Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Født i feil kropp?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg er en jente på 21 år som sliter veldig med min kjønnsidentitet. Blir ofte tatt for å være gutt pga utsende mitt.

 

Helt siden jeg var liten ville jeg være gutt. Jeg følte meg som en. Det gikk fint på barneskolen. Da er det ikke så stor forskjell mellom jenter og gutter. Det blir værre når puberteten inntreffer.

 

Da jeg kom i puberteten var min største skrekk å få pupper. Så jeg var naturligvis ikke så glad da de kom. Husker jeg var misunnelig på guttene som fikk mørkere stemme, muskler og skjegg. Det jeg fikk var brede hofter, pupper, og mensen.

 

Jeg vet at jeg kunne levd som en gutt. Ha mørkere stemme, skjegg, større muskler, mer maskuling fettfordeling er noe jeg gjerne skulle hatt. Spesielt flatt bryst.

 

Nå er jeg så heldig at jeg har fått lov til å være meg selv helt siden jeg var liten, så klær har som regel ikke vært et problem, da jeg har kunne gått i de klærna jeg føler meg konfertabel med. :)

 

Problemet mitt er at jeg er redd jeg snart kommer til et punkt hvor jeg ikke klarer dette mer. Et punkt hvor jeg må gjøre noe med dette.

 

Jeg har blant annet ikke badet på stranda på over 5 år fordi jeg er så ukonfertabel med kroppen min. Når jeg dusjer unngår jeg å se meg selv i speilet.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvis jeg korrigerer kjønnet mitt vil identiteten min bli forandret. Hvertfall for andre. Det er stor forandring. Jeg vet jeg ville hatt det bra, men er redd for de reaksjonene fra familien min.

 

Har hatt disse tankene i mange år. De forsvinner ikke. Synes det er veldig vanskelig. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Tenker ofte at en kvinne ikke ville tenkt som meg. De liker som regel kroppen sin.

 

Takk for svar Anonym poster: 64113711758fb634488062f86170594a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke nødvendigvis noe problem med mindre du selv definerer det slik ;)

 

Vær den du er. Selv om noen synes det er rart. De er gammeldagse og forutinntatte.

 

Personlig har jeg alltid lurt på hvorfor folk som "er født i feil kropp" velger å bytte kjønn. Jeg tror at hvis jeg som mann var født i en kvinnekropp ville jeg bare levd som en lesbisk kvinne.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Det at folk bytter kjønn vil jeg tro er fordi de ikke er konfertable med kroppen og kjønnsrollen de har fått. De føler de tilhører det andre kjønnet. Dette er sikkert veldig individuelt. :)

 

Morsomt at du nevner det å være mann å leve som lesbisk kvinne. Det er faktisk det jeg gjør nå. Hva som definerer en mann vet jeg ikke. Ei kvinne. Jeg prøver å være så maskulin som mulig, og når folk spør sier jeg at jeg er lesbisk. Jeg ønsker det hadde stoppet der, og at jeg kunne være lykkelig på den måten, fordi det hadde vært det enkleste for meg. Så enkelt er det ikke da jeg er utrolig ukomfertabel med å ha pupper. Har ikke badet på år pga jeg ikke er komfertabel i bikini, eller badedrakt.

 

I tillegg klarer jeg ikke å ønske meg et mer maskulint utsende. Skjegget, mørkere stemme, flatt bryst og fettfordelingen er bare pluss.

 

Anonym poster: 64113711758fb634488062f86170594a

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Det at folk bytter kjønn vil jeg tro er fordi de ikke er konfertable med kroppen og kjønnsrollen de har fått. De føler de tilhører det andre kjønnet. Dette er sikkert veldig individuelt. :)

 

Morsomt at du nevner det å være mann å leve som lesbisk kvinne. Det er faktisk det jeg gjør nå. Hva som definerer en mann vet jeg ikke. Ei kvinne. Jeg prøver å være så maskulin som mulig, og når folk spør sier jeg at jeg er lesbisk. Jeg ønsker det hadde stoppet der, og at jeg kunne være lykkelig på den måten, fordi det hadde vært det enkleste for meg. Så enkelt er det ikke da jeg er utrolig ukomfertabel med å ha pupper. Har ikke badet på år pga jeg ikke er komfertabel i bikini, eller badedrakt.

 

I tillegg klarer jeg ikke å ønske meg et mer maskulint utsende. Skjegget, mørkere stemme, flatt bryst og fettfordelingen er bare pluss.

 

Anonym poster: 64113711758fb634488062f86170594a

 

Ts her. Mente selvfølgelig at jeg ikke klarer å la vær å ønske meg et mer maskulint utsende. Skjegget, mørkere stemme, flatt bryst og fettfordelingen. :)Anonym poster: 64113711758fb634488062f86170594a

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer :)

 

Hva er deres mening? Hva synes dere om dette? Jeg sliter veldig med å finne ut hva som blir riktig for meg. Føler jeg benekter det litt for meg selv da jeg bare vil gjøre noe hvis jeg finner ut at det er nødvendig. At jeg ikke klarer å gå rundt som dette lenger.

