Gå til innhold

[Løst] Nytt tastatur usikker på hva jeg skal kjøpe


Anbefalte innlegg

Hei jente på 21 her, jeg har ett logitech g15 og vil få meg ett nytt tastatur og hva er mekanisk tastatur? er det bedre, hva er fordelene og ulempene?, jeg vil ha ett tastatur som jeg kan stille inn rosa lys for knappene.

Kabel lengde har ikke noe til og si, jeg spiller css og terraria og strategi spill. Jeg bruker ikke ts eller vt, bare skype til Voice chat, bruker steam mye til chatting. Har 1000 kr til budsjett men hvis det er noe billigere enn det så er det flott

Endret av DinaAngel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se http://www.hardware.no/artikler/mekaniske-tastaturer/115480 for en artikkel som forklarer hva meksniske tastaturer er. Tror de også forklarer spesifikt hva som er forskjellen mellom mekaniske tastaturer og vanlige tastaturer. Jeg har et mekanisk tastatur på lesesalen hvor jeg studerer, som jeg stort sett bruker til skriving. Synes det er mer behagelig å skrive på et mekanisk tastatur enn på et vanlig, da det har lettere brytere enn det klassiske tastaturet som sto her fra før. Dessuten skal de være mer slitesterke og presise, uten at jeg noen gang har opplevt problemer med det med et vanlig tastatur. Ulempen er at de ofte er dyrere og bråker mer en vanlige tastatur.

 

For et mekanisk tastatur med rosa lys kan jeg ikke hjelpe deg så mye, men vil tro du kommer ganske langt med 1300 kroner.

Lenke til kommentar

Skrev denne i den andre aktive tråden på samme sub-forum.

Paster den rett inn til deg

 

"Hei!

Først og fremst så vil jeg anbefale deg og dra innom en butikk der du får kjenne på tastaturene.

Spesielt med tanke på at du sier at du ikke har hatt mekanisk før,

for det er EKSTREMT stor forskjell på div. tastatur når det kommer til lyd og følelse.

Jeg kan da anbefale deg og dra innom feks. Teknikmagasinet.