Gå til innhold

Google gir alle 15 GB lagringsplass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Der er da så mange nett sky løsninger. Jeg bruker Gmail mindre og mindre og Opera Mail mer og mer. Opera Mail har jeg også knyttet til min norske og engelske Hotmail konto så jeg får eposter sendt til de kontiene direkte inn i Operamail.

 

Jeg skulle nok brukt Opera Link og Opera Unite mer.

 

Opera much more than a browser

 

Yahoo mail bruker jeg til spesielle ePoster.

 

Den er ikke integrert i Opera Mail. Jeg synes ikke Opera Mail er noe dårligere enn Gmail. Kanskje bedre.

 

Hvorfor tar ikke Google steget enda lenger og integrerer YouTube?

 

Men jeg ville vært svært varsom med å legge alle eggene mine i Google kurven.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har hatt Gmail/Google Accounts siden '05, altså når det var invite only, men kommer fortsatt langt bak i køen på slikt hver gang :-(

 

Samme her.

 

Bryr meg ikke det spøtt. Der er en åpen verden der ute som forhåpentligvis vil fortsette å være åpen.

 

Facebook extends pay-to-message trial

 

Når kommer GOOG til å kreve penger av deg for søk. For eksempel 0.01 øre / søk? Stoler mer på M$ siden de ikke konkurrerer med sine klienter på samme måte som GOOG.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg mener de har langt flere.

 

Er det noen som har erfaring med både Microsoft Skydrive og Google Drive og har noen erfaring med hvilken som er best i betydningen:

  1. Mest stabil
  2. Mest brukervennlig.
  3. Mest effektiv

 

 

Jeg hadde brukt Gmail siden 2005-2006 ish og byttet nylig over til Outlook.com, og har nå gått videre til iCloud.com og nøkkelen her er nok bare å teste ut de forskjellige tjeneste å gå for det som integrerer best og passer best til dine produkter og ditt bruk.

 

 

Største fordelen sånn som jeg ser det med Google er at de er store, de er raskt og effektiv tilgjengelig stort sett overalt. De bryr seg egentlig fint lite om egne plattformer og maskinvare i den form at de til nå aldri har låst ned noe som helst mot egne produkter, så du har jo gjerne Gmail, Google Docs og Google Drive tilgjengelig på alt fra Linux, PC, Mac, iOS og Android.

 

Det jeg dog ikke liker er at kvaliteten er litt tilfeldig.. Nettjeneste fungere stort sett greit, men applikasjonene de leverer er fullstendig hit 'n' miss og de har en lei uvane å ta verken egne tjenester, brukere eller applikasjoner spesielt på alvor så du føler deg til enhver tid som en BETA-tester for de kan godt finne på å rote litt rundt med brukergrensesnitt, funksjonalitet eller hva det måtte være helt ut av det blå og unnskylder seg alltid med at Google produkter nærmest er i en kontinuerlig BETA så du må belage deg på litt berg og dalbane opplevelser innimellom.

 

 

De prøver på mye rart og nye tjenester og funksjoner kommer og går støtt og stadig, og jeg har aldri følt at optimaliseringen har vært toppprioritert. Men de har en massiv fordel av at Google er så store i nettsammenheng, de har Google Chrome, de har Android osv så det er veldig enkelt for mange å ta i bruk tjenestene selv om de ikke nødvendigvis alltid trenger å gi deg den beste opplevelsen.

 

 

Microsoft med Outlook.com, Windows Live Sky Drive og Office in the Cloud er nesten det stikk motsatte, her skjer det ikke store forandringer så alt for ofte men kvaliteten på tjeneste er generelt veldig god. Det å bruke Office in the Cloud har fungert langt bedre enn hva Google Docs noengang har gjort for meg, Google Docs har utelukkende fungert som en måte å fremvise dokumenter men aldri noen form for redigering, her føler jeg Microsoft stiller mye sterkere. Den store ulempen med Microsoft er at for å få den beste opplevelsen og den beste integrasjonen så burde du ha Microsoft produkter, det hele fungerer definitivt best om du har Windows 8, Office 365 og Windows Phone 8.

 

 

Det samme kan man si om Apple med iCloud og iWork, jeg føler tjeneste har en bedre og tettere integrering enn hva du oppnår med Google sine tjenester, jeg føler også at tjeneste generelt holder høyere kvalitet, bare bedre brukergrensesnitt osv, iCloud fungerer jo mer eller mindre helautomatisk men her er du jo nesten helt avhengig av å kombinere iOS + OS X + iWork om du skal være i nærheten av å få utnyttet potensiale til tjenesten skikkelig.

 

 

Kort fortalt så er min opplevelse at Google blir det mest praktiske om du har forskjellige type systemer å forholde deg til, altså en blanding mellom nyere og gammel Windows, kanskje noen OS X og Linux systemer, kombinert med en grei liten blanding av iOS og Android telefoner og nettbrett osv.. Føler aldri at Google klarer å levere en skikkelig god integrert opplevelse med noen plattform, men det fungerer over gjennomsnittet på stort sett samtlige kanskje med unntak av Windows Phone hvor Google har vært veldig brukerfiendtlig så langt. De skal dog ha pepper for å fjerne Exchange ActiveSync støtte i Gmail så folk må belage seg på å miste pushstøtte på både iOS og Windows Phone enheter.

