Gå til innhold

Også Chess fjerner ringe- og SMS-begrensninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

Det skulle ha eksistert abonnement som er lik Telenors "Prat" bare med ubegrenset nettverk for en fast liten månedspris, da mener jeg abonnement uten tilleggspakker.

Lenke til kommentar

For meg er det bare nettverk som betyr noe. Ringer veldig lite og sender litt sms, men sms kan jeg erstatte med andre protokoller. Vurderer og skaffe meg rent mobilt brebånd abo, men skype støtter bare SIP i sverige (av nærliggende land). Mobilnettet vil nok om kort tid bare være kjøp av datatrafikk, også kan en velge egne telefontjenesteleverandører (SIP el). Burde være mulig når grensen på nettverk var nådd å kjøpe større kvote hos flere, ser netcom praktiserer dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

telenor kommer ikke til og gjøre noe slikt de er for rottent og griske til det...

Og du tror de andre operatørene gjør dette av ren gavmildhet da? ;)

 

For de fleste smarttelefon brukere vil ikke de nye abonnementene blir spesielt mye billigere, heller dyrere.

 

SMS& ringeminutter er omtrent verdiløst i dag da det finnes så mange alternativer som kun trenger datatrafikk, og den er jo ikke blitt billigere akkuratt.

Endret av Backpfeifengesicht
  • Liker 2
Lenke til kommentar
telenor kommer ikke til og gjøre noe slikt de er for rottent og griske til det...
Og du tror de andre operatørene gjør dette av ren gavmildhet da? ;)For de fleste smarttelefon brukere vil ikke de nye abonnementene blir spesielt mye billigere, heller dyrere.SMS& ringeminutter er omtrent verdiløst i dag da det finnes så mange alternativer som kun trenger datatrafikk, og den er jo ikke blitt billigere akkuratt.

 

Oki, så du mener det er dyrere med 199 kr for fri min/sms/mms og 1000 mb data enn 199 kr for 600 min/sms/mms og 1000 mb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjennomsnittet av alle de nye abonnementet, vil for den gjennomsnittlige brukere bli dyrere.

 

De fleste eksisterende abonnementene hadde alerede mere enn nok ringeminutter for folk fest, de som folk trengte mere av var databruk, og den har ikke blitt billigere. Klart for enkelte vil det bli billigere, men ikke for folk flest.

 

Som Telenor & NetCom forhandler er det stort sett NetCom sine nye abonnementer jeg har kikket på, og der ble jeg værtfall ikke imponert.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Gjennomsnittet av alle de nye abonnementet, vil for den gjennomsnittlige brukere bli dyrere.De fleste eksisterende abonnementene hadde alerede mere enn nok ringeminutter for folk fest, de som folk trengte mere av var databruk, og den har ikke blitt billigere. Klart for enkelte vil det bli billigere, men ikke for folk flest.Som Telenor & NetCom forhandler er det stort sett NetCom sine nye abonnementer jeg har kikket på, og der ble jeg værtfall ikke imponert.

 

Enig der. Ser du på Chess og Onecall sine abonnementer så blir det mer i pakken for kunden til samme pris. det er jo aldri feil :)

Lenke til kommentar

Mange her som mener at de gamle abonnementene med 600/400 Mb data var mer enn nok. Og kaller seg selv smarttelefon brukere. Jeg jobber i butikk, og det kommer folk daglig innom som sliter med MMS problemer. Vet dere hva felles problemet for alle som har det problemet er? Ingen har mobildata skrudd på. Når jeg da spørr om hvorfor de inne har det på, er det som regel at de er redd for å bruke mobildata, det er dyrt eller at de har gått over datakvoten.

 

Når jeg da søker opp disse kundene for å se hva de sitter med, så har de fleste abonnement hvor du har 400/600 Mb data.

Er dere klar over at en time med spotify streaming er 75/100mb? og å se en serie på netflix er alt fra 200mb-1000mb helt avhengig av kvalitet og størrelse? At det å surfe på Facebook hver dag er ca 4 Mb hver gang dere oppdaterer live feeden?

Det vi trenger er abonnement med en god mengde data.

Dere som har smart telefoner med data skrudd av har ikke mye til en smart telefon:)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo like greit, fleste klarer ikke å bruke opp antall inkluderte ringeminutter og SMS, med mindre de har sånn 60 stk inkludert eller noe.

 

Jeg synes enda at antall data inkludert ifht. pris er litt lite hos de fleste, men det burde jo bli mer å mer data inkludert i årene fremover siden forbruket øker så mye.

Lenke til kommentar

Mitt ChessOn Flex abonnement har 150 minutter og SMS, og fri databruk (fri som i helt uten øvre begrensninger) til 298 i mnd.

 

For en som bruker mye datatrafikk gir ikke de nye abonnementene mening i det hele tatt. Jeg kan for eksempel betale 299 og få 3 GB per mnd. Da mangler jeg bare 1,5 GiB for å nå mitt faktiske månedlige forbruk.

Lenke til kommentar

Mange her som mener at de gamle abonnementene med 600/400 Mb data var mer enn nok. Og kaller seg selv smarttelefon brukere. Jeg jobber i butikk, og det kommer folk daglig innom som sliter med MMS problemer. Vet dere hva felles problemet for alle som har det problemet er? Ingen har mobildata skrudd på. Når jeg da spørr om hvorfor de inne har det på, er det som regel at de er redd for å bruke mobildata, det er dyrt eller at de har gått over datakvoten.

 

Når jeg da søker opp disse kundene for å se hva de sitter med, så har de fleste abonnement hvor du har 400/600 Mb data.

Er dere klar over at en time med spotify streaming er 75/100mb? og å se en serie på netflix er alt fra 200mb-1000mb helt avhengig av kvalitet og størrelse? At det å surfe på Facebook hver dag er ca 4 Mb hver gang dere oppdaterer live feeden?

Det vi trenger er abonnement med en god mengde data.

Dere som har smart telefoner med data skrudd av har ikke mye til en smart telefon:)

4mb hver gang man oppdaterer live feede? I call bullshit.

Lenke til kommentar

Dette blir også vesentlig dyrere enn den gamble avtalen med sjakk matt + fribruk som inkluderte Spotify. (199 + 149). Såvidt jeg kan se er Spotify tatt ut av de nye datapakkene i tillegg til at den største av de nye pakkene inkluderer mindre data enn fribruk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...