Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gressklipper traktor starter ikkje


Anbefalte innlegg

eg har en 10 år gamal Jonsered gressklipper so ikkje vil starte. Det kjem knitring ifrå startrele'et men strømmen blir ikkje ført vidare til start motoren. Før strømmen kan gå ut der ifrå må alle sikkerhet funksjonane vere på. Det må vere vekt på sete, handbrekke må vere på og eg må ha av knivane. Det er ein knapp som skal skru av knivane men det virker som om at den er defekt. Er det nokon måte eg kan hoppe over den sikkerhetfunksjonen?

NB: Det er bare sann eg kan sjekke om det er ny knapp eg skal kjøpe, eg har ikkje tenkt å kjøre uten sikkerhetfunksjonane.

Endret av larsstave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selvsagt kortslutte bryteren til knivene for å se om selve bryteren er defekt, men jeg ville heller prøvd å f.eks koble startermotoren direkte til batteriet, og se om den går rundt. Selvsagt etter at du har sett at motor går rundt :-)

skal eg bare koble + på batteriet til startmotoren? kor skal ei koble minus? Eg trur den negative blir kutta av brytaren
Lenke til kommentar

Enkleste er å koble fra begge kablene til starteren og koble de direkte til batteriet, evt koble - til jordet karroseri.

 

Hvis det kun er starteren som kobles ut når "sikkerhetstesten" feiler, så er det ikke værre enn å koble den ut fra systemet og ha en separat bryter for den :-)

Starter den uten å måtte vri om noke? må eg då koble til tenninga etterpå? :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...