Gå til innhold

tregt trådløst internet med fiberlinje inn


Anbefalte innlegg

sliter med ekstremt tregt trådløst internet, har fiber inn fra canal digital og bruker min gamle router från telenor zyxel P-2602HWT-F3.

 

funker raskt og fint med kabel direkt inn i modemet som følgte med canal digital men som sagt trådløst internet er ubrukelig. har prøvd o se rundt på internet etter løsninger, men er ingen racer på dette så trenger litt hjelp.

 

noen som har noen gode råd? er de noe jeg har oversett? instilninger el?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor tregt er tregt egentlig? Du burde greie å få minst 30 Mbps trådløst. Det viktigste er at du har gode mottakerforhold på datamaskinen, og hvorvidt andre bruker kanalen du sitter på. Hvis det er mange andre nettverk som bruker samme kanal så kan du oppleve at nettverket kan bli ubrukelig.

Programmet jeg linker til kan finne ut hvordan kanaler naboene dine bruker og hvor bra signal du har. Prøv det og se om du finner noe, eventuelt ta et skjermbilde og last det opp her.

 

 

http://www.metageek....ducts/inssider/

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

vet ikke hvor tregt egentlig, kommer ikke inn på noen side med trådløst som kan måle hastighet...prøvde programmet du anbefalte, som jeg kan se er der ingen naboer jag kommer i konflikt med?legger opp bild så kan du se noe som ikke jeg ser, har prøvd o bytte kanaler men uten merkbar effekt. på forhånd takk.

Uten navn.bmp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...