Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bil første gang, hva bør man se etter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De vanligste tingene du kan gjøre er vel å sjekke at alt elektrisk fungerer. Bremselys, blinklys osv.. Er også lurt å sjekke hjulbuene for rust. Spør når registerreimen ble byttet sist og om det er noen deler som nylig er byttet. Om du virkelig vurderer bilen så kan du også spørre om å få ta den på en NAF sjekk før kjøp :)

 

Håper noe av det var nyttig å vite :)

Lenke til kommentar

Volvo 850 er gode og solide biler. Men mange som er herjet av ungdommer, så pass på at du kjøper bil av riktig person. De bruker litt mye bensin, kjører du MYE så blir dette litt kostnader naturligvis. Men, det er mye bedre med en pålitelig og rimelig bil som bruker litt bensin enn en gjerrig bil full av problemer. Har selv kjørt 850 og må si det er god komfort i dem.

 

Eventuelt om du vil ha bakhjulstrekk så er jo kanskje 940 noe å vurdere? Mye eldre bil teknisk, men fortsatt bittelitt mer moderne enn 740 og samtidig har den bakhjulstrekk :)

Lenke til kommentar

Syntes gamle Volvoer er tøffere en mange nye modeller. Ser mange kan forstå det feil ja :p Men syntes selv de gamle bilene er tøffere som sagt :)

 

Husker ikke helt men en periode hadde Volvo de desidert feteste stasjonsvognene... nå er de kun en mellomting mellom hva de var før og resten av røkla.

 

Kjørte forresten en V70 stv 2011 i dag, fantastisk bil!!

Lenke til kommentar

Hei,

 

Som tittelen sier skal jeg kjøpe min første bil, men lurer på hva som er lurt å se etter/spørre om før ett eventuelt kjøp.

 

Spørs egentlig hva du er ute etter, som SuperBlackBird sier er vel ikke Avensis for de som "liker" å kjøre bil... men det kan vel heller ikke bilene han linket til, de er for dem som liker å skru!!!

 

Jeg kjører en usporstlig bil når som helst enn å ligge under den å skru halve tiden.

Lenke til kommentar

Hvor mye du må skru kommer an på mange faktorer.

Selvfølgelig må du passe litt mer på en gammel Volvo som ikke er fulgt så godt opp enn en du sikkert må med en nyere Avensis.

Og jo, det er faktisk mer kjøreglede i en 940 enn den type Avensis! Det vil jeg absolutt våge å påstå! Etter å ha kjørt begge deler...

 

Finner du f.eks en 940 som er tatt godt hånd om (ja det dukker opp en og annen godt holdt innimellom), så trenger du ikke annet enn å ta hånd om det vanlige.. væsker, slitedeler, filter osv.... Dessuten fikser du det meste på den selv! Ryker registerreimen så stiller du reimhjulet i riktig stille og setter på ny reim.. gjort på minutter!

Endret av SuperBlackBird
Lenke til kommentar

Ja det var da Volvo var Volvo, forutenom Renaultmotorene i dem :p

 

Veldig mye kjøreglede i både 740 og 940, de er gode å kjøre!

Har prøvd en 940 for en god stund siden, den lille turen vi kjørte fikk meg overtalt fra hvikensomhelst BMW/Audi

 

 

Så lenge du passar på at det ikkje er ein audi/bmw, så er det meste gjort. :)

:)

 

 

Man får veldig fin Toyota Avensis stv for 50 000 kr...

 

http://www.finn.no/f...nnkode=41529521

Bor i Rogaland, så den blir ett stykke bort

 

 

Spørs egentlig hva du er ute etter, som SuperBlackBird sier er vel ikke Avensis for de som "liker" å kjøre bil... men det kan vel heller ikke bilene han linket til, de er for dem som liker å skru!!!

 

Jeg kjører en usporstlig bil når som helst enn å ligge under den å skru halve tiden.

Hvor mye du må skru kommer an på mange faktorer.

Selvfølgelig må du passe litt mer på en gammel Volvo som ikke er fulgt så godt opp enn en du sikkert må med en nyere Avensis.

Og jo, det er faktisk mer kjøreglede i en 940 enn den type Avensis! Det vil jeg absolutt våge å påstå! Etter å ha kjørt begge deler...

 

Finner du f.eks en 940 som er tatt godt hånd om (ja det dukker opp en og annen godt holdt innimellom), så trenger du ikke annet enn å ta hånd om det vanlige.. væsker, slitedeler, filter osv.... Dessuten fikser du det meste på den selv! Ryker registerreimen så stiller du reimhjulet i riktig stille og setter på ny reim.. gjort på minutter!

Liker selv å skru på motorer å lignende, selv om jeg har veldig lite erfaring med dette. Det er noe jeg har lyst til å lære mer om etter mitt år på TIP der jeg fikk sett litt av hva det gjalt :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...