Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Laptop. Får ikke slått på WiFi.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger litt hjelp ang. en laptop. Det er en HP Pavilion DV6.

 

Problemet er at trådløse nettverket fungerer ikke. Jeg får ikke slått på wifien. Lampen på tastaturet lyser orange, og det gjør den kun når wifien er avslått. (Tror jeg) Lyser vell blått når den er aktiv.

 

Har nå også formatert PCen og installert windows på nytt. (Win7).

Installert alle drivere som har med nettverket og gjøre, men akkurat samme problem. Under 'Windows Mobility Center' er også 'Turn wireless on' grået ut, så jeg får ikke gjort det der heller.

 

Noen som har noe anelse om hva som kan være feil?

 

Dette er en vennine sin laptop, og hun sa til meg at det var en IT-fyr på skolen hennes som også så på denne, han bootet opp Ubuntu eller noe på denne og da fungerte vist trådløsen. Han sa også at det var virus som gjorde dette og anbefalte og installere windows på nytt. Var derfor jeg gjorde det, men som sagt er det fortsatt problem.

 

Får koblet meg på internett når jeg bruker kabel foresten.

 

All hjelp mottas med Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Trenger litt hjelp ang. en laptop. Det er en HP Pavilion DV6.

 

Problemet er at trådløse nettverket fungerer ikke. Jeg får ikke slått på wifien. Lampen på tastaturet lyser orange, og det gjør den kun når wifien er avslått. (Tror jeg) Lyser vell blått når den er aktiv.

 

Har nå også formatert PCen og installert windows på nytt. (Win7).

Installert alle drivere som har med nettverket og gjøre, men akkurat samme problem. Under 'Windows Mobility Center' er også 'Turn wireless on' grået ut, så jeg får ikke gjort det der heller.

 

Noen som har noe anelse om hva som kan være feil?

 

Dette er en vennine sin laptop, og hun sa til meg at det var en IT-fyr på skolen hennes som også så på denne, han bootet opp Ubuntu eller noe på denne og da fungerte vist trådløsen. Han sa også at det var virus som gjorde dette og anbefalte og installere windows på nytt. Var derfor jeg gjorde det, men som sagt er det fortsatt problem.

 

Får koblet meg på internett når jeg bruker kabel foresten.

 

All hjelp mottas med Takk!

 

1 question- fins det en "av/på" knapp til wifi på pcn?

Lenke til kommentar

Det er en på F12 knappen. Men det skjer ingenting når jeg trykker på den, med og uten fn knappen.

 

aha, nei da vet eg ikke, tok bar een "long shot" sjangse på at det kunne være problemet.

 

har en sånn knapp på siden av min laptop...hold på med gruppeoppgave på skolen i fjor vår...skjønte ikke hva i alle dager som blokerte internet..... xD

 

håper du får hjelp her inne :) masse folk med masse kunnskap :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt laptop og bruker kun stasjonær med kabel. Så jeg har lite peiling på dette med trådløs. Men virker nesten som om det er hardware problem, siden jeg har formatert og installert windows på nytt.

 

Har også googlet problemet og prøvd masse av forskjellige guider, men ingen har fungert så langt.

 

Et alternativ er vell kanskje og kjøpe wifi USB-pinne kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt laptop og bruker kun stasjonær med kabel. Så jeg har lite peiling på dette med trådløs. Men virker nesten som om det er hardware problem, siden jeg har formatert og installert windows på nytt.

 

Har også googlet problemet og prøvd masse av forskjellige guider, men ingen har fungert så langt.

 

Et alternativ er vell kanskje og kjøpe wifi USB-pinne kanskje?

 

det kan være en løsning, se om du får noen svar her inne først :)

Lenke til kommentar

Kanskje wifi kortet har krabbet ut av kontakten sin. Det kan jo skje.

Joa, men da hadde det vel ikke fungert med Ubuntu heller ...?

 

Jeg tipper problemet er relatert til HP-spesifikke drivere og saker og ting.

Da er det ikke nok å reinstallere Windows. Man må ha HP's software i tillegg.

(Den finner man forhåpentligvis etter å ha startet letingen på www.hp.no )

Lenke til kommentar

Joa, men da hadde det vel ikke fungert med Ubuntu heller ...?

 

Jeg tipper problemet er relatert til HP-spesifikke drivere og saker og ting.

Da er det ikke nok å reinstallere Windows. Man må ha HP's software i tillegg.

(Den finner man forhåpentligvis etter å ha startet letingen på www.hp.no )

Jeg har installert windows på nytt, lastet ned alle drivere fra HP sin side ved å søke etter akkurat samme maskin som jeg har hær. Så det skal være rette drivere.

Lenke til kommentar

Jeg har installert windows på nytt, lastet ned alle drivere fra HP sin side ved å søke etter akkurat samme maskin som jeg har hær. Så det skal være rette drivere.

 

eg hadde samme problemet på min gamle stasjonære pc. trådløs internet funket ikke mer, fann ikke ut hva det var.

Lenke til kommentar

Vell, min standard prosidyre:

  • Fungerer å koble til et trådløstnettverk? Nei: Sjekk knappen : Ja - løst
  • Fungerer ikke med knappen? Nei: Sjekk mobilitetsenter : Ja - Løst
  • Fungerer ikke med mobilitetsenter? Nei : Sjekk enhetsbehandling : Ja - Løst
  • Fungerer det ikke å skru av / på med enhetsbehandling? Nei: Avinstaller og slett driveren (eget valg) : Ja - Løst
  • Sjekk BIOS for om trådløst er skrudd av? Nei: Sjekk neste : Ja - Løst
  • Fungerer ikke noen av tingene over? Nei: Formater maskinen og installer drivere på nytt

Siste steg blir å bestille et ny wlan kort.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest hele tråden....

Jeg har en god del erfaringer med HP maskiner (Jobber på en IT avdeling som kun leverer HP), og problemet ditt høres farlig kjent ut.

Installer HP Connectivity assistant (eller hva den nå het) , og aktiver wlan dér.

Noen modeller Går nemlig ikke an å aktivere/deaktivere med mindre det gjøres med den hp programvaren.

 

Tipset fikk jeg til å begynne med av en HP tekniker, da jeg klødde meg mye i hodet på en helt lik feil.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Uten å ha lest hele tråden....

Jeg har en god del erfaringer med HP maskiner (Jobber på en IT avdeling som kun leverer HP), og problemet ditt høres farlig kjent ut.

Installer HP Connectivity assistant (eller hva den nå het) , og aktiver wlan dér.

Noen modeller Går nemlig ikke an å aktivere/deaktivere med mindre det gjøres med den hp programvaren.

 

Tipset fikk jeg til å begynne med av en HP tekniker, da jeg klødde meg mye i hodet på en helt lik feil.

Har du giddet og funnet det programmet for meg? :) Finner ikke til denne maskinen. Det er en HP Pavilion dv6-6b20ec

Lenke til kommentar

Har du giddet og funnet det programmet for meg? :) Finner ikke til denne maskinen. Det er en HP Pavilion dv6-6b20ec

 

Du kan prøve å laste ned og installere HP Wireless Assistant eller ThinkVantage Access Connections. Burde virke begge to. Det som er det rare med noen HP laptoper er at den wifi knappen faktisk er kontrollert av software, og ikke direkte via hardware.

 

 

Der har du download : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...