Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hater å være i nærheten av familier som krangler.


Anbefalte innlegg

Yo.

 

Jeg har en ting jeg ønsker å ta opp, og det er det å være i nærheten av familier / folk som krangler generelt.

 

Jeg har ikke hatt noen påkjenninger mtp kranling i oppveksten min, jeg har forsåvidt aldri kranglet med familien min noe særlig i det hele tatt egentlig, bare hatt en del uenigheter, men ikke noe raseriutbrudd eller form for vold. Men jeg har dog mistet et familiemedlem, om det kan ha noe med saken å gjøre?

 

___________________________________________________________

 

Men jeg merker at når jeg er med venner og de havner i klammerier med folk/familie, så føler jeg en form for ubehag.

 

Jeg hater det, bare èn av partene hever stemmen, så føler jeg en form for "angst"-lignende følelse, bekymring, men hvorfor?

 

Jeg aner ikke hvorfor, og jeg synes det er dumt at jeg skal føle på det, når det ikke angår meg engang.

 

Jeg har noen kompiser som er fra midtøsten, og hos et par av dem, når krangler starter, så blir det såpass heftig at man skulle tro de skulle slå hverandre. Jeg sa dette til h*n ene, at dette synes jeg var ubehagelig, men da sa h*n at dette er normalt der dem kommer fra. Det er ikke noe mer ubehagelig for dem, enn hva en ordinær "krangel" ville vært her. Kulturforskjell.

 

Det har jo ingenting med meg å gjøre, så hvorfor skal jèg være den eneste som faktisk føler ubehag? Anonym poster: 6bc583581fb8816db6c3be3b74f4de13

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje grunnen er at du nettopp ikke har hatt mye slike situasjoner med familien selv at du hater det.

 

Alle sosiale situasjoner må læres og siden du ikke har opplevd dette mye eller kanskje i det hele tatt så blir det til at du misliker slike situasjoner. Kanskje fordi du føler deg veldig utilpass og ikke helt vet hvordan du selv skal opptre... "komme med unna så fort som mulig" følelse!!

Lenke til kommentar

Husker med første kjæresten min, foreldrene hennes var veldig nøye på at man skulle spise middag rundt samme bord osv, men det eneste de gjorde rundt det bordet var å hakke på hverandre konstant.

Lame... I familien min spiste vi hvor vi ville, ingen krangla når vi hadde middag.

Lenke til kommentar

Det kan være at dere har rett, men samtidig så synes jeg det er så rart, for folk trenger ikke mer enn å heve stemmen sin før jeg føler at det er en form for ubehag.

 

Dette trenger ikke bare gjelde familier en gang, kan tilogmed være venner av meg som disktuerer seg imellom med heved stemmer.

 

Jeg har jo kranglet med "venner" flere ganger, og dèt er jeg jo vandt til?

 

Kan jo si at selvtillitten min er så og si på bunnen, men jeg klarer ikke helt koble dette opp mot problemet, med mindre det er mèg som krangler med noen, da? Anonym poster: 6bc583581fb8816db6c3be3b74f4de13

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...