Gå til innhold

Xbox One krever ikke nett hele tiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg faktisk ikke. Du slipper always online (ikke at det er noe som trekker opp, det er rett og slett sånn det skal være, alt annet hadde betydd død for xboxen), men så lenge installasjonen av bruktspill gjennomføres på en riktig måte, og med en riktig pris (langt under 100-lappen, jeg ser for meg 10-50 kroner som en rettferdig sum), så er jeg sikker på at xbox vil gjøre det bra.

Lenke til kommentar

Det tror jeg faktisk ikke. Du slipper always online (ikke at det er noe som trekker opp, det er rett og slett sånn det skal være, alt annet hadde betydd død for xboxen), men så lenge installasjonen av bruktspill gjennomføres på en riktig måte, og med en riktig pris (langt under 100-lappen, jeg ser for meg 10-50 kroner som en rettferdig sum), så er jeg sikker på at xbox vil gjøre det bra.

 

De må nok ta en høy pris, hvis ikke kan kompiser samle seg og kjøpe et spill og installere det på alle konsollene sine. Dette vil de nok unngå, og det kan de kun gjøre om det er dyrt å aktivere det på nye brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste Xbox bryr seg om er alt uten om gaming. Bryr meg vell katten om jeg kan se på TV uten å skifte kanal? Hvem i alle dager ser på tv, hører på musikk, å spiller på en gang? Nei går for ps4 uten tvil!

 

Det virker som en god funksjon for reklame-tv. Kan bytte frem og tilbake mellom spilling i pausene og tv når det faktisk er tv.

 

Men dette kan man jo allerede gjøre med nesten hvilken som helst pc per dags dato.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Artikkelen er delvis feil, konsollen krever ikke permanent Internett forbindelse, men utviklerne vil få muligheten til å kreve permanent Internett forbindelse i spillene sine.

 

Kilde: http://www.computera...-xbox-one-devs/

 

En ting til, Xbox LIVE på Xbox 360 kjørte på 15.000 servere, og Xbox Live på Xbox One vil kjøre på 300.000 servere. Hva skal de med all denne potensielle datakraften? Jo kanskje noe av den trengs til "Always Online" dersom utviklerne bestemmer seg for det.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Det tror jeg faktisk ikke. Du slipper always online (ikke at det er noe som trekker opp, det er rett og slett sånn det skal være, alt annet hadde betydd død for xboxen), men så lenge installasjonen av bruktspill gjennomføres på en riktig måte, og med en riktig pris (langt under 100-lappen, jeg ser for meg 10-50 kroner som en rettferdig sum), så er jeg sikker på at xbox vil gjøre det bra.

Det vil komme til å bety en del for folk som bygger spilløkonomien sin på innbytte av spill. Dessuten dreper det jo muligheten til å låne bort eller ha med spill til andre.

 

Nye Xbox er uaktuelt for meg nå, sånn er det bare. Med tanke på at utviklere ser ut til å være såpass fornøyde med PS4, som attpåtil ikke har slike begrensninger, så er det ikke et vanskelig valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det Microsoft går inn for her er vel strengt tatt det vi PC-spillere har måttet stri med i mange år nå. Er vel knapt PC-spill igjen idag som ikke låses til en brukerprofil på det ene eller andre drm-systemet (Være seg Steam, Origin, UPlay osv). Det er dessverre den veien det går.

 

Det ser dog ut til at Sony, dersom de holder løftet om fri flyt av brukte spill, her vil få et fortrinn blant aktive spillere. For folk som spiller aktivt vil det nok ha mye å si om en kan kjøpe bruktspill billig. Eventuelt til og med låne spill av kompiser. Eneste positive aspektet ved denne formen for DRM er at en slipper å sette i spilldisken for å få lov til å starte spillet. Det betyr i essens at en slipper å bytte disker hver gang en vil bytte spill. Dette er en gode jeg har blitt uvanlig glad for på PC.

Lenke til kommentar

Det Microsoft går inn for her er vel strengt tatt det vi PC-spillere har måttet stri med i mange år nå. Er vel knapt PC-spill igjen idag som ikke låses til en brukerprofil på det ene eller andre drm-systemet (Være seg Steam, Origin, UPlay osv). Det er dessverre den veien det går.

 

Tingen er at det viktigste med konsoll har vært nettopp å slippe det. Pakk opp og spill. Med tanke på at Steam har fått "big picture" ser jeg lite poeng i en reklameinfestert DRM-konsoll. Og hva om ti-femten år, når nettjenestene er avstengt? Hva da?

 

Nei, jeg har hovedsaklig vært Xbox-tilhenger siden den første boksen, men nå er det slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen er delvis feil, konsollen krever ikke permanent Internett forbindelse, men utviklerne vil få muligheten til å kreve permanent Internett forbindelse i spillene sine.Kilde: http://www.computera...-xbox-one-devs/En ting til, Xbox LIVE på Xbox 360 kjørte på 15.000 servere, og Xbox Live på Xbox One vil kjøre på 300.000 servere. Hva skal de med all denne potensielle datakraften? Jo kanskje noe av den trengs til "Always Online" dersom utviklerne bestemmer seg for det.

 

285 000 ekstra servere bare for å pinge? Neppe.

 

Nok med konspirasjonsteoretikere, noen her er ute etter å gjøre Microsoft til evil inc. ...

Lenke til kommentar

De må nok ta en høy pris, hvis ikke kan kompiser samle seg og kjøpe et spill og installere det på alle konsollene sine. Dette vil de nok unngå, og det kan de kun gjøre om det er dyrt å aktivere det på nye brukere.

Nei, jeg tenker heller at når man aktiverer et spill på en annen konsoll, så vil det bli deaktivert og slettet fra din egen konsoll. Da kan prisen holdes nede.

 

Jeg sier ikke at dette er en god løsning. Det beste hadde vært om det selvsagt var gratis å installere/spille spill selv om de var brukt, men at butikker som GameStop og lignende, som gjør butikk av bruktspillsalg, måtte betalt royalties. Privatsalg og lån bør absolutt ikke bli belastet. Det eneste jeg sier er at jeg ikke tror dette er nok til å gjøre Xbox One til en flopp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

285 000 ekstra servere bare for å pinge? Neppe.

Nok med konspirasjonsteoretikere, noen her er ute etter å gjøre Microsoft til evil inc. ...

 

Jeg har ikke påstått noe som helst. Men jeg har ingen tro på at Xbox LIVE for Xbox One kommer til å bli 20 ganger større enn Xbox LIVE på Xbox 360. Mulig at neste Xbox LIVE vil kreve mye mer datakraft, men husk også at servere fra 2013? også leverer mye mer enn servere fra 2006. Så det burde gå opp i opp når det gjelder behov.

 

Så fortell meg hva skal de med all denne datakraften?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...