Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen økonomi og leiing V2013


Anbefalte innlegg

Hei! jeg har da kommet opp i økonomi og leiing eksamen torsdag den 23.mai

vi har fått vite at vi garrantert får ei oppgave med:

- Markedstilpasning

- Investering/kapitalbehov/finansiering

- og ei skrive oppgave. (f.eks globalisering, interessegrupper osv)

 

der er to oppgaver til som kommer. (produktvalg?)

grunnen til at jeg laget denne tråden er fordi jeg tenkte vi kunne hjelpe hverandre, så vist det er noen andre som har eksamen i dette, ta kontakt så kan vi hjelpe hverandre :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Eg skal ha den eksamenen på torsdag, og er veldig interessert i litt hjelp og samarbeid :-)

 

Er det ikkje slik at me får utlevert ein forberedelsedel i morgon?

 

Jo, vi skal få ein forberedelsesdel i morgen. men tenkte jeg skulle lære meg skikkelig de tingene jeg vet vi får nå idag :-)

Lenke til kommentar

Er det noen som bruker regnskaparkmodeller fra www.okforlaget.no? Jeg trenger hjelp med "markedstilpasning". Tydligvis gjør jeg noe feil ettersom grafene mine kun viser pris og VEK. Jeg trenger flere asymptoter (SEK, DEK osv...)

 

Noen som vil prøve å løse eksamen 29.05.2009 oppg.1 med meg?

Endret av JenteIn91
Lenke til kommentar

Hvor mye må man skrive i svaret på f.eks markedstilpasningen? Er det slik at man må forklare at vinningsoptimum er der DEK og DEI skjærer og hele den regla der, det holder ikke med å kun markere av i diagrammet og skrive ned tallene?

Lenke til kommentar

Tror dere vi får en oppgave med investeringsanalyse og en oppgave med kapitalbehov og finansiering - eller en oppgave med investering, kapitalbehov og finansiering (slik det har vært i mange av de tidligere eksamensoppgavene)?

 

Noen som har innspill på organisasjonsplan-delen?

 

:)

Lenke til kommentar

Hvor mye må man skrive i svaret på f.eks markedstilpasningen? Er det slik at man må forklare at vinningsoptimum er der DEK og DEI skjærer og hele den regla der, det holder ikke med å kun markere av i diagrammet og skrive ned tallene?

 

Det "holder" vel å skrive ned hva du ser, men ikke for å oppnå en karakter i toppsjiktet. Du må alltid vise utregninger og forklare prinsippene bak de.

Lenke til kommentar

Det "holder" vel å skrive ned hva du ser, men ikke for å oppnå en karakter i toppsjiktet. Du må alltid vise utregninger og forklare prinsippene bak de.

 

Du har ikke tilfeldigvis en oppgave som illustrerer hvordan en skal svare korrekt? Hos oss har læreren ikke vært så streng på svarene, og jeg ble plutselig litt bekymret for at jeg skal bli straffet for dette på eksamen da jeg er litt usikker på hva som egentlig forventes.

Lenke til kommentar

Tror dere vi får en oppgave med investeringsanalyse og en oppgave med kapitalbehov og finansiering - eller en oppgave med investering, kapitalbehov og finansiering (slik det har vært i mange av de tidligere eksamensoppgavene)?

 

Noen som har innspill på organisasjonsplan-delen?

 

:)

Tror / jeg vet, at den er i to forskjellige deler... visst den er i to deler, pass på omløpsmidler! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...