Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen Kjemi 2 V13 - Hva skjer om jeg kun møter opp på muntlig?


Anbefalte innlegg

Hei alle på Diskusjon.no! Jeg er fersk på forumet, så jeg håper dette er rett plass å spørre.

 

Det har seg slik at jeg har meldt meg opp til eksamen i følgende fag:

 

Matematikk R2, REA3024 21.05.2013

Kjemi 2 REA3012 24.05.2013

Kjemi 2, muntlig-praktisk REA3013 14.06.2013

 

Som følge av dårlig tidsdisposisjon har så godt som all lesingen min de siste ukene gått til matematikk, og kjemikunnskapene har derfor kun gått nedover siden jeg hadde faget på videregående. Jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke kommer til å klare å forbedre karakteren min i Kjemi skriftlig på fredag, men muntlig om tre og en halv uke burde ikke være noe problem. Derfor lurer jeg på: Hva vil skje dersom jeg ikke møter opp på skriftlig eksamen i Kjemi, men møter opp på muntlig? Får jeg en karakter, eller må man ha møtt opp på både skriftlig og muntlig for å i det hele tatt få karakter?

 

Håper noen av dere har vært i samme situasjon!

Endret av Veritasium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! For å kunne erstatte gammel/gamle karakterer i kjemi 2, er det nødvendig å ta eksamen i både muntlig og skriftlig. Dersom du bare møter opp til muntlig eksamen, vil du ikke kunne bruke karakteren før du eventuelt har tatt skriftlig eksamen til høsten.

Lenke til kommentar

Hei! For å kunne erstatte gammel/gamle karakterer i kjemi 2, er det nødvendig å ta eksamen i både muntlig og skriftlig. Dersom du bare møter opp til muntlig eksamen, vil du ikke kunne bruke karakteren før du eventuelt har tatt skriftlig eksamen til høsten.

 

Hvis en har hatt muntlig eksamen ved uttrekk og er fornøyd med den karakteren og ikke standpunktkarakteren, holder det å ta skriftlig for å slette standpunkt. Men da blir muntlig karakteren stående.

Lenke til kommentar

Hei! Dette stemmer nok ikke. Dersom du har hatt muntlig eksamen på VGS, må du fortsatt ta både muntlig og skriftlig eksamen for å få godkjent kjemi 2 som privatist. Dette fordi du enten har faget som elev, med standpunktkarakter og en eventuell eksamenskarakter, eller du tar faget som privatist. For å få godkjent faget som privatist kreves både muntlig og skriftlig eksamen.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei! Vil det stå to separerte karakterer for kjemi 2 privatisteksamen?I tillegg til mine eksamenskarakter og standpunkt karakter fra skolen. La oss si jeg fikk 3 i standpunkt og 4 på eksamen på skolen. Så får jeg 4 på muntlig privatisteksamen og 2 skriftlig. Hvordan vil det stå på vitnemålet mitt da? Da vil jeg gjerne beholde karakterene fra skolen, i stedet for de fra privatisteksamen i kjemi 2. Hva skjer med den muntlige karakteren f.eks. kan jeg velge å bare beholde den fra muntlig privatisteksamen også de karakterene i kjemi 2 fra skolen? Fagkodene i privatist kjemi 2 er ulikt skolens fagkode.

Takk på forhånd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...