Gå til innhold

[Løst] Bruk av burka under eksamen?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en venn diskuterte litt, om hvor vidt det er lov til å bruke heldekende burka som bare viser øyne, (http://www.sott.net/.../6099/burka.jpg) på en eventuell eksamen. Rent hypotetisk sett, er det vel da mulig å gå inn til eksamen som en annen person, ettersom man er uidentifiserbar under en slik burka. Som et lite "triks" kan man vel da konvertere til den Islamske troen og kreve bruk av en slik burka under eksamen. Dersom man ikke er identifiserbar kan ikke eksaminator bekrefte at du ikke er den personen som du gir deg ut for å være. Tror du en sensor hadde reagert på om jeg som er gutt gikk kledd i heldekkende burka. Ettersom bare kvinner bruker dette kan jeg jo si at jeg er transsexuell. Det åpner muligheter for juks. Kan skolen kreve at jeg tar av meg burkaen under en muntlig eksamen. Man slipper å tenke så mye på kroppspråk og vi kan i tillegg ha en forhåndsinnspilt eksamen, å bare ta med høytalerene inn. Dette er bare et totalt rent hypotetisk spørsmål, jeg mener ikke på noen måte å krenke noen som helst på noen måte. Jeg er en nysgjerrig person som er veldig glad i uvanlige hypotetiske problemstillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første kunne du risikert problemer med at du ikke vet hva klesdrakten din heter ;)

 

Sant, og det er sjelden man hører om transseksuelle som bruker dette klesplagget? Enda mer mistenkelig er at du konverterer like før eksamen. Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke tenkt tanken en gang!

Lenke til kommentar

Akershus har i hvert fall vedtatt et totalforbud mot niqab og burka i skolen, men jeg vet ikke hvordan det løses i resten av landet. Du trenger dog ikke å konvertere. Det er like lovlig å bruke slike plagg selv om man ikke er muslim og skolen har uansett ingen rett til å vite hvilken religionstilhørighet du har.

Lenke til kommentar

Jeg og BananLaks er i hvert fall enige :)

Alle skal være enig i BananLaks. Han skal opprette sin egen religion, og da skal alle tro på BananLaks og hans religion. Hans religion blir #1 innen verdensreligioner, og alle som står imot den Mektige og Hellige BananLaks, skal smake hans vrede.

 

On-topic: Aldri finn på å gjør noe sånt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...