Gå til innhold

Bill Gates om Steve Jobs: Produktene hans var fenomenale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har ikke my å si om Jobs, annet enn at han startet en stor revolusjon innen IT, noe som det står respekt av.

 

Apples produkter er fenomenale, som Gates sier. Var selv en av dem som mente at iProdukter var oppskryt, men idag som jeg selv eier iPhone, og har prøvd andre produkter, kan jeg si det er feil, produktene er fenomenal.

Lenke til kommentar

Har ikke my å si om Jobs, annet enn at han startet en stor revolusjon innen IT, noe som det står respekt av.Apples produkter er fenomenale, som Gates sier. Var selv en av dem som mente at iProdukter var oppskryt, men idag som jeg selv eier iPhone, og har prøvd andre produkter, kan jeg si det er feil, produktene er fenomenal.

 

Helt enig. Gates var utrolig viktig, men også Jobs. For mange henger seg opp i hjernedøde fanboys og andre "keyboard warriors" som prøver å bevise at et produkt er dårlig, og et annet eksepsjonelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Helt enig. Gates var utrolig viktig, men også Jobs. For mange henger seg opp i hjernedøde fanboys og andre "keyboard warriors" som prøver å bevise at et produkt er dårlig, og et annet eksepsjonelt.

 

Akkurat. Jeg viste f.eks ikke at iPhone var noe særlig før jeg faktisk fikk meg en selv, og nå som jeg også har brukt Mac så vet jeg at også det er et veldig stabilt OS, selv om jeg har Windows som favoirtt.

Lenke til kommentar

Tja, de har nok tatt i litt voldsomt, men en fotballspiller tjener tross alt ikke penger på håret sitt.

 

Og en bilfabrikant saksøker ikke andre bilfabrikanter for å produsere biler. Apple oppfører seg som drittsekker når det kommer til kopiering og saksøking.

 

Steve Jobs om kopiering av andre produkter:

Lenke til kommentar

Og en bilfabrikant saksøker ikke andre bilfabrikanter for å produsere biler. Apple oppfører seg som drittsekker når det kommer til kopiering og saksøking.

Om Toyota bplutselig lagde en modell som var slående like Ford Mustang skal du ikke se bort ifra mulighetene for et søksmål eller to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Toyota bplutselig lagde en modell som var slående like Ford Mustang skal du ikke se bort ifra mulighetene for et søksmål eller to.

 

Nå drar du vel denne metaforen litt vel langt. Var vel snakk om produkter innenfor samme sjanger og ikke slående likheter. Et nettbrett/smartphone må nødvendigvis ha fire hjørner og ha en viss størrelse for å være brukbar, samme som en bil tradisjonelt har 4 hjul og et chassi.

 

Det eneste produktet jeg faktisk mener Samsung i stor grad har kopiert utseende fra Apple er Galaxy S, som ligner forferdelig mye på tidligere utgaver av iPhone.

 

Apple saksøker stortsett alle produkter som konkurrerer med selskapets egne produkter.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt disse søksmålene særlig (i det hele tatt) da jeg synes de bare er latterlige, men det jeg fikk med meg var at Apple saksøkte Samsung for å lage produkter som lignet veldig mye på deres. Ergo ikke bare fordi de er i samme sjanger, men fordi de faktisk lager produkter som er veldig like. Toyota vs Ford mao.

Lenke til kommentar

Og hva så? Å finne opp hjulet er ikke den bransjen Apple er i. De lager biler, metaforisk sett.

 

3 poeng til deg! Du har tilføyd internett noe så sjelden som en bilanalogi som gir mening. Sjelden vare!

 

Om Toyota bplutselig lagde en modell som var slående like Ford Mustang skal du ikke se bort ifra mulighetene for et søksmål eller to.

 

Desverre ingen poeng for denne.

 

For en som ikke har peiling på biler ser de aller fleste familiebiler ut som et avrunda metallskall med 4 hjul. Og det er vel det som er problemet til Apple. At for det utrente øyet ser de fleste nettbrett like ut. ... og så har man jo det at det trengs en nerd for å forstå at nettbrett =/= ipad. FORTSATT er det mange som går rundt og kaller alle nettbrett ipad. Selv av de som eier ei androidfjøl. Forstå det den som kan.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Ehehe... En nerd for å forstå Ipad? Nei, det trengs en ignorant og careless forbruker for å leve i den troen at nettbrett er "alt man trenger" eller til særlig praktisk betydning.

