Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å kjøpte meg en ny stasjonær PC og jeg trenger hjelp til å velge deler. PC-en skal brukes til 3DAnimasjon/filmredigering og gaming. Jeg har er budsjett på 17'000kr. Jeg er ikke hypp på at maskinen skal overklokkes. Jeg har lite peiling på PC, så jeg vet ikke om den skal være med AMD eller Intel-basert, men har alltid brukt Intel. Jeg trenger alle deler bortsett fra Datamus. Jeg ​ ha nettverkskort(trådløs) grunnet at jeg er ett stykke unna ruter.

 

Takk for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye koster vanligvis klokking da?

Takk for svar!

Overklokking koster ingenting; det gjør du selv via BIOS. Men hvis du skal overklokke, trenger du en prosessor med ulåst multiplikator (K til slutt i navnet. Disse koster vanligvis 1-200 mer enn "standard" versjonen") og en god prosessorkjøler (Denne er ganske bra og billig) :)

Lenke til kommentar

Takk for svaret! Så veldig bra ut :)

 

 

 

Åja^^ Så det du mener er at jeg burde ha klokking, så lenge jeg har et bra kjølesystem?

 

Nettopp!

Å installere et 3je parts kjølesystem er like lett som den fra fabrikken, ikke noe hokus pokus.

 

Overklokking koster ingenting; det gjør du selv via BIOS. Men hvis du skal overklokke, trenger du en prosessor med ulåst multiplikator (K til slutt i navnet. Disse koster vanligvis 1-200 mer enn "standard" versjonen") og en god prosessorkjøler (Denne er ganske bra og billig) :)

 

Den der var utrolig billig, har du personlig erfaring med den?

Lenke til kommentar

Nettopp!

Å installere et 3je parts kjølesystem er like lett som den fra fabrikken, ikke noe hokus pokus.

 

 

 

Den der var utrolig billig, har du personlig erfaring med den?

Har ikke personlig erfaring med den, men hørt veldig mye bra. Har tenkt å kjøpe den selv om en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...