Gå til innhold

Slik fungerer spilleierskap på Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fordel konsoller har over PC er at det koster ikke så mye og spille på konsoll. Man er ikke nødt til å kjøpe nytt hardware for å spille nye spill.

 

Jeg spilte de aller fleste spill uten problemer på min PC med hardware fra 2007 frem til 2012 før maskinen knelte. Hadde det ikke vært for det ville jeg fortsatt ha brukt samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke vanskligere å løse enn a la kompisen din spille på din profil hvis han skal låne det, på sin konsoll.

Blir interessant hvordan de skal løse bruktspillmarkedet, siden vi vet at de fleste utgivere vil kvele det. Som forsåvidt er logiskt.

Lenke til kommentar

Då veit eg at eg ikkje skal ha Xbox one.Kva om ein for eksempel skal ha konsoll ståande på hytte utan nett? Då er jo Xboxen ubrukeleg.

 

Skal du virkelig kjøpe en ny konsoll for å bare ha på hytta? Jeez.. De fleste andre pleier å la de gamle konsollene stå der.

Lenke til kommentar

Er veldig delt på dette. Som PC-spiller er jeg for lengst vant med CD keys og DRM via Steam, så slik sett ville det vært litt dobbeltmoralsk av meg å hyle for høyt over dette. Samtidig er det også som flere bemerker, at det å kunne byttelåne spill har vært en fordel konsolleiere har hatt lenge, og som de nå blir snytt for, noe som forståelig nok ikke faller i god jord hos mange.

 

En annen ting jeg ser som kan bli spennende å følge med på er hvordan dette vil kunne påvirke prisene på spillene, nå som utgiverne ikke trenger å faktorere inn bruktsalg på samme måte. Vil konsollspillene kunne falle i pris? Vil vi se et økt fokus på digital distribusjon på linje med Steam, og hvordan vil dette påvirke prisene på salg over nett?

 

Forholder meg fortsatt temmelig skeptisk, men ser også at det kan bære med seg fordeler over sikt. Dey blir uansett spennende,å se hva de har å si og, ikke minst vise fram, på E3 i juni.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En fordel konsoller har over PC er at det koster ikke så mye og spille på konsoll. Man er ikke nødt til å kjøpe nytt hardware for å spille nye spill.

 

Det stemmer jo ikke i det hele tatt, jeg har hatt PCen i 3 år nå og den drar enda alle nye spill uten problemer, om enn med litt nedsatt grafikk. selve spillene er også generelt billigere.

 

Dersom man ikke kan kjøpe spill til konsoll og dele med familien, naboen osv uten masse dill og dall så ser jeg ikke lenger en eneste måte konsoller er bedre enn PC på lenger

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke vanskligere å løse enn a la kompisen din spille på din profil hvis han skal låne det, på sin konsoll.

 

Okay. Bare la han logge inn på din bruker du. Du kan jo bare sette deg på Xbox'en din og spille... NEI VENT! Du kan jo ikke være pålogget to steder samtidig! Skal en venn låne et spill av deg akkuratt når du har fått noe du vil spille istedet? Synn det! Bare en av dere kan spille av gangen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En fordel konsoller har over PC er at det koster ikke så mye og spille på konsoll. Man er ikke nødt til å kjøpe nytt hardware for å spille nye spill.

 

dette er generelt feil, du må ikkje kjøpe nytt hardware for og kjøre konsolport spill om du har pc med rundt same speca (litt bedre kan være ok siden er trossalt mer i bakgrunnen på ein pc ein konsol)

 

du må bare kjøpe ny hardware om du vil spille spillet med bedre utsjåne og på høgere ein 30-40 FPS

 

ofte er det mye billigere og bedre ein pc over ein konsol, konsol har no fårsat fordelen derimot med at det er bedre og spille 2-4 spillere på same maskin

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er veldig delt på dette. Som PC-spiller er jeg for lengst vant med CD keys og DRM via Steam, så slik sett ville det vært litt dobbeltmoralsk av meg å hyle for høyt over dette. Samtidig er det også som flere bemerker, at det å kunne byttelåne spill har vært en fordel konsolleiere har hatt lenge, og som de nå blir snytt for, noe som forståelig nok ikke faller i god jord hos mange.En annen ting jeg ser som kan bli spennende å følge med på er hvordan dette vil kunne påvirke prisene på spillene, nå som utgiverne ikke trenger å faktorere inn bruktsalg på samme måte. Vil konsollspillene kunne falle i pris? Vil vi se et økt fokus på digital distribusjon på linje med Steam, og hvordan vil dette påvirke prisene på salg over nett?Forholder meg fortsatt temmelig skeptisk, men ser også at det kan bære med seg fordeler over sikt. Dey blir uansett spennende,å se hva de har å si og, ikke minst vise fram, på E3 i juni.

 

Når bruktsalget forsvinner forsvinner retail. (Man kan ikke leve av å selge nye,ubrukte spill)

Når retail forsvinner sitter vi igjen med monopol og digital distribusjon.

Da kan du hilse økte priser velkommen. 800 kroner for spillet ditt, men du må betale 50 ekstra for å få med slutten, og enda 50 for alternativ slutt.

Jeg gleder meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...