Gå til innhold

Tele2 og One Call fjerner ringeprisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan blir prisene beregnet for kontant-kort hvis ikke man lenger skal telle meldinger og ringe minutter? Jeg går ut fra at man kommer til å beholde en eller annen form for kontantkort for de som bare har telefon av beredskapshensyn, eller til andre formål enn å ringe (alarmsystemer etc). Løpende abonnementer blir fryktelig dyrt i slike tilfeller.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke setningen: "det er på Ingen Måte gratis"

Det er jo det. Nå ringer man så mye man vil uten at det koster noe mer.

 

Forklar den.

Gratis betyr kr 0, alle disse abb har en kostnad, selv om de har mye inkludert i prisen.

 

Jeg som knapt ringer eller sender meldinger men bruker masse data vil spare på å velge et annet abb.

 

TANSTAAFL

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir så forbanna når jeg ser at One Call reklamerer med "FRI" bruk av mobildata for 399 i måneden, men på hjemmesiden deres fremkommer det at de struper farten til 128 kbit/sek når du går over 5 GB. 5GB! Hvordan er det lovlig å kalle 5 GB fri bruk? GRRRRRR!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke setningen: "det er på Ingen Måte gratis" Det er jo det. Nå ringer man så mye man vil uten at det koster noe mer. Forklar den.

 

Før hadde man 600 minutter av alt og 1000 mb data. De som ikke bruker så mye som 600 minutter sms og mms må nå altså betale 100,- ekstra for noe de mest sannsynlig ikke bruker. + at selvom det er "GRATIS" å ringe, så betaler du månedsavgiften på minst 299,- for dette uansett. Så i teorien er det ikke gratis.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Gratulerer, NetCom. Selv om prisene deres har måttet tåle mye (uberettiget ?) kritikk, har dere i alle fall vist dere som en trendsetter. Nei, vent litt, la meg heller kalle dette et paradigmeskifte. Når til sammen fire tilbydere har innført "fri" ringetid, har dere laget en revolusjon i måten mobilbruk blir priset.

Lenke til kommentar

Jeg blir så forbanna når jeg ser at One Call reklamerer med "FRI" bruk av mobildata for 399 i måneden, men på hjemmesiden deres fremkommer det at de struper farten til 128 kbit/sek når du går over 5 GB. 5GB! Hvordan er det lovlig å kalle 5 GB fri bruk? GRRRRRR!

 

Fordi 5 GB er så ufattelig mye at du aldri i livet klarer å bruke det på 1 mnd:)

Også tror jeg det har noe med at 5 GB egentlig er ganske mye når du surfer på en mobil. Kobler du den opp på en PC og laster ned 1-2 filmer så er du ferdig med en gang.

Men til Facebook og de sakene der er 5 GB EGENTLIG mer enn nok er det ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før hadde man 600 minutter av alt og 1000 mb data. De som ikke bruker så mye som 600 minutter sms og mms må nå altså betale 100,- ekstra for noe de mest sannsynlig ikke bruker. + at selvom det er "GRATIS" å ringe, så betaler du månedsavgiften på minst 299,- for dette uansett. Så i teorien er det ikke gratis.

 

Hvordan kan du si at de må betale 100,- mer? De betaler det samme bare for et bedre produkt. Hvis dette er et så stort problem for deg så kan jo du nedgradere pakken din evt. bytte leverandør om du synes de er så forferdelige.

 

Les gjennom fakta før du legger ut om priser. OneCall tar 199,- for dette "FRI" abb. sitt ikke din svartmalte pris på 299,-.

 

Du kan alltids gå ned til 99,- for 150 av alt.

Lenke til kommentar

Gratulerer, NetCom. Selv om prisene deres har måttet tåle mye (uberettiget ?) kritikk, har dere i alle fall vist dere som en trendsetter. Nei, vent litt, la meg heller kalle dette et paradigmeskifte. Når til sammen fire tilbydere har innført "fri" ringetid, har dere laget en revolusjon i måten mobilbruk blir priset.

 

Det måtte jo skje en gang uansett. Netcom liker å være først med ting (rent bortsett fra Bank ID, billigste priser, beste dekning, godt utvalg i nettbutikken).

Endret av TheMoonMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du surfer mye youtube spotify eller netflix på mobilen så er 5 GB alt for lite.

Jeg blir så forbanna når jeg ser at One Call reklamerer med "FRI" bruk av mobildata for 399 i måneden, men på hjemmesiden deres fremkommer det at de struper farten til 128 kbit/sek når du går over 5 GB. 5GB! Hvordan er det lovlig å kalle 5 GB fri bruk? GRRRRRR!
Fordi 5 GB er så ufattelig mye at du aldri i livet klarer å bruke det på 1 mnd:)Også tror jeg det har noe med at 5 GB egentlig er ganske mye når du surfer på en mobil. Kobler du den opp på en PC og laster ned 1-2 filmer så er du ferdig med en gang.Men til Facebook og de sakene der er 5 GB EGENTLIG mer enn nok er det ikke?

 

 

Lenke til kommentar
Jeg blir så forbanna når jeg ser at One Call reklamerer med "FRI" bruk av mobildata for 399 i måneden, men på hjemmesiden deres fremkommer det at de struper farten til 128 kbit/sek når du går over 5 GB. 5GB! Hvordan er det lovlig å kalle 5 GB fri bruk? GRRRRRR!
Fordi 5 GB er så ufattelig mye at du aldri i livet klarer å bruke det på 1 mnd:)Også tror jeg det har noe med at 5 GB egentlig er ganske mye når du surfer på en mobil. Kobler du den opp på en PC og laster ned 1-2 filmer så er du ferdig med en gang.Men til Facebook og de sakene der er 5 GB EGENTLIG mer enn nok er det ikke?

 

Joda, jeg har selv 15 GB per måned og sliter med å bruke opp mer enn 1 GB, men dette handler da virkelig ikke om det er nok eller ikke. 5 GB er ikke fri bruk av data. Jeg syns ikke det er ok at teleselskapene får lov å ture frem med noe som i mine øyne er et soleklart eksempel på villedende markedsføring.

Endret av Deepo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Diskusjonen omkring de nye ringeprisene minner meg mye om bitchy koner og samboere. Uansett hvor mye du anstrenger deg for å gjøre en god jobb i huset, finner hun noe å klage på. Det er derfor jeg kvier meg for å komme med seriøse innlegg...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...