Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kommet opp i matte - what to do?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg går MK VG1 og det har seg sånn at jeg har vært så uheldig å blitt trukket opp i matte eksamen. Har 1YP matte. Jeg er helt dritt i matte. Ligger på 2-3 ca. Har akkurat hatt tentamen og fikk 2, men jeg fikk 3 i stand punkt til jul.

 

 

Sliter egentlig med alt. Hvordan skal jeg starte? Og hvem skal lære meg ting som jeg ikke forstår? Vi skal prøve å få noen mamma kjenner til å hjelpe meg litt, men blir nok bare noen få timer her. Jeg klarer ikke å lese meg opp til stoffet. Trenger hjelp!!!

Endret av Baws
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen. Jeg går VG1 og det har seg sånn at jeg har vært så uheldig å blitt trukket opp i matte eksamen. Jeg er helt dritt i matte. Ligger på 2-3 ca. Har akkurat hatt tentamen og fikk 2, men jeg fikk 3 i stand punkt til jul.

 

 

Sliter egentlig med alt. Hvordan skal jeg starte? Og hvem skal lære meg ting som jeg ikke forstår? Vi skal prøve å få noen mamma kjenner til å hjelpe meg litt, men blir nok bare noen få timer her. Jeg klarer ikke å lese meg opp til stoffet. Trenger hjelp!!!

 

Slapp helt av :) Det skal nok gå bra om du er innstilt på å jobbe hardt. Hvor mange dager har du på deg? 1T eller 1P? Hvilken karakter trenger du?

Lenke til kommentar

Slapp helt av :) Det skal nok gå bra om du er innstilt på å jobbe hardt. Hvor mange dager har du på deg? 1T eller 1P? Hvilken karakter trenger du?

 

Ops! Har Har 1YP matte. Oppdaterte det nå :) Har til torsdag 23. Jeg er innstilt på å jobbe, men blir så veldig stresset. Jeg bare stresser og klarer ikke å få gjort noen ting. Alt stresset før er egentlig 10x så ille som å ha eksamen. Hvordan skal jeg lære meg ting fra bunn av?

Lenke til kommentar

 

 

Ops! Har Har 1YP matte. Oppdaterte det nå :) Har til torsdag 23. Jeg er innstilt på å jobbe, men blir så veldig stresset. Jeg bare stresser og klarer ikke å få gjort noen ting. Alt stresset før er egentlig 10x så ille som å ha eksamen. Hvordan skal jeg lære meg ting fra bunn av?

 

Du skal puste rolig og tenke at det skal gå bra :D Verden faller ikke sammen om du stryker og det kommer du heller ikke til å gjøre. Er det noen spesiell karakter du må ha, eller holder det å stå? Hva er det vanskeligste i pensum (synes du)?

Lenke til kommentar

Du skal puste rolig og tenke at det skal gå bra :D Verden faller ikke sammen om du stryker og det kommer du heller ikke til å gjøre. Er det noen spesiell karakter du må ha, eller holder det å stå? Hva er det vanskeligste i pensum (synes du)?

 

Synes egentlig det meste er vanskelig :p

Vanlig regnerekkefølge og litt likninger pleier å gå fint. Det spiller egentlig ingen rolle for meg hva jeg får. Så lenge jeg kommer inn på media til neste år. (noe jeg veldig sannsynelig gjør). Jeg klarer å få en 2'er uansett hvor lite jeg øver, siden jeg kan jo litt ihvertfall, men samtidig føler jeg meg et stykke unna 3'eren tror jeg. Kjipt at denne må ødelegge litt av snittet mitt ved at jeg sannsyneligvis får 2 eller 3. Har 4-5 i alt annet.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det meste er vanskelig :p

Vanlig regnerekkefølge og litt likninger pleier å gå fint. Det spiller egentlig ingen rolle for meg hva jeg får. Så lenge jeg kommer inn på media til neste år. (noe jeg veldig sannsynelig gjør). Jeg klarer å få en 2'er uansett hvor lite jeg øver, siden jeg kan jo litt ihvertfall, men samtidig føler jeg meg et stykke unna 3'eren tror jeg. Kjipt at denne må ødelegge litt av snittet mitt ved at jeg sannsyneligvis får 2 eller 3. Har 4-5 i alt annet.

 

Standpunkt er jo vanskelig å gjøre noe med nå ;) Men vi får se om ikke vi kan redde snittet littegrann, ihvertfall. Skal se litt på eksamensoppgaver ikveld og finne videoer og oppgaver du kan gjøre. Du må gjerne spørre meg om hjelp om du sitter fast. Sender deg kontaktinformasjon også.

Lenke til kommentar

Standpunkt er jo vanskelig å gjøre noe med nå ;) Men vi får se om ikke vi kan redde snittet littegrann, ihvertfall. Skal se litt på eksamensoppgaver ikveld og finne videoer og oppgaver du kan gjøre. Du må gjerne spørre meg om hjelp om du sitter fast. Sender deg kontaktinformasjon også.

 

haha, fyfaen. Har ikke ord hvor bra gjort av deg det er! TUSEN TAKK!

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har noen nyttige tips! :)

Jeg synes det er vanskelig å lære seg emner fra boka uten at en lærer forklarer det. Derfor synes jeg denne siden er veldig nyttig: khanacademy.org

Der kan du navigere deg til diverse emner og få det forklart. Dette er på engelsk så det er ikke helt enkelt å forstå alt. Denne youtube-kanalen forklarer diverse ting på norsk: http://www.youtube.com/user/KhanNorwegian

 

Til Algebra og likninger synes jeg spillet Dragonbox til iPhone/iPad er veldig nyttig. Der får man inn likningstenkemåten uten at man tenker at man gjør matte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...