Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skade på bil, svindel. Trenger hjelp!


King123

Anbefalte innlegg

Hei. En som påstår at jeg har rygga inn i en bil og skrapa opp en liten del av fangeren + at jeg liksom skal ha knust frontlykta hans på høyre side. noe som er helst absurd, jeg har ikke en skramme på bilen bortsett fra venstre side bak som har vært der ganske lenge. Han ville ikke skrive skade melding , noe jeg ikke hadde gjort uansett da jeg ikke kræsja i han. Det han ba om var å se bankkortet (noe jeg mener egentlig ikke er lov Pga fødselsnr. Jeg turte ikke annet siden det var 5 mot meg, Nå vill han at jeg skal møte han i morgen å få en pris jeg må betale til han (ca 10000kr) Burde jeg dra til politiet med dette eller bare drite i hele fyren? Han tok også skilt nr mitt. Men det er ingen bevis for at jeg krasjet i han. Trenger sårt hjelp! Håper på et raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke ble skrevet skademelding så er du ikke fprpliktet til å ta saken, en skademelding skal besvare et eventuelt skyldspørsmål og du ha rettigher til å skulle kunne bruke forsikringen din for å løse saken.

 

Hvor mange dem er spiller en mindre rolle i hvordan du skal gå frem, men det spiller en rolle i et eventuelt rettslig oppgjør.

 

Det jeg anbefaler er og så fort som mulig få begge bilene på et autorisert karroseri -og Lakk verksted og få den til å taksere både din og hannes skade og bruke den rettslig for at skaden aldri har funnet sted. Deretter ville jeg bare latt saken ligge.

Lenke til kommentar

5 utlendinger det eller?

Ville ihvertfall ha sperret bankkortet om du viste det frem til dem, i tillegg kan han jo bruke dette til identitetstyveri..

Ettersom du ikke har gjort noe galt er det bare å blåse i hele saken, maser de mer på deg gir du beskjed om du kommer til å anmelde de for utpressing.

 

De kan ikke gjøre noe som helst, men det var ikke så smart å vise de bankkortet ditt. :)

 

Hvor i landet skjedde dette egentlig?

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Dette minner meg veldig om en sak jeg var oppi selv.

 

Noen som påstod at vi hadde rygget inn i bilen deres. Med tanke på at stedet vi skulle ha rygget på dem var flatt, og bilen deres var betydelig høyere enn det vår bil var, så vel, de hadde en dårlig sak (bilen vår var gammel og stygg fra før av). De mente vi hadde skapt riper på baksjermen og siden av bilen. Problemet var bare at dette var ca 10cm høyere enn den ytterste delen av skjermen vår. Det fantes ingen muligheter for at vi kunne ha gjort det. Jeg tok heldigvis masse bilder av bilen deres, og vår.

 

De forslo at vi kunne gjøre opp dette svart, da de kjente noen lakkere og bare skulle ha "5k" for det. Vel, jeg sa nei, og de sa de ville anmelde oss og kjøre en rettssak på saken. Hørte aldri noe mer fra dem. Uten å være rasist av noe slag, så var dette 4-5 utlendinger som råtta seg sammen mot meg og x'en. Heldigvis hadde vi med oss en stor hund, noe de ikke satt veldig pris på :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har ikke skjedd et lovbrudd før det ligger fremme et skyldspørsmål, husk at denne (som alle andre) saker har flere sider og det er i første omgang en skyldfordeling som skal avklarest via en skadekonsulent.

 

Tja, jeg leser dette som en opplevd trusselsituasjon - å kontakte politiet, også med sikte på råd med hva en bør gjøre er kanskje bedre ide enn late som ikke noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ikke skjedd et lovbrudd før det ligger fremme et skyldspørsmål, husk at denne (som alle andre) saker har flere sider og det er i første omgang en skyldfordeling som skal avklarest via en skadekonsulent.

 

5 mot 1 kan oppfattes som truende oppførsel og kan være grunnlag for anmeldelse.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

Takk for all hjelp. Ting har heldigvis ordnet seg https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

 

Don't leave us hanging ^^ hva skjedde?

 

jeg er iallefall nysgjerrig https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/inv_biggrin.gif

Beklager en veldig god stund siden jeg har vært på forumet.

 

Sa jeg hadde levert inn en anmeldelse til politiet (noe jeg ikke hadde gjort :p )

 

Sa jeg skulle trekke tilbake anmeldelsen hvis jeg fikk 5000kr for all bryderiet dem hadde påført meg.

 

Så det ordna seg over gjennomsnittet bra! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...