 

 

Bruker du hovedsaklig Microsoft enheter av nyere dato, altså type Windows 7 / Windows 8, og spesielt om du er ganske så interessert i Windows Phone som plattform så er jo integrering opp mot SkyDrive utvilsomt det mest logiske valget. Om du er en som ønsker god og utvidet støtte for Office dokumenter i nettskyen så er også SkyDrive og Office in the Cloud veien å gå.

 

 

Er du en Apple bruker, så er det liten tvil om at Apple integrerer best mot sine egne produkter og tjenester, kanskje tettere enn noen annen produsent. Så har du iOS enheter og kjører stort sett OS X systemer så vil jeg anbefale å plukke opp iWork om du ikke har det allerede, da er det utrolig enkelt å få det meste av innhold opp iCloud og ha det lett tilgjengelig overalt og alt går jo stort sett helautomatisk og er veldig enkelt å forholde seg til, det er heller ikke noe problem å forholde seg til Office dokumenter da du bare åpner disse i iWork og vips er de tilgjengelig i iCloud de også. Men som med stort sett alt Apple leverer så fungerer det strålende med egne produkter, men ikke spesielt godt med andre og de skal ha kaktus for at det er null mulighet for å manuelt legge filer iCloud så du kan ikke bruke det som en form for nettlagring, du vil kun få ting via iWork (dokumenter, regneark og bildefremvisning), notater, epost, kontakter og bilder.

 

 

 

Det er også verdt å merke seg at når det kommer til nedetid så er nok Apple verst i klassen foreløpig, det ikke sånn at tjenesten er nede store tider av døgnet, men det rapporteres stadig at iCloud er nede i noen minutter deg, og noen minutter her nærmest ukentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Takker for glimrende og utførlig svar.

 

Jeg innstalerte Windows 8 på min steinalder gamle Laptop den dagen Windows 8 var tilgjengelig i Norge. Min bærbare ble mye bedre og jeg synes Windows 8 er noe av det beste MS noen gang har levert. Denne posten skrives fra min stasjonære fra pre kambrimu med Windows Xp og ingen ServerPack .

 

Mac verdenen er jeg ikke i (mine barn er sterkt inne). Min neste datamaskin blir mest sannsynlig et kraftig Windows 8 (9 eller høyere) nettbrett helst opp mot 1 Tb lagring (de største jeg vet om i dag har 128 Gb harddisk). Min sønn sier at jeg må være den eneste i verden som liker Windows 8. Det er som sagt glimrende og jeg har en drøss med apper på startmenyen og på Google Chrome.

 

Jeg bruker Chrome og Opera om en annen. Når jeg starte maskinen om morgenen kommer jeg rett inn i Opera mail som er min hjemmeside og da kan jeg med en gang se om der er nye eposter i de andre eposttjenestene jeg har koblet til Opera Mail.

 

Jeg kan også velge om jeg vil lese og slette ePoster i mine tilkoblede epost tjenester i Opera Mail. Jeg liker grensesnittet i Opera mail bedre enn i Gmail.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er såvel outlook.com som Skydrive gratis? Jeg har fått spørsmål om å oppgradere til outlook.com i min hotmail konto som jeg ikke har svart på.

 

Men jeg er veldig fornøyd med Opera Mail. Foreløpig har jeg ikke fått en eneste spam epost i min innboks i Opera mail, men de kommer vel etter denne posten antar jeg. Der sitter sikkert noen fjortiser på gutterommet og kjeder seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nei takk, sier jeg.

 

Alt du lagrer hos Google blir mest sannsynlig totalovervåket, og om du eventuelt lagrer for eksempel noe kriminelt der, så blir det sikkert sendt til politiet automatisk dersom det for eksempel terrorplaner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Alt du lagrer hos Google blir mest sannsynlig totalovervåket, og om du eventuelt lagrer for eksempel noe kriminelt der, så blir det sikkert sendt til politiet automatisk dersom det for eksempel terrorplaner.

 

Har du planer om å gjøre noe kriminelt eller går du med terrorplaner? Jeg tviler på at Google har ressurer til å overvåke hvermansen sin epost. De er nok mer opptatt av reklame tilpasset innholdet i det du skriver og mottar.

 

Slik tilpasset reklame har fått mange til å lure på om Google manuelt overvåker eposten en sender ut og mottar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Har du planer om å gjøre noe kriminelt eller går du med terrorplaner? Jeg tviler på at Google har ressurer til å overvåke hvermansen sin epost. De er nok mer opptatt av reklame tilpasset innholdet i det du skriver og mottar.

 

Slik tilpasset reklame har fått mange til å lure på om Google manuelt overvåker eposten en sender ut og mottar.

 

Ser for meg en terrorist få tilpassede Google-reklamer for kunstgjødsel fra Felleskjøpet :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...