Gå til innhold

hjelp valg av 29r


zulo

Anbefalte innlegg

Først landet jeg på "Everest 29er Carbon 2012" som er til salgs 11999. Tror den har kosta 15-20 tusen i 2012 og er nå ekstremt nedsatt i pris.

 

Men er litt usikker på Everest, leste at det var dårlig hm.

 

Hvilken ville dere ha tatt av:

 

Nakamura Grade 3.0 ny 2013 modell på intersport til 8999.(ikke rabattpris)

 

Univega Alpina HT-29.5 9999kr, satt ned fra 13999 i 2012.

 

Begge har shimano XT gir så det er vel demperen som er forskjellen ellers. Univegaen har remote lockout på styret og hydrauliske bremser. Det står ikke noe om det på Nakamuraen..

 

Poenget er..får jeg en bedre sykkel til billigere penge ved å ta 2012 modell univega som er satt ned.. istedenfor å velge nakamura grade 3 som har samme pris uten å være satt ned..

 

Også er det jo den everesten..klarer ikke helt å glemme den, men den blir jo dyrere selv om det er enormt å spare der også. Regner med at Everest sykeklen er bedre enn både univega og nakamuraen men jeg skal ikke konkurrere bare trene så det er ikke sikkert jeg merker forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at hvis du velger en billig sykkel med XT bakgir, har de kompansert for andre deler. F.eks plastikk hjullager kontra mer solide hjullager.

 

Har selv en GT Zaskar 9R LE Expert, og er forsåvidt fornøyd. Jobber i sportsbutikk så ble litt billigere.

 

Vet du om shimano slx er den sterkeste kranken? Fikk beskjed om det fra de som solgte den everest carbon 29er..

Lenke til kommentar

Nakamuraen har hayes bremser og RST demper, så den hadde jeg hoppet glatt over sammenlignet med de to andre. Det er litt smått med detaljer å finne om de men everesten later til å ha bedre bremser (elixir 5 mot 1 på univega). Kulle helst sett noe om total utstyrspakke og hjul også.

Lenke til kommentar

Nakamuraen har hayes bremser og RST demper, så den hadde jeg hoppet glatt over sammenlignet med de to andre. Det er litt smått med detaljer å finne om de men everesten later til å ha bedre bremser (elixir 5 mot 1 på univega). Kulle helst sett noe om total utstyrspakke og hjul også.

 

Står ikke så mye om univegaen i annonsen:

Ramme: Alu

Gaffel: Rock Shox med lockout

Bremser: Avid Elixir 1 hydrauliske skivebremser.

Gir: Shimano XT

 

Fra internetsiden til univega står det om 2012 modellen:

frame: hydroformed alloy

gaffel:rock shox xc28,29er, TK remote lockout

bremsen: avid elixir 1, hydraulisk

rear derilleur: shimano xt

 

Her er univega annonsen:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36331325

 

 

Everest 29er carbon 2012 info:

Ramme Hi-Mod Carbon Everest Edition

Gaffel Rock Shox Reba-29-er, RLT 100m/Remote Lock out

Bremser Avid Elexir 5 185/160 mm rotor

Bakgir Shimano Deore XT 10 Speed

Girskiftere Shimano SLX Dyna-Sys

Krank Shimano SLX Dyna-Sys

Pedaler Shimano Spd M-520

Styre/stem/setepinne Ritchey Comp

Hjul DT Swiss X430 felg/Shimano Deore nav

Dekk Hutchinson TORO XC 2.1 Hardskin

 

Her er Everest annonsen med litt info, tror det er sykkelsenteret selv som bygger den, men ikke sikker.Mulig det er et "ekte merke" også.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30482640

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...