Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Stryk - fremmedspråk eksamen


Anbefalte innlegg

Jeg har ei venn som strøk eksamen i fransk. Han visste ikke helt hvorfor, men vi tror det kan være fordi han ikke fullførte siste oppgaven. Jeg leste også på nettet om en person som strøk på eksamen i Nederlansk. H*n hadde svart på de mindre oppgavene og hadde lite grammatiske feil, men han skrev veldig kort på siste oppgave som vanligvis er en større oppgave. (ca 10 setninger)

 

Vet noen om det er slik at en ufullført oppgave fører direkte til stryk? Har eksamen i Spansk 1 snart og jeg er svært bekymret for og ikke bli ferdig i tide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres veldig merkelig ut å få stryk på grunn av noe slikt. Her er det nok grunn til å klage. Ta det opp med rådgiver eller en passende kontaktperson på skolen din :)

Jeg har ikke strøket, men jeg vet om to personer som har det ;) Begge har klaget og de fikk ikke medhold i klagen sin. Personen som tok Nederlansk, kan jeg forstå, fordi h*n svarte svært kort på eksamen. Derimot vennen min var relativ flink i faget. Skal nok snakke med en lærer og spørre om det stemmer eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke strøket, men jeg vet om to personer som har det ;) Begge har klaget og de fikk ikke medhold i klagen sin. Personen som tok Nederlansk, kan jeg forstå, fordi h*n svarte svært kort på eksamen. Derimot vennen min var relativ flink i faget. Skal nok snakke med en lærer og spørre om det stemmer eller ikke. :)

Sa vel ikke at det var du som fikk stryk? :)

 

Hadde språkeksamen før jul, fikk 6. Men hadde et språk utenom det vanlige, svarte sånn middels-langt på oppgavene. Er vel og merke den eneste språkeksamenen jeg har vært borti som har vært en faktisk eksamen, så jeg er usikker på akkurat hvordan de vurderes.

 

Er dog veldig lett å tro man har peiling på språket, så får man en midt i trynet når man sitter der. Er ikke uvanlig å gå ned en karakter eller to på eksamen, og ufullstendige oppgaver trekker en del ned vil jeg tro, men stryk høres i overkant merkelig ut.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Sa vel ikke at det var du som fikk stryk? :)

 

Hadde språkeksamen før jul, fikk 6. Men hadde et språk utenom det vanlige, svarte sånn middels-langt på oppgavene. Er vel og merke den eneste språkeksamenen jeg har vært borti som har vært en faktisk eksamen, så jeg er usikker på akkurat hvordan de vurderes.

 

Er dog veldig lett å tro man har peiling på språket, så får man en midt i trynet når man sitter der. Er ikke uvanlig å gå ned en karakter eller to på eksamen, og ufullstendige oppgaver trekker en del ned vil jeg tro, men stryk høres i overkant merkelig ut.

Beklager, tolket svaret ditt feil. Jeg får bare prøve å svare så godt som mulig på alle oppgavene og å bli ferdig med dem. Det er jo det eneste jeg kan gjøre, men har fortsatt mye angst av å tenke på det. Karakteren 6 er kjempe bra. Da må du nesten være flytende i språket!

Lenke til kommentar

Beklager, tolket svaret ditt feil. Jeg får bare prøve å svare så godt som mulig på alle oppgavene og å bli ferdig med dem. Det er jo det eneste jeg kan gjøre, men har fortsatt mye angst av å tenke på det. Karakteren 6 er kjempe bra. Da må du nesten være flytende i språket!

Nei og nei, ikke få angst da :) Dette går bra så klart. Språk er en av de mer hyggelige eksamenene spør du meg.

 

Hadde godt grep rundt grammatikken, noe manglende ordforråd, men det er derfor man har ordbok. Det å skrive korrekt gir et mye bedre inntrykk enn å skrive langt med mange feil.

 

På min eksamen fikk jeg 3 oppgaver. De første to var vel sånn 30m-1 times oppgaver, den siste var å skrive langtekst. Jeg skrev faktisk ikke så fryktelig langt på denne, det var vel 1 og en halv side eller noe i den duren. 10 setninger er ganske så kort for den personen som hadde nederlandsk, det er sannsynligvis 2-3 karakterer automatisk i trekk.

 

Og det er jo slik at den største oppgaven teller mest. Det er ekstremt viktig at du vier nok tid til denne og ikke står fast på de mindre. Det er her du skal vise hva du kan. Men som sagt, språkeksamen er helt grei, tror ikke du kommer til å støte på problemer. Ikke godt å vite hva som gikk galt for vennen din eller personen på nettet, man får jo ikke noen begrunnelse på eksamen, så det kan ha vært mange årsaker til utfallet.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...