Gå til innhold

[Løst] Nytt tastatur usikker på hva jeg skal kjøpe


Anbefalte innlegg

Hei jente på 21 her, jeg har ett logitech g15 og vil få meg ett nytt tastatur og hva er mekanisk tastatur? er det bedre, hva er fordelene og ulempene?, jeg vil ha ett tastatur som jeg kan stille inn rosa lys for knappene.

Kabel lengde har ikke noe til og si, jeg spiller css og terraria og strategi spill. Jeg bruker ikke ts eller vt, bare skype til Voice chat, bruker steam mye til chatting. Har 1000 kr til budsjett men hvis det er noe billigere enn det så er det flott

Endret av DinaAngel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se http://www.hardware.no/artikler/mekaniske-tastaturer/115480 for en artikkel som forklarer hva meksniske tastaturer er. Tror de også forklarer spesifikt hva som er forskjellen mellom mekaniske tastaturer og vanlige tastaturer. Jeg har et mekanisk tastatur på lesesalen hvor jeg studerer, som jeg stort sett bruker til skriving. Synes det er mer behagelig å skrive på et mekanisk tastatur enn på et vanlig, da det har lettere brytere enn det klassiske tastaturet som sto her fra før. Dessuten skal de være mer slitesterke og presise, uten at jeg noen gang har opplevt problemer med det med et vanlig tastatur. Ulempen er at de ofte er dyrere og bråker mer en vanlige tastatur.

 

For et mekanisk tastatur med rosa lys kan jeg ikke hjelpe deg så mye, men vil tro du kommer ganske langt med 1300 kroner.

Lenke til kommentar

Skrev denne i den andre aktive tråden på samme sub-forum.

Paster den rett inn til deg

 

"Hei!

Først og fremst så vil jeg anbefale deg og dra innom en butikk der du får kjenne på tastaturene.

Spesielt med tanke på at du sier at du ikke har hatt mekanisk før,

for det er EKSTREMT stor forskjell på div. tastatur når det kommer til lyd og følelse.

Jeg kan da anbefale deg og dra innom feks. Teknikmagasinet.

Vi (ja, må da vel få gjøre litt selvpromotering!) her i Tromsø tar iallefall ut tastaturene så folk får kjenne på de slik at de vet hva de velger.

Jeg kjøpte meg og selv et mekanisk et nå for en liten mnd siden, og jeg valgte BlackWidow 2013 (ikke ultimate).

Grunnen var så simpel som at BlackWidow er uten tvil det beste jeg testet.

Logitech, SteelSeries, QPad feks. var helt forferdelige i forhold.

Da tenker jeg spesielt på hvordan det føles å skrive på det, og ikke minst for spilledelen sin skyld.

Jeg fant ut at red\brown ikke kunne måle seg med blue i forhold til hvordan det føles når du trykker ned tastene.

JA, det er en høy klikkelyd på BlackWidow, men dette er en del av sjarmen føler jeg.

Det er og veldig tungt og robust, så tastaturet ligger bra. Du har hodetelefon og mic-utgang,

en ekstra USB (for hva det skulle være) og du har macro-keys på siden om det skulle falle i smak

(fant jeg selv snedig for Diablo3 her om dagen. Holder inn M1 så spammer den 1-2-3 for meg.)

Om du skulle gå for BlackWidow så vil jeg bare og si at Ultimate er med belysning, men koster en liten slant ekstra. Jeg har ikke ultimate, for jeg ser aldri på tastaturet uansett."

 

BlackWidow 2013 koster rundt 900kr (uten lys). 1200kr for Ultimate (som da er med lys),

men bare grønt lys. Kan aldri komme på at jeg har sett et mekanisk tastatur med lys som kan endres.

 

Om ventetid og engelsk layout er i orden, så fant jeg et her:

http://mechanicalkey...ct_detail&p=195

Endret av dmbardal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...