Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tilbakedatering av sykemelding


TomTucker

Anbefalte innlegg

Hei. Har eksamen idag, men grunnet dårlig form, har jeg ikke møtt opp. (alle i huset er dårlige, også.)

 

Jeg prøvde å ringe legekontoret 3 ganger idag, men ikke fått svar. Bestilte derfor (via nettet) legetime på kontoret. Fikk time først om 2dager kl 14.

 

Nå trenger jo jeg sykemelding for idag, å jeg har prøvd å ta kontakt med legekontoret. Er det slik at jeg får tilbakedatert sykemeldingen for den aktuelle dagen, eller er det helt kjørt?

Om det er slik at de ikke gjør det, så får jeg komme meg til legevakten?

 

Spør her,fordi jeg ikke kommer gjennom på legekontoret.

Føler alle har subjektive meninger om dette, å at praksisen er forskjellig fra kontor til kontor og lege til lege.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne også sjekke med andre leger i området.

 

Du bør undersøke hva reglene er ved skolen din. Hvis det ikke står på nett tar de antakelig telefonen...

 

Her er reglene for UiO: http://www.uio.no/st...eksamen/sykdom/ . Hvis du blir syk på eksamen (som jeg tror er det nærmeste for din situasjon): "Oppsøk lege same dag, bruk studenthelsetenesta om mogleg. Får du ikkje time på annan måte, må du bruke legevakta." Ellers må du levere/sende legeattest innen tre dager etter eksamen.

Lenke til kommentar

Reglene for skolen er legeattest/sykemelding senest innen 5virkedager. Nå har jeg fått legetime om 2 dager, å vil komme til å ringe til legekontoret etterpå for å ta det over telefon.

 

Har jeg fått telefonkontakt med legen, kan sykemeldingen dateres tidligst dato for telefonkontakt.

 

Er syk/hos legen 1 gang pr 2-3år, å er ikke svært kjent med deres regler og rutner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...