Gå til innhold

Flickr gir deg 1 terabyte gratis lagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, kult. Dette er nok til å laste opp alle bildene mine. Men finnes det en grei måte å synkronisere dette mon tro? Jeg bruker Mac og Aperture nå.

 

Aperture skal ha en egen Flickr-knapp mener jeg. Men jeg har dessverre hørt noen ubekreftede rykter om at det er en begrensning på 300 MB opplasting per dag (eller måned!). Hvis dette stemmer tar det flere år å fylle opp denne terabyten.

Lenke til kommentar

Aperture skal ha en egen Flickr-knapp mener jeg. Men jeg har dessverre hørt noen ubekreftede rykter om at det er en begrensning på 300 MB opplasting per dag (eller måned!). Hvis dette stemmer tar det flere år å fylle opp denne terabyten.

I følge HN var det fordi de ikke hadde oppdatert limits-siden sin mtp alt det nye.

 

Også var det dette med rettigheter osv da ... når kommer neste endring? av typen "Yahoo og alle deres underleverandører kan fritt bruke ethvert bilde opplastet til det disse selv måtte ønske i ett format de selv måtte ønske"

Har det blitt noen endringer mtp dette nå? Om ikke er det lite vits i å spekulere.

Lenke til kommentar

Tidligere har man måtte være såkalt Pro-bruker (cirka 150 kroner per år) for å få ubegrenset lagring. Ifølge Mashable skal eksisterende Pro-abonnenter kunne beholde og fornye sitt abonnement som tidligere.

En litt rar konsekvens av dette er at Pro-abonnentene får en begrensning på bildestørrelsen på 50 MB for stillbilder og 500 MB for video. Ønsker du større filstørrelse, må du faktisk konvertere til et gratisabonnement.

 

Salget av dagens Pro-abonnement ble stoppet i går. Fordelen med et Pro-abonnement er at du får ubegrenset med lagringsplass (over 1 terabyte) og du får en reklamefri versjon av Flickr.

For nye kunder vil Flickr tilby et nytt Pro-abonnement. Her må du ut med 50 dollar i året. For den prisen får du kun en reklamefri versjon av Flickr. Vil du med det nye Pro-løsningen ha ekstra lagringsplass ut over 1 terabyte, må du ut med 500 dollar (3.000 kroner) for en ekstra terabyte.

 

Prisingen kan tyde på at Flickr ikke ønsker Pro-medlemmer, men en stor gruppe gratisbrukere de kan selge til annonsørene.

Endret av TMB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg er Pro fortsatt det beste alternativet, så kommer til å fortsette med det. Begrensningene på Pro er jeg langt unna på alle måter, men å slippe reklame er et must. Da er Pro det billigste alterativet.

Er noe som heter AdBlock Plus.
Lenke til kommentar

Er noe som heter AdBlock Plus.

Klar over det, men dette gjelder ikke bare for meg, jeg ønsker at besøkende skal få en reklamefri opplevelse. Det er faktisk mer vanlig å ikke ha ad blocker innstallert enn å ha det, enn så lenge, så det syns jeg er verdt 25 dollar i året.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Jeg ser at prisene har gått opp. Da gjorde jeg tydeligvis noe riktig da jeg i fjor valgte å betale for to år. :)

 

Men ja - jeg betaler også for å bli kvitt reklame. Jeg har adblock, men jeg vil jo at folk skal trykke seg inn på siden min uten å bli forbanna på både meg og Flickr. Folk liker ikke reklame!

Lenke til kommentar

Hvor er denne reklamen på Flicker egentlig? Jeg har prøvd å lete rundt, men finner ingen ting selv når jeg ikke er innlogget med Pro.

 

... Og er det sånn at om man er Pro så vil denne (usynlige) reklamen forsvinne for alle som besøker mitt galleri, pluss over alt på Flicker for Pro-brukere selv?

Endret av 4K Ready
Lenke til kommentar

Hvor er denne reklamen på Flicker egentlig? Jeg har prøvd å lete rundt, men finner ingen ting selv når jeg ikke er innlogget med Pro.

 

... Og er det sånn at om man er Pro så vil denne (usynlige) reklamen forsvinne for alle som besøker mitt galleri, pluss over alt på Flicker for Pro-brukere selv?

Har slått av ad- og flash-blocker, logget både av og på en ikke-pro bruker, og eneste reklame jeg finner er øverst til høyre på forsiden til flickr. Ingenting i min photostream, ingenting i eller mellom bildevisninger, ingenting på søkeresultater.

 

Så lite reklame at det virker feil. Ut ifra hva dere skriver over gjettet jeg det ville være reklame mellom bildene mine eller lignende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...