Gå til innhold

[Løst] Google blokkert (?)....


Anbefalte innlegg

Hei og hå!

 

Okay, long story short.

kom innpå dataen (Google) idag og da så det slik ut:

 

Untitled-2_zps7b304082.png

 

Vet at min bror var på pcen i går og lastet mest sannsynlig ned noe greier, men vet ikke hva.

Uansett så lurer jeg på om noen vet en måte å "unblocke" google?

Den måten som står over virker veldig suspekt da denn vil innstallere noe greier osv...

Samme gjelder for google chrome da den heller iikke vil åpne www.google.no.

 

er bare den nettsiden som er "rar", alt annet funker fint.

 

EDIT: innså nå at det var flere sider som var blokkert :ohmy:

 

Takk for hjelp på forhånd :)

Endret av tribalman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om Hosts filen er infisert ved å åpne KJØR (windows-tasten + R) og lim inn dette:

notepad C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

 

Dersom Google og andre sider står oppført i denne filen kan den være relevant i denne saken.

 

Google på all typer forkjellige domener var oppført samt. en rekke andre mye brukte nettsteder som twitter, wikipedia etc.

 

 

Hvilket program bruker du?

Anbefaler spybot og/eller malwarebytes.

Ccleaner er og kjekt, men vil nok ikke hjelpe i dette tilfellet.

 

Har ingen av de to øverste programmene innstallert, er de gratis å laste ned?

I så fall, kan du sende en link?

Endret av tribalman
Lenke til kommentar

Om filen ikke er skrivebeskyttet kan det hende at du får fjernet disse linjene manuelt. Det kan hende at et program ligger i bakgrunnen og legger disse linjene tilbake men det er verdt et forsøk.

 

Åpne filen på samme måten som sist og fjern alle linjer utenom de første 10-20 som starter med "Hashtag" (#)

 

Etter dette lagrer du filen slik den er. Får du beskjed om å lagre filen et annet sted er den skrivebeskyttet.

Får du lagret filen kan du prøve å restarte og se om problemet forsvinner. Fungerer det så er du fri til å surfe igjen, men sørg for å bli kvitt alle spor etter uønsket programvare så det ikke skjer igjen før du sier deg ferdig. :)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen til å fjerne problemene :)

 

Bare et lite problem igjen...

Når jeg nå prøver å åpne sidene som var blokket, står det at nettleseren ikke kan koble til siden, hvordan fikser jeg det?

 

Forresten så er det microsoft security essentials je har her, norton er på nadre pcen :green:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei og hå!

 

Okay, long story short.

kom innpå dataen (Google) idag og da så det slik ut:

 

Untitled-2_zps7b304082.png

 

Vet at min bror var på pcen i går og lastet mest sannsynlig ned noe greier, men vet ikke hva.

Uansett så lurer jeg på om noen vet en måte å "unblocke" google?

Den måten som står over virker veldig suspekt da denn vil innstallere noe greier osv...

Samme gjelder for google chrome da den heller iikke vil åpne www.google.no.

 

er bare den nettsiden som er "rar", alt annet funker fint.

 

EDIT: innså nå at det var flere sider som var blokkert :ohmy:

 

Takk for hjelp på forhånd :)

 

Last ned Malwarebytes, og se om det fjerner det. Dette er nok malware, altså dritt vare.

 

http://www.malwareby...warebytes_free/

 

Forresten så er det microsoft security essentials je har her, norton er på nadre pcen

 

MSE er et utrolig bra program for virus, men for malware er ikke det desigent til. Derfor er Malwarebytes et bra alternativ.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

De var et jeg gjorde, nå er problemet bare at de sidene som tidligere var blokkert, nå sier at de ikke kan koble til.

andre sider går helt fint.

 

Det som jeg nå må få fikset er å få sidene til å vrike skikkelig nå som malwaren er borte, så hadde vært fint om noen kunne hjelpe med det. :)

Endret av tribalman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...