Gå til innhold

[Løst] windows 7 eller windows 8 på ny gaming pc.


Anbefalte innlegg

Hola.

 

Driver for tiden å vurderer kjøp av en ny gaming pc. Mitt største problem med dette er valg av Os. Har windows 7 fra før, og er veldig fornøyd med det. Men lurer på om windows 8 gir noen fortrinn som veier opp for det forhatte metro grensesnittet. Eller er det like irriterende som vista, og lite compatibelt med gamle spill?

 

Mvh Odd

 

Arf ble en del stave issues når man skrev dette på mobil. Beklager!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant at Windows 8 er mye raskere å starte enn Windows 7. Men det er litt som på vistam lite kompatibelt med gamle spill, OG det yter litt dårligere i spill enn Windows 7. Men tror ikke det er en forskjell av stor betydning. Men gå for Windows 8. Da får du i tillegg Windows 8,1 gratis når det kommer ut.

 

EDIT: men om jeg skulle ha hatt Win 8 på gaming riggen min ville jeg ha hatt en slik http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760851

Endret av Heika98
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet veldig lite å tjene når det kommer til spill. Win8 eller Win7 har ingenting å si om vi ser vekk fra kompabilitet. Der tar Win7 selvfølgelig overhånd.

 

Win8 består av mindre praktiske løsninger og er lite moro å vende seg til. Har brukt Win8 en god stund, og om du ser vekk fra sikkerhetsrelaterte ting er det lite å tjene.

 

Når det kommer til praktiske løsninger er Windows 8 etter min personlige mening en nedgradering. Det ser pent ut, men that's it. Etter en stund kommer du ikke til å bry deg mer.

For øyeblikket har jeg hatt en god del problemer i eldre spill, men nyere spill skal fungere greit.

Endret av MartN H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet veldig lite å tjene når det kommer til spill. Win8 eller Win7 har ingenting å si om vi ser vekk fra kompabilitet. Der tar Win7 selvfølgelig overhånd.

 

Win8 består av mindre praktiske løsninger og er lite moro å vende seg til. Har brukt Win8 en god stund, og om du ser vekk fra sikkerhetsrelaterte ting er det lite å tjene.

 

Når det kommer til praktiske løsninger er Windows 8 etter min personlige mening en nedgradering. Det ser pent ut, men that's it. Etter en stund kommer du ikke til å bry deg mer.

For øyeblikket har jeg hatt en god del problemer i eldre spill, men nyere spill skal fungere greit.

 

Godt sagt. :)

Endret av Heika98
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåda, det stemmer faktisk ikke at Windows 8 er mer problematisk på eldre spill enn Windows 7 eller Vista, faktisk pga endringene som er gjort i kjernen og fjerningen av Aero så er bakoverkompabiliteten bedre.

 

Man må dog innimellom belage seg på å sette kompabilitets-modusen manuelt til feks W7 / XP etc, men dette lar seg gjøre på samme måte som Windows 7.

 

Når det gjelder det forhatte grensesnittet Modern UI så kommer det litt an på hvordan du bruker pcen, er du villig til å gi det en sjangse og bruker for det meste Desktop så vil det ikke irritere så mye, men man må dog lære seg på nytt hvordan man kommer seg fort fram til programmene sine.

 

Personlig kjører jeg W8 på standard innstillingene og det fungerer bra for meg, faktisk savner jeg ikke den "enorme" Start menyen og har blitt vant til å jobbe litt annerledes , det er selvsagt en del idiotiske ting som har blitt gjort og som Microsoft bør endre på, men generelt er det et bedre Os enn w7 for min del.

 

Det finnes også en god del programvare der ute som fikser problemene som mange irriterer seg grønn på :

*Classic Shell Fikser så og si det meste man irriterte seg over og er gratis!

*OblyTiles : Personalisering av flisene sånn at man legge inn det man ønsker der!.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nåda, det stemmer faktisk ikke at Windows 8 er mer problematisk på eldre spill enn Windows 7 eller Vista, faktisk pga endringene som er gjort i kjernen og fjerningen av Aero så er bakoverkompabiliteten bedre.

 

Da bør jeg vel kunne spille GTA 3 på min laptop som kjører win 8. Det kan jeg på riggen som kjører win 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da bør jeg vel kunne spille GTA 3 på min laptop som kjører win 8. Det kan jeg på riggen som kjører win 7.

Sier seg selv at alt ikke er 100% kompatibelt siden det er mange faktorer med i bildet.

Personlig har jeg et par spill som før vær svært komplisert å få til å kjøre i det hele tatt, nå er det svært lite som skal til for å få disse spillene til å fungere , noen eksempler i farta :

 

Baldurs Gate serien.

Might and Magic VI / VII (Har ikke prøvd noen eldre enda).

 

Kan sikkert prøve flere eldre spill og liste opp hva som fungerer eller ikke , har dessverre litt lite med tid nå som nybakt pappa til tvillinger men kan jo oppsummere i en post etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...