Gå til innhold

Anmeldelse: StarDrive (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd, men ikke så overraskende, at det ikke kommer strategispill som kan overgå Distant Worlds i både omfang og dybde. Selv tar jeg meg en omgang i DW når jeg har en helg eller to til overs og det er utrolig moro.

 

2D-Grafikken i DW er definitivt ikke av det man forventer i disse dager, men det flytter fokuset over på innholdet, noe som jeg foretrekker. Behovet for de grafiske perlene er heller ikke så stort når en del av spillet foregår i en strategisk kartmodus.

 

Mulig utviklerne bak StarDrive får presset inn mer dybde i spillet i framtiden, men det skal litt til for å overgå de etablerte episke romstrategispillene som fortsatt får utvidelsespakker.

Lenke til kommentar

Et lite kjent spill jeg vil anbefale folk å prøve er Starport: Galactic Empires. Det har vært online i mange år, og har en tight brukerbase. Et ganske unikt spill, egentlig. Spiller det litt av og på, men når jeg først setter i gang, er jeg helt med.

 

Må egentlig prøves for å forstå det.

 

http://www.starportgame.com/

http://www.starportgame.com/sgeforum/

 

// Several hundred years in the future, scientific breakthroughs have brought on a golden age of space exploration. Amidst this booming new frontier, there is colonization, piracy, and wonder. Empires are forged and destroyed across epic space battles in the never-ending quest for glory. For a bold and cunning captain, the future is unlimited.

 

Starport is a massively multiplayer game meaning you play with and compete against many other players from around the world. Your life in the Starport universe will be filled with the excitement of battling other space captains for control of the galaxy, joining up with allies to run giant multigalactic corporations, and colonizing or invading vast new worlds to expand your empire. Crusader of justice or villainous space pirate? The choice is yours!

 

The best part of all is that Starport is completely free to play. Download Starport now and start discovering the thrilling secrets of life in space right away! //

Lenke til kommentar

Får vell teste Distant Worlds. Liker sanntidsspill best hvor beste spillet noensinne er Imperium Galactica 2. Menmen med at IG3 blir facebook spill trur jeg egentlig denne sjangeren er død siden ingen vil ta seg tid til å virkelige designe et spill på lik linje med IG2.

 

Imperium Galactica 2 var så utrolig bra! Synd at det ikke fungerer spesielt bra på winXP/Win7 :(

 

Jeg siklet litt på Stardrive, men det har en noe stiv pris enda.Teste det når det er på tilbud på steam.

 

Star Ruler er et spill jeg testet for ikke så lenge siden og det virket også bra, der kan man bygge skip selv og bestemme hvor store de skal være. Designet et skip som tok 30minutter ingame tid å bygge. Det var like stort som en planet og kunne brukes til å sprenge andre planeter :p

Lenke til kommentar

Dette er jo direkte feil, det er mulig å vinne ved bruk av diplomati, det kalles Federation, noe du kan spørre dine allies om, hvis du er godt nok likt. Ellers er jeg meget uenig med hele anmeldelsen, Stardrive er helt klart et godt spill, mye bedre enn 6/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, 6/10 er jo en positiv karakter i forhold til de andre anmeldelsene jeg har lest.

Spillet ble dessverre sluppet for tidlig, noe som fører til dårlige reviews og færre spillere.

Folk på Stardrive-forumet nærmest tryglet Zero om å utsette utgivelsen.

Mange melder om at de aldri har fullført en hel runde pga. lag i de senere faser av spillet.

 

Merkelig at ingen skal få mekket en 4x som faktisk fungerer.

Nå ser Zero ut til å være en programmerings-maskin av de sjeldne, så man får bare håpe spillet blir drastisk mye bedre i nær fremtid.

Endret av MDD
Lenke til kommentar

Dette er jo direkte feil, det er mulig å vinne ved bruk av diplomati, det kalles Federation, noe du kan spørre dine allies om, hvis du er godt nok likt. Ellers er jeg meget uenig med hele anmeldelsen, Stardrive er helt klart et godt spill, mye bedre enn 6/10

Jeg er klar over at man kan lage føderasjoner, det skriver jeg også i artikkelen. Men det er neppe aktuelt som en alternativ måte å vinne selve spillet på, slik som en typisk diplomatic victory i Civ (som styres av egne mekanismer).

Lenke til kommentar

Spennende spill, har brukt rundt 40 timer fra alhpa til beta på dette. AI'en er kaklende sprø og man merker fort hvem som er agressiv og ikke. Man må holde en skikkelig offansiv strategi i dette spillet for å overleve. Liker outfit delen på skipene veldig godt hvor man setter opp hvert eneste skip fra bunnen av og prøver dette ut i kamp.

Lenke til kommentar

Har spillt dette endel i beta og etter release. Det er muligens noe flatt og enkelt nå, men jeg ser på det som et uferdig spill. Burde ikke blitt sluppet før om en god stunn, da det fortsatt er mye som mangler. Fundamentet ser riktignok ut til å være solid. Håper på mer dynamikk og random events i fremtiden, og ikke minst gleder jeg meg til multiplayer kommer.

 

Jeg sliter også med at spillet er ganske militært vanskelig i starten, da piratene knuser alt jeg sender etter dem. Etter hvert får jeg frigatter og en grei økonomi, og da knuser jeg alt i hele galaksen.

Lenke til kommentar
Får vell teste Distant Worlds. Liker sanntidsspill best hvor beste spillet noensinne er Imperium Galactica 2. Menmen med at IG3 blir facebook spill trur jeg egentlig denne sjangeren er død siden ingen vil ta seg tid til å virkelige designe et spill på lik linje med IG2.
Imperium Galactica 2 var så utrolig bra! Synd at det ikke fungerer spesielt bra på winXP/Win7 :(

 

Kult å se flere IG2 fans, det spillet var utrolig vanskelig og virkelig dypt med både 3 helt forskjellige singel player campaigns og skirmish. Bare synd at Digital Reality har skiftet fokus til facebook og indie spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...