Gå til innhold

[Løst] Zyxel 2812HNU-f3 port forwarding problem


Anbefalte innlegg

prøver å forwarde en port på ruteren men får opp en feilmelding, det må være noe feil med ruteren siden de predefinerte portene som ligger inne klar for forwarding heller ikke funker.

 

qDOKGFi.png

 

screenshot av feilmeldingen

 

Edit: selv om det kansje er en selvfølge så velger jeg å ta med hovedspørsmålet jeg glemte av. er det noen som vet hvorfor denne feilmeldingen kommer opp? eller hvordan jeg kan fikse problemet?

Endret av XfsB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd alle mulige guides, så jeg har prøvd mange ip adresser, men siden jeg også har prøvd å velge en av de pre definerte programmene de har lagt til som heller ikke fungerer så er det nok noe annet som står bak. telenor sin guide ga samme utfall.

 

eksempler på ip adresser er 0.0.0.0 som alle de standardprogrammene bruker, noen ganger bruker jeg min egen, noen ganger bruker jeg en utenifra. ikke engang den ip adressen simple port forwarding programmet fant frem virket.

Lenke til kommentar

Hvilke(n) port(er) er det du skal åpne? Til hva? IP addressen du skal legge inn, er til den PCen som skal ha pakkene. Portforwarding er å fortelle routeren hvor den skal videresende en bestemt innkommende datastrøm, basert på portnummeret og protokoll. Portnummeret fungerer i praksis på samme måte som et ID-nummer.

 

Så det du må gjøre er å legge inn det/de aktuelle portnummeret/portnummerene og IP addressen til den maskinen det skal til. Og selvfølgelig hvilken protokoll. Er du usikker på protokollen, så velg Both/Begge, hvis du har det valget, eller lag to like oppføringer, en med TCP og en med UDP.

 

 

Christian :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...