulleting", men som vi vet så er de store selskapene i USA og andre land VELDIG glade i å saksøke. Se på Apple som saksøker nettbrett konkurenter pga at de har "patent" på avrundede hjørner..... Han burde saksøke for å vise at han er "stor og mektig" kun av den grunn at alle andre gjør det. Han vil sikkert tape tror jeg, ingen dommere/ rettsinstanser liker ham :( haha

Lenke til kommentar

Måtte han saksøke dem for alt de er verdt :D

 

Jasså?

 

Han får gjerne saksøke dem, men da får han også helt enkelt legge seg flat og godta det han er straffeforfulgt for, det blir ingenting annet enn hyklersk om han skal saksøke andre for å "stjele" for så å sutre over det han selv er tiltalt for.

 

Personlig tror jeg forøvrig ikke at Kim Dotcom er noen forkjemper for de svake og små, men helt enkelt en som vil tjene en masse penger slik at han kan leve som en kakse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vageste patetenet jeg har sett! Herregud, kan ikke gå rundt og patentere generaliseringer heller!

 

Jo, i USA kan man faktisk akkurat det. Apple, Google, Microsoft og alle de andre store har tusenvis av vage patenter, for ikke å snakke om patentfirmaene som lever av å patentere vage ting, for så å saksøke store selskaper (som oftest går med på forlik for å slippe styret).

Lenke til kommentar

Jo, i USA kan man faktisk akkurat det. Apple, Google, Microsoft og alle de andre store har tusenvis av vage patenter, for ikke å snakke om patentfirmaene som lever av å patentere vage ting, for så å saksøke store selskaper (som oftest går med på forlik for å slippe styret).

 

Ja, vet men det er lattelig. Altså ser ut som "Kim Dotcom" her er veldig populær, jeg vet hvem han er men jeg gir han ikke 5 øre repsekt for hvem han er når han er like ille selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jasså?

 

Han får gjerne saksøke dem, men da får han også helt enkelt legge seg flat og godta det han er straffeforfulgt for, det blir ingenting annet enn hyklersk om han skal saksøke andre for å "stjele" for så å sutre over det han selv er tiltalt for.

 

Personlig tror jeg forøvrig ikke at Kim Dotcom er noen forkjemper for de svake og små, men helt enkelt en som vil tjene en masse penger slik at han kan leve som en kakse.

 

Han er tiltat i en sak som ikke engang handler om seg selv, men enkeltindivider som har delt filer.

Lenke til kommentar

 

Personlig tror jeg forøvrig ikke at Kim Dotcom er noen forkjemper for de svake og små, men helt enkelt en som vil tjene en masse penger slik at han kan leve som en kakse.

 

Tror også den eneste Kim Dotcom er forkjemper for er Kim Dotcom. Slik som stort sett alle andre der ute :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jasså?

 

Han får gjerne saksøke dem, men da får han også helt enkelt legge seg flat og godta det han er straffeforfulgt for, det blir ingenting annet enn hyklersk om han skal saksøke andre for å "stjele" for så å sutre over det han selv er tiltalt for.

 

Personlig tror jeg forøvrig ikke at Kim Dotcom er noen forkjemper for de svake og små, men helt enkelt en som vil tjene en masse penger slik at han kan leve som en kakse.

Han har da på ingen måte stjelt noe. Han har laget en datalagringstjeneste som desverre ble brukt til å dele copyright innhold. Skal torrent oppfinnerne også beskyldes for å stjele?

 

Driter i vhem han kjemper for, og vha motivene er, så lenge de medfører en bedring av våre rettigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uenig. Hyklersk å mene det er greit å drive patent-søksmål for tulleting mot "de store" når en blir sur når de gjør det samme.

"De stores" fremgang mot Kim kan vel på ingen måte sammenlignes med et patentsøksmål i rettsystemet. Dessuten har han da heller aldri stjålet, solgt eller delt innhold, men en tjeneste som ble missbrukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...