Gå til innhold

Skydrive er utrolig treig


Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd skydrive appen på Galaxy S3 og S4. Problemet jeg opplever er at bilder lastes ned utrolig seint. Miniatyrbildene ser heller ikke ut til å bli lagret på mobilen etter første gangen de er lastet heller, for hver gang jeg kjører appen så lastes alle miniatyrene på nytt. Og det går like treigt hver gang. Hvis jeg velger et bilde for å laste ned bildet i full størrelse så kan den bruke et minutt på et lite bilde på under 1 MB. Det er ikke noe galt med nettverket her. Andre apper som dropbox laster bilder i lynfart.

Andre som opplever dette med skydrive?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastes bilder raskt hos dere andre?

 

Hei

Testet akkurat på min Lumia 920, og der tok det ca 5 sekunder til å laste inn et album med over 100 miniatyr bilder. Prøvde flere mapper, og alle var raske med å vise miniatyr bildene. Det inkluderte også mapper jeg ikke tror jeg har sett på via telefonen før.

Å laste inn et bilde tar ca 2sek.

Via WiFi.

Lenke til kommentar

Testet nå, installerte appen for første gang nå...tok ca 30 sek så var alle miniatyrbildene på plass. Gjorde dette mens jeg var på mobildata (hdspa), med en Galaxy Nexus.

 

Kanskje Samsung har gjort no ? ;)

 

Neida, rart at det skjer på to forskjellige telefoner....ville i utgangspunktet bedt deg om å avinstallere og så installere appen igjen - men når det skjer på to forskjellige telefoner så vet jeg ikke...

 

Er appen oppdatert til siste versjon? Regner egentlig med at den er det når det ikke har skjedd noe siden januar.

 

Edit: du kan forsøke å se om det er like tregt ved bruk av mobilnettet istedenfor WIFI. Så er du sikker på at problemet ikke er mellom nettet og skydrive.

Endret av deep750
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skjønner ikke hvorfor den er så grusom treig her! Det tar flere minutter å laste miniatyrene. Kan nesten bare glemme å bruke appen. Har prøvd alt, både mobilnett og wifi, har installert på nytt også, ingenting hjelper. Det har som nevnt vært sånn på både s3 og s4. Noen som har råd??

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd en annen app som heter Portfolio https://play.google.com/store/apps/details?id=com.snapwood.skyfolio.

Det er en app for å vise bilder fra skydrive kontoen. Det går akkurat like tregt å hent bilder med den som med skydrive appen. I tillegg har jeg nå i dag også prøvd med en tredje androidmobil, det går like tregt med alle sammen. Det tyder på at problemet ikke ligger i appen, men et annet sted, men hva kan være problemet? Er det noe galt med kontoen min, noen innstillinger jeg har oversett? Kan det være noe galt med serveren der hvor bildene mine ligger? Jeg gir snart opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...