 

Det trengs derimot en "ekte nerd" for å se den begredelige begrensningen et nettbrett er.

 

 

Nei, ærlig talt. Moderne design har tatt helt av, og er nå over stokk og stein. Når man diskuterer fargen på mobilen eller nettbrettet, ja da har ting virkelig gått for langt. Hvor blir det av funksjonalitet, simpelhet og et design som faktisk er fordelmessig?

Ta biler i dag? Umulige å komme til og skru på. Pakket inn med plastikk og drit for å forhindre folk i å se det ekte produktet. Samme med nettbrett og mange PCer i dag... (spesielt Apple får strykkarakter her! Men langt fra alene)

Her pakkes produktene inn i plastikk eller andre materialer som gjør det umulig å gjøre modifikasjoner, forbedringer, endringer, reparasjoner, oppgraderinger, eller selv tilsynelatende ting man tar som selvfølge (f.eks å bytte batteriet, som alle vet, er forbruksvare og har best-før dato på noen få år). Ikke bare er det direkte stygt å skjule slik sexy innmat, men det er også dyrt og upraktisk. FOr ikke å snakke om at ting skal bli så jækla "enkle" å bruke, eller "smarte". Som om vi ikke lenger klarer å trykke på/håndtere mer enn 1-3 knapper ... Ikke er det raskere elelr mer intuitivt. Vi har ti fingre og kan gjøre ti ting på en gang.

 

Jeg har full forståelse for at slike produkter er siktet inn på en annen forbrukergruppe enn entusiaster/nerder eller andre mer teknologisk oppegående folk, men faktum er jo at disse entusiastene/nerdene også omfavner disse produktene som om de var nirvana, og forsvarer dette med negler og klør. Og det er altså DET jeg reagerer på.

 

Nei, og all respekt til de firmaene som tør å fokusere på det ypperste innen teknologien, får markedet fremover, og som kanskje ikke velger å bruke milliarder på "utseende".

Og så kan alle de som flyr etter dette kråkesølvet som glinser i all sin prakt, enten det er blankpolert plastikk, skjørbart glass eller litt børstet aluminium for å forsvare sin høye kostnad og sine funksjonelle mangler gjøre som de vil.

Men å si at du trenger å være nerd eller ha et trent øye for å skjønne seg på iPad faller egentlig på sin egen urimelighet.

 

Edit: Og ja, jeg hadde ikke hatt noe imot å ha en iPad eller samsung nettbrett, eller noe i den duren, men da hadde jeg i det minste sett det som det er;et morsomt leketøy du kan trykke litt på, men som man blir raskt lei av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en kraftig pc her med Windows 7, 64 bit, og den nyeste Imac,

 

Selv om Pcn min er bedre så bråker den 100 ganger mere en Imac,

og er 100 ganger verre og ta med seg en Imacen.

Så Mac har en slags easy use strategi, pluss at de holder seg mye lengre en 1 pc,

 

Visst du er ekstremt flink med pc så holder de seg lenger, men visst du er ekstremt dårlig på det så bare få deg en Mac, så slipper du Trojan virus og annet bullshit.

 

Men 1 problem mac aldri fikser er spill.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Selvsagt, med tilnærmet like teknologi og innmat så liker jeg å høre hvorfor en Mac holder lenger enn en PC.

Det trengs heller ikke mye for å lage en bedre PC OG en mer støysvak enn Mac, men det tipper jeg du allerede vet.

Selv ikke OS-et trenger å være annerledes.

 

At folk og Apple er gode til å markedsføre at de liksom holder lengre er nok sant. Men faktum? Nei, i praksis så er det ingenting som skal tilsie at en PC ikke holder seg like bra.

At man kanskje har mer mulighet til å fucke opp software-delen raskere kan nok hende, men i praksis så er dette såpass lett på Mac også at det ikke burde være et stort argument.

 

Når du kjøper en PC til en slikk og ingenting og forventer at den skal holde i 10 år, så bør man kanskje tenke igjennom strategien sin.

 

Hva er det jeg vil frem til?: Mac og PC i dag er riiimelig lik, og forskjellen velger du selv. Du kan kjøpe en PC i alle mulige former og kanter, og om det ikke er holdbart, ja så kanskje du ikke burde satset på den svinbillige PSUen fra kina, eller kjøpt noe plastikkrask og forventet at det holder i evigheter.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...