Gå til innhold

Canon EF 35mm F2 IS USM eller Sigma 35mm F1.4 A DG HSM ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg har hatt både 30 f/1.4 fra Sigma, og nevnte 35 f/2. Jeg kvittet meg med Sigmaen fordi den fokuserte inkonsekvent.

Jeg mener Canon 35f2 er et fantastisk lite objektiv, spesielt hvis man tar prisen med i betraktning. Den har i tillegg en god nærgrense.

 

Den nye 35 f/1.4 fra Sigma skal visstnok være i toppsjiktet mtp bildekvalitet, men den er både stor og tung, og koster jo endel mer.

 

 

EDIT: gikk litt fort i svingene. Ser nå at du spør om 35 f/2 is. Den kjenner jeg dessverre ikke til.

 

P-E

Endret av per-erik
Lenke til kommentar

Hei,

jeg har hatt både 30 f/1.4 fra Sigma, og nevnte 35 f/2. Jeg kvittet meg med Sigmaen fordi den fokuserte inkonsekvent.

Jeg mener Canon 35f2 er et fantastisk lite objektiv, spesielt hvis man tar prisen med i betraktning. Den har i tillegg en god nærgrense.

 

Den nye 35 f/1.4 fra Sigma skal visstnok være i toppsjiktet mtp bildekvalitet, men den er både stor og tung, og koster jo endel mer.

 

 

EDIT: gikk litt fort i svingene. Ser nå at du spør om 35 f/2 is. Den kjenner jeg dessverre ikke til.

 

P-E

 

 

Har kommet en ny 30mm F1.4 ART, sikkert den han mente ?

Lenke til kommentar

det var den nye jeg tenkte på ja, men jeg så heller ikke at det var 35 f2 IS det var snakk om.

 

Hvis valget står mellom f2 IS og sigma 35 1.4 så ville jeg valgt sigma. Men til bruk på et cropkamera så tror jeg at jeg heller hadde gått for den nye 30 1.4 ART, og heller brukt resten av pengene på noe annet.

35 1.4 er helt klart et bedre objektiv, men hvor stor forskjellen er i praktisk bruk, og om det er verd en dobling av pris er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...