 

Jeg har gått rundt med disse tankene i mange år. Det er slitsomt og jeg blir ikke kvitt de. Er redd for at jeg benekter litt for meg selv at det er det rette å gjøre. Redd jeg snart kommer til et punkt hvor jeg tenker at jeg må gjøre noe med dette. En kvinne vil ikke føle det slik jeg gjør. Jeg driter i pronomen. Jeg vil bare ha det bra med meg selv. Tror jeg hadde hatt det bedre.

 

Anonym poster: 64113711758fb634488062f86170594a

Lenke til kommentar

Jeg antar at det må være merkelig å se noe annet i speilet enn hva en forventer.

Å leve en merksnodig liv fordi det var slik du var født virker merkelig.

 

Med andre ord vil jeg anbefale deg å utforske muligheten om kjønnskifte så fremt du føler (helst tenker) at dette vil være riktig for deg.

 

Jeg er sannelig ikke sikker på hva meningen med livet er, men å leve et liv en ikke liker er jeg veldig sikker på at ikke er meningen. Ta kontakt med klinikk, fastlege og/eller annen fagperson (eks. psykolog) og skap en forståelse for hva du ønsker.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Jeg har bare skumlest gjennom tråden, men såvidt jeg kunne se, nevner du aldri din legning? Er du mest interessert i gutter eller jenter? Eller muligens bifil?

 

Tør jeg forresten spørre om du har problemer med overvekt? Leste litt mellom linjene, men mulig jeg har misforstått.

 

Edit: ser du beskriver deg selv som lesbisk, men det virker som om du sliter med å uttrykke din maskulinitet? Tror du det er noe å hente i bekledning, hårstil, tatoveringer, accessories? Kanskje du trenger en mandig hobby?

Endret av Eloquent
Lenke til kommentar

Jeg har bare skumlest gjennom tråden, men såvidt jeg kunne se, nevner du aldri din legning? Er du mest interessert i gutter eller jenter? Eller muligens bifil?

 

Tør jeg forresten spørre om du har problemer med overvekt? Leste litt mellom linjene, men mulig jeg har misforstått.

 

Om du ikke kan ta deg tid til å lese det hun skriver så gi nå f i å skriv noe i det hele tatt da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, er litt overvektig, men dette er noe jeg kan rette på ved å trene :) Uansett hvor tynn jeg blir vil jeg ha problemer med å bade i bikini. Puppene vil fortsatt være der.

 

Jeg har tenkt på om kanskje disse tankene hadde blitt bedre hvis jeg hadde fått en mer maskulin kropp. Er jo klart at hvis man har litt ekstra på kroppen så vil det bli mer former ( på kvinner).

 

Jobber med å gå ned i vekt. Har holdt samme vekt i flere år, så er bare å bli mer aktiv :)

 

Pupper og mensen vil jeg fortsatt ha når jeg blir normalvektig. Jeg kan ikke bade i bar overkropp.

 

Jeg tror ikke det at jeg er overvektig gjør at jeg har disse tankene. Tror de fortsatt vil være der når jeg når normaltvekt. Må fortsatt bade i bikini, og bruke BH.

 

Kan jo selvfølgelig vente til jeg når normalvekt å se om tankene har blitt bedre. Vil jo da bli mer maskulin, men tviler på at det løser problemet.

 

 

Anonym poster: 64113711758fb634488062f86170594a

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å fortsette med å være dame enn å bli en Frankenstein-krasjon av en mann? Man kommer langt med å ta vare på og gjøre det beste ut av den kroppen man har. Svært mange lar kroppen forfalle år etter år uavhengig av hva de har fått utlevert.

 

401923_584633128233573_1137959676_n.jpg

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hei igjen. TS her. :)

 

Vil informere dere litt om hvor jeg står.

 

Jeg gikk i dress på 17 mai. Tok å bandt brystene mine, slik at jeg fikk et litt flatere bryst. Følte meg så konfertabel ! :) Er vant til å gå i dress, men det å ha flatt bryst, Herregud så deilig ! :) Det føltes så riktig. Det er meg.

 

 

 

 

 

 

Anonym poster: 64113711758fb634488062f86170594a

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det har jeg :)

 

Har snakket med sexolog om dette. Kom ikke så mye lenger, som er grunnen til at jeg postet på forumet. Jeg sitter rett og slett fast, og klarer ikke å la det ligge.

 

Håpet på at noen kanskje har vært eller kjenner noen som er i samme situasjon som kunne gi meg noen råd :)

 

Men alle tilbake meldinger hjelper ! :)Anonym poster: 64113711758fb634488062f86170594a